Gå til innhold

Fundamentalistiske muslimer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som mener at det ikke er de som er ansvarlig for all den terroren de utfører?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268522

Sitat:

"-Vi anklager Hillah-politiet for denne tragedien fordi de ikke har gjort nødvendige tiltak for å beskytte uskyldige mennesker, sier Hussein Hassoun, som mistet to nevøer og som sto i køen som ble angrepet."

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor "vanlige Irakere" ikke legger skylden og ansvaret overfor de religiøse fanatikerene som står bak dette?

Er det fordi det samtidig ville vært en kritikk av selve religionen - eller hva?

Nå har vi jo tidligere sett flere her på DOL som gjør noe av det samme.

Men da er det som regel USA som er den skyldige når noe slikt inntreffer - tilnærmet daglig i Irak nå.....

Skrevet

Sykt dette her, det er jo selvmordsbomberne og deres organisasjoner/tilhengere som har skyld i dette vel, det mener nå jeg.

Tror denne tråden du har startet står i fare for å bli en aldri så liten brannfakkel her på dol:-)

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg regner med at du er kjent med at det etter 9/11 i USA har vært rettet sterk kritikk mot amerikanske myndigheter fordi de ikke gjorde nok for å forhindre et slikt angrep. Mener du at dette indikerer at amerikanere generelt ikke klandrer terroristene for dette? Eller kan det ha å gjøre med at det er noe ulidelig banalt ved å erklere: "Vi anklager Al Quaida for denne tragedien"?

Hvorfor etterlyser du denne formen for banalitet blant irakere når man heller ikke finner den blant amerikanere?

Innlegget ditt er nok et dårlig kamuflert forsøk på å mistenkeliggjøre muslimer. Hvis du absolutt skal ha fordommer mot noen, så please bruk _litt_ fantasi -- disse evinnelige anti-muslimske innleggene (i ulike forkledninger) her på DOL er bare så jævlig trettende.

Skrevet

Jeg regner med at du er kjent med at det etter 9/11 i USA har vært rettet sterk kritikk mot amerikanske myndigheter fordi de ikke gjorde nok for å forhindre et slikt angrep. Mener du at dette indikerer at amerikanere generelt ikke klandrer terroristene for dette? Eller kan det ha å gjøre med at det er noe ulidelig banalt ved å erklere: "Vi anklager Al Quaida for denne tragedien"?

Hvorfor etterlyser du denne formen for banalitet blant irakere når man heller ikke finner den blant amerikanere?

Innlegget ditt er nok et dårlig kamuflert forsøk på å mistenkeliggjøre muslimer. Hvis du absolutt skal ha fordommer mot noen, så please bruk _litt_ fantasi -- disse evinnelige anti-muslimske innleggene (i ulike forkledninger) her på DOL er bare så jævlig trettende.

Så du mener at amerikanerne ikke setter pekefingeren på Al Qaida i det hele tatt (når det gjelder 9/11)? De har ikke sagt et ord om fundamentalistiske muslimer? Ingen derover som ivret for å angripe Afghanistan? Irak?

Hvilken planet lever du på?

Jeg er en annen
Skrevet

Så du mener at amerikanerne ikke setter pekefingeren på Al Qaida i det hele tatt (når det gjelder 9/11)? De har ikke sagt et ord om fundamentalistiske muslimer? Ingen derover som ivret for å angripe Afghanistan? Irak?

Hvilken planet lever du på?

Ok, så var det fram med t-skjea: Det Golath etterlyser er en banalitet som er på linje med at en bankansatt etter et bankran uttaler: "Jeg anklager bankranerne for dette bankranet."

For de fleste (men åpenbart ikke alle) blir dette et overflødig og tåpelig utsagn. Jeg lurer derfor på hvorfor Goliath etterlyser denne typen banalitet fra irakerne.

Hvis du ennå ikke fatter poenget tror jeg desverre ikke jeg kan hjelpe deg.

Skrevet

Ok, så var det fram med t-skjea: Det Golath etterlyser er en banalitet som er på linje med at en bankansatt etter et bankran uttaler: "Jeg anklager bankranerne for dette bankranet."

For de fleste (men åpenbart ikke alle) blir dette et overflødig og tåpelig utsagn. Jeg lurer derfor på hvorfor Goliath etterlyser denne typen banalitet fra irakerne.

Hvis du ennå ikke fatter poenget tror jeg desverre ikke jeg kan hjelpe deg.

Det er bare ikke så enkelt. En muslim KAN ikke drepe en annen muslim. Det strider mot alt som står i al Quran. Ergo er det kosher å rette skylden mot noen andre.

Skrevet

Det gjør jeg av den enkle grunn at blant amerikanerne så kritiserte det store flertallet de som faktisk stod bak terroraksjonen.

Selvfølgelig vil også de som har ansvaret for sikkerheten OGSÅ møte kritikk.

Men hvor er kritikken av de som faktisk står bak disse aksjonene hos den "vanlige Iraker"?

DET er det jeg lurer på.

Når det gjelder innlegget ditt så er det nok ett i rekken av mange av de som finner en hver kritikk av fundamentalistiske muslimer som en anledning til å gå til "motangrep".

Og det gjør du på en særdeles slett måte.

Mener du virkelig at disse daglige terrorangrepene i Irak nå, som først og fremst går ut på å drepe og lemleste "vanlige irakere" ikke bør kritiseres?

Eller hva mener du egentlig om det annet enn de sure oppstøtene du kommer med?

Jeg er en annen
Skrevet

Det gjør jeg av den enkle grunn at blant amerikanerne så kritiserte det store flertallet de som faktisk stod bak terroraksjonen.

Selvfølgelig vil også de som har ansvaret for sikkerheten OGSÅ møte kritikk.

Men hvor er kritikken av de som faktisk står bak disse aksjonene hos den "vanlige Iraker"?

DET er det jeg lurer på.

Når det gjelder innlegget ditt så er det nok ett i rekken av mange av de som finner en hver kritikk av fundamentalistiske muslimer som en anledning til å gå til "motangrep".

Og det gjør du på en særdeles slett måte.

Mener du virkelig at disse daglige terrorangrepene i Irak nå, som først og fremst går ut på å drepe og lemleste "vanlige irakere" ikke bør kritiseres?

Eller hva mener du egentlig om det annet enn de sure oppstøtene du kommer med?

"Mener du virkelig at disse daglige terrorangrepene i Irak nå, som først og fremst går ut på å drepe og lemleste "vanlige irakere" ikke bør kritiseres?"

Vil du virkelig ha meg til å tro at du er så teit at du misforstår meg slik du gir uttrykk for her?

Skrevet

"Mener du virkelig at disse daglige terrorangrepene i Irak nå, som først og fremst går ut på å drepe og lemleste "vanlige irakere" ikke bør kritiseres?"

Vil du virkelig ha meg til å tro at du er så teit at du misforstår meg slik du gir uttrykk for her?

Hvis du virkelig leser mitt første innlegg slik ditt svar gir inntrykk av, kombinert med resten av innholdet i innlegget ditt - så er det ikke så lett å forstå om det er innlegget som sådan som er teit, eller den som står bak det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...