Gå til innhold

Hvordan får jeg dobbel-s på tysk?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

skal skrive noe på tysk og jeg lurer på hvordan jeg skal kode det så det tegnet kommer frem.

kønte si mir hilfen?

Fortsetter under...

Skrevet

Alt+0223 (hold alt inne mens du skriver tallene)

PS: du må bruke tall-tastene på talltastaturet til høyre, ikke tallene over boktavene.

Skrevet

PS: du må bruke tall-tastene på talltastaturet til høyre, ikke tallene over boktavene.

ß hihi, klare søl!

Gjest Timari
Skrevet

men jeg har da ikke flere talltastatur. de eneste tallene jeg har er de over bokstaveneh

Skrevet

men jeg har da ikke flere talltastatur. de eneste tallene jeg har er de over bokstaveneh

Har du bærbar? I såfall er det noen bokstavtaster som det også er tall på, tror de er langt til høyre, kan det stemme?

Hvis jeg husker riktig er det taster man må taste Fn-tasten først for å få frem (evt. numlock).

Men prøv deg fram.

Et annet alternativ, hvis du har Word - er å bruke Sett inn - Symbol - og så finner du ß-tegnet der. Eller Startmenyen i Windows - Programmer - Accessories (tilbehør?) - System tools - Character Map.

Lykke til!

Skrevet

Det siste jeg sa i det forrige svaret, ang. Character Map, det kan brukes i alle programmer, ikke bare Word. Da er det bare å finne riktig tegn - velge Select og Copy, og så Paste der du vil lime det inn, fx her i skrivefeltet på DOL :-)

Annonse

Gjest Timari
Skrevet

Det siste jeg sa i det forrige svaret, ang. Character Map, det kan brukes i alle programmer, ikke bare Word. Da er det bare å finne riktig tegn - velge Select og Copy, og så Paste der du vil lime det inn, fx her i skrivefeltet på DOL :-)

Vielen danke:) skal prøve det

b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...