Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kommer borti databordet mitt eller musa så får jeg støt og så kutter dataen ut. Hvorfor? Den slår seg ganske enkelt av og så må jeg bak og skru av, ta ut kontakten, sette den i og slå ¨på igjen, Og da virker den igjen.

Det kjipeste er at alle trådene på dol blir blå igjen og jeg vet ikke hva jeg har svart på og ikke svart på :o)

mil1365380270
Skrevet

Er du der fortsatt? ;-)Vær litt forsiktig, det høres ikke bra ut. Kanskje bedre å ringe noen til du finner ut hva det er?

Skrevet

Er du der fortsatt? ;-)Vær litt forsiktig, det høres ikke bra ut. Kanskje bedre å ringe noen til du finner ut hva det er?

Det er bare litt, tror ikke jeg dør :o)

mil1365380270
Skrevet

Det er bare litt, tror ikke jeg dør :o)

Høres ut som det er en eller annen form for overledning når støtet kommer og maskinen skrur seg av. Tror jeg ville bekymret meg for andre ting enn at trådene blir blå ;-)

Men jeg er ikke elektriker, derimot ganske pysete når det kommer til strøm :-)

Skrevet

Høres ut som det er en eller annen form for overledning når støtet kommer og maskinen skrur seg av. Tror jeg ville bekymret meg for andre ting enn at trådene blir blå ;-)

Men jeg er ikke elektriker, derimot ganske pysete når det kommer til strøm :-)

Jeg har fått beskjed om å isolere boksen fra databordet som er metall. Men må vente til noen kommer å kan løfte den ut for meg. For mye pes å drive rundt nede på gulvet.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har fått beskjed om å isolere boksen fra databordet som er metall. Men må vente til noen kommer å kan løfte den ut for meg. For mye pes å drive rundt nede på gulvet.

Får du kul hårsveis?

"Boksen", er det toweret? Jeg misforstår deg sikkert, men hvis du har det oppå bordet, klarer du kanskje å få noe mellom det og bordplata? Eller evt. dyttet det bort fra benet?

Unødvendig info, men noe må jeg jo skrive når jeg allikevel sitter her ;-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Da kortslutter vel telefonen også...

Skrevet

Får du kul hårsveis?

"Boksen", er det toweret? Jeg misforstår deg sikkert, men hvis du har det oppå bordet, klarer du kanskje å få noe mellom det og bordplata? Eller evt. dyttet det bort fra benet?

Unødvendig info, men noe må jeg jo skrive når jeg allikevel sitter her ;-)

Nei, det er et metalldatabord som har egen plass for boksen nede ved gulvet, dvs oppå en metallplate og inne i et rom på en måte :o)

mil1365380270
Skrevet

Nei, det er et metalldatabord som har egen plass for boksen nede ved gulvet, dvs oppå en metallplate og inne i et rom på en måte :o)

Åh, sånn :-) Men det skal vel ikke bli overledning for det.

mil1365380270
Skrevet

Da kortslutter vel telefonen også...

Det er sant! Enda en grunn til å ha mobil.

Skrevet

Åh, sånn :-) Men det skal vel ikke bli overledning for det.

Det har vært slik de siste to dagene. Men nå puttet jeg en musematte under musa så nå går det bedre tror jeg.

Skrevet

Statisk elektrisitet. Har opplevd det på jobben innimellom om jeg er så lat at jeg ikke gidder reise meg men ruller på stolen mellom maskinene bak skranken. :o)

Du bør sikkert isoloere maskina di som de andre her sier ja. Inntil videre kan du jo prøve å ta i noe annet av metall først, så du lader ut på det.

Gjest tjohooo
Skrevet

Det er sant! Enda en grunn til å ha mobil.

om ikke den også reagerer på elektriske Dorthe :)

Skrevet

Statisk elektrisitet. Har opplevd det på jobben innimellom om jeg er så lat at jeg ikke gidder reise meg men ruller på stolen mellom maskinene bak skranken. :o)

Du bør sikkert isoloere maskina di som de andre her sier ja. Inntil videre kan du jo prøve å ta i noe annet av metall først, så du lader ut på det.

Ikke noe annet metall innen rekkevidde :o(

Sprøtt, dette har jo funket i flere år nå

mil1365380270
Skrevet

om ikke den også reagerer på elektriske Dorthe :)

;-)

mil1365380270
Skrevet

Det har vært slik de siste to dagene. Men nå puttet jeg en musematte under musa så nå går det bedre tror jeg.

Har du teppe som lader opp stolen? Ikke at det skal være sånn, men er det det som skjer?

Skrevet

Har du teppe som lader opp stolen? Ikke at det skal være sånn, men er det det som skjer?

Kun parkett, ikke noe som kan lade den opp.

mil1365380270
Skrevet

Kun parkett, ikke noe som kan lade den opp.

Hadde ikke sølt kaffe i tastaturet med det første ;-)

Skrevet

Hadde ikke sølt kaffe i tastaturet med det første ;-)

Nei, skal ikke gjøre det :o)

petter smart
Skrevet

Mulig du er ekstremt elektrisk (ting kan jo tyde på det), men det må være et eller annet galt med PC'en din.

En PC skal ikke kutte ut av statisk elektrisitet. Kanskje er ikke kabinettet godt nok isolert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...