Gå til innhold

Salg av Tomt/hus til bedrift.

Anbefalte innlegg

Gjest Husselger
Skrevet

Nabo-bedriften vil kjøpe huset og rive det for å bygge større.

Er det vanlig at de betaler LANGT over takst? Er jo ikke interessert i å selge til taksten, man får jo ikke tilsvarende til den prisen, det har jeg sjekka.

Har sagt de kan få kjøpe for 2,5 mill, men taksten er over en million lavere! De er fortsatt interessert da!

Noen som vet praksisen?

Jeg er nemlig i utgangspunktet ikke ute etter å selge, men......

petter smart
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet her.

Bedriften tilbyr seg å kjøpe huset for 1 million over takst (nesten dobbelt opp).....hva er problemet?

De har tydeligvis veldig lyst på eiendommen og er villig til å betale overpris. Det vil sikkert koste dem mer å flytte til en annen lokasjon.

Hopp på, bedre tilbud enn dette får du neppe.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet her.

Bedriften tilbyr seg å kjøpe huset for 1 million over takst (nesten dobbelt opp).....hva er problemet?

De har tydeligvis veldig lyst på eiendommen og er villig til å betale overpris. Det vil sikkert koste dem mer å flytte til en annen lokasjon.

Hopp på, bedre tilbud enn dette får du neppe.

Problemet er jo at jeg ikke er sikker på om jeg er interessert i å selge til en million mer.

Lurer på om det er normalt at de betaler overpris? Lurer på om jeg kan presse de mer...

petter smart
Skrevet

Problemet er jo at jeg ikke er sikker på om jeg er interessert i å selge til en million mer.

Lurer på om det er normalt at de betaler overpris? Lurer på om jeg kan presse de mer...

De er veldig interessert i tomta. Derfor betaler de overpris, ikke noe unormalt med det.

Men siden du har sagt 2,5 million, og det faktum at dette er nesten det dobbelte av taksten vil du kunne slite med å få mer.

Du kan jo alltids prøve å presse de mer, men ville ikke gått opp til mer enn 3 millioner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...