Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sun tea
Skrevet

Er veldig glad i søt te, må ha et par diiigre kopper om dagen. Derfor bruker jeg fruktose istedet for sukker. Tre ts fruktose i en kopp (krus)

Nå smaker ikke te med vanlig sukker godt lenger ;0) Men siden jeg drikker såpass mye om dagen, går vinninga opp i spinninga ved å bruke fruktose da? Sånn med sukkermengde og han grekeren og sånn?

Gjest mallet
Skrevet

Venn deg til te uten sukker, så kommer ikke te med fruktose til å smake godt lenger heller :) Men ligg unna kjip pose-te, den blir altfor lett bitter. Gå i en tebutikk og kjøp en naturlig søt oolong-te f.eks.

Gjest sun tea
Skrevet

Venn deg til te uten sukker, så kommer ikke te med fruktose til å smake godt lenger heller :) Men ligg unna kjip pose-te, den blir altfor lett bitter. Gå i en tebutikk og kjøp en naturlig søt oolong-te f.eks.

Takk for svar.

Dette har jeg prøvd. Sånn løsvektte av ymse slag. Jeg syntes alt smaker gressplen med islett av mose og bjerkelauv, og greide aldri å venne meg... =0/

Skrevet

Takk for svar.

Dette har jeg prøvd. Sånn løsvektte av ymse slag. Jeg syntes alt smaker gressplen med islett av mose og bjerkelauv, og greide aldri å venne meg... =0/

Haha, ser for meg at du spiser gressplen og bjerkelauv :-)

Skrevet

Haha, ser for meg at du spiser gressplen og bjerkelauv :-)

Kanskje jeg skulle svare skikkelig på innlegget..

Altså, du kan jo bruke honning isteden for sukker? Det er jo sunt!

Gjest malun
Skrevet

Men kalorimessig er det ikke nødvendigvis suverent å helle innpå store mengder honning hver dag - og det var vel det hun var ute etter?

Tvillingmamma
Skrevet

Kalorimessig gjør fruktose det samme som sukker. Men for sukkernivået i blodet er det bedre.

Prøv suketter. Det blir en annen søtsmak, men du venner deg til det også :)

Skrevet

Kalorimessig gjør fruktose det samme som sukker. Men for sukkernivået i blodet er det bedre.

Prøv suketter. Det blir en annen søtsmak, men du venner deg til det også :)

Kalorimessig gjør fruktose det samme som sukker, ja. Teoretisk sett er det riktig. Men fordi fruktose er mer konsentrert søtt enn sukker, så kan man bruke mindre mengde fruktose enn sukker for å få samme søtning. Og dermed blir det jo færre kalorier. :-)

Gjest sun tea
Skrevet

Honning og suketter. Ja har prøvd. Men jeg greier ikke å venne meg til smaken. Den ettersmaken vet du. *grøsser* Jeg får heller bruke litt mindre fruktose da.

Hvordan plen og lauv smaker ja. Man skulle jo tro at man ikke gikk rundt og smakte på ting etter fylte tre år...he he

Men så var det de gangene man hadde to venstreføtter på morrakvisten, etter for mye "te"... Og plutselig befant seg i horisontalen med flabben full av gras. Jajjamen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...