Gå til innhold

Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Gjest mistyblue
Skrevet

Har hjertebank, fryser og føler meg sliten. Kan jeg være hjemme fra jobben? Tror jeg brygger på noe. Jobber på et sykehjem.

gammel røy
Skrevet

Det er vel du selv den beste til å vurdere?

Gjest kom deg på jobb
Skrevet

Jeg syns ikke du høres syk ut, du høres heller ut som om du kjenner veldig godt etter at du ser syk.

Skrevet

tror du brygger på noe ja! Hold deg hjemme..

Jobber selv på sykehjem.

Bedre at en blir syk enn flere!

Er selv hjemme med sønnen som har influensa.. det er visst noe som går!

Gooood bedring til deg!

Skrevet

Jeg syns ikke du høres syk ut, du høres heller ut som om du kjenner veldig godt etter at du ser syk.

hvis en har hjertebank, fryser og er sliten i kroppen - så mener jeg at man bryggerpå noe!

Får man influensa så får man vondt i kroppen og blir sliten....

Skrevet

Har du reell feber så holder du deg hjemme.

Har du ikke så går du på jobb.

Hvis det er influensaen du er "redd" for, så er du i så fall sengeliggende med høy feber kort tid etter at de første symptomene melder seg.

Influensa er ikke noe man går å brygger på. Det kommer raskt og du er fullstendig slått ut i løpet av et par timer.

Er det en forkjølelse du brygger på, så er det ingen grunn til ikke å gå på jobb.

Skrevet

hvis en har hjertebank, fryser og er sliten i kroppen - så mener jeg at man bryggerpå noe!

Får man influensa så får man vondt i kroppen og blir sliten....

Får du influensa så er du fullstendig slått ut i løpet av kort tid - med kraftig feber.

Influensa er ikke noe man "går og brygger på"....

Skrevet

Får du influensa så er du fullstendig slått ut i løpet av kort tid - med kraftig feber.

Influensa er ikke noe man "går og brygger på"....

Men det kan da komme snikende ikke sant!

Det blir vel ikke kastet på en! Det har ihvertfall ikke skjedd med meg.. jeg kjenner jo i forkant hva som muligens kommer til å skje!

Gjest da er det ikke influensa
Skrevet

Det blir vel ikke kastet på en! Det har ihvertfall ikke skjedd med meg.. jeg kjenner jo i forkant hva som muligens kommer til å skje!

'

Skrevet

Du kan nok kjenne at det kommer før du blir skikkelig syk. Men da går det fort - kun noen få timer til du er fullstendig slått ut.

Veldig mange forveksler en kraftig forkjølelse og/eller halsbetennelse med influensa.

Er det influensaen du har/får så medfører det svært høy feber i mange dager, og du er ikke i stand til å utføre noe særlig - og du vurderer IKKE om du er i stand til å gå på jobb eller ikke....for det sier seg selv ganske så klart:-)

Gjest mistyblue
Skrevet

Har du reell feber så holder du deg hjemme.

Har du ikke så går du på jobb.

Hvis det er influensaen du er "redd" for, så er du i så fall sengeliggende med høy feber kort tid etter at de første symptomene melder seg.

Influensa er ikke noe man går å brygger på. Det kommer raskt og du er fullstendig slått ut i løpet av et par timer.

Er det en forkjølelse du brygger på, så er det ingen grunn til ikke å gå på jobb.

Det er ikke influensaen jeg er redd for. Nå har jeg fått kraftig diare også.. ikke gøy!

Gjest midia
Skrevet

Nei influensaen kommer som et skudd.

Du har ikke mulighet til å holde deg på beina mer enn 10 minutter på engang.

Jeg klarte bare 10 minutters bolker på dol før jeg måtte innta horisontalen når jeg hadde influensa.

Skrevet

Nei influensaen kommer som et skudd.

Du har ikke mulighet til å holde deg på beina mer enn 10 minutter på engang.

Jeg klarte bare 10 minutters bolker på dol før jeg måtte innta horisontalen når jeg hadde influensa.

Oj, da har vel jeg aldri hatt skikkelig influensa tror jeg!

og fint er jo det :-)

Skrevet

Det er ikke influensaen jeg er redd for. Nå har jeg fått kraftig diare også.. ikke gøy!

Da bør du absolutt ikke gå på jobb!

Man bør man holde seg hjemme fra jobb når man har diare og kraftig forkjølelse.. Spesiellt når man jobber på sykehjem hvor det bor eldre mennesker. Jeg har hørt på jobben at andre blitt sendt hjem da de har vært kraftig forkjølet.

Har du feber?? du sa at du fryser,, kanskje du bør måle feberen.

Gjest midia
Skrevet

Den kan jo plutselig komme da ;)

Skrevet

Kraftig diare kan så absolutt gjøre at det er vanskelig å utføre arbeidet - eller i det hele tatt komme seg på jobb.

Sammen med de andre symptomene så kan det kanskje tyde på en liten matforgiftning, mageinfeksjon eller tilsvarende?

Skrevet

Jeg har hatt det et par ganger, og det er ikke morsomt.

Nesten 40 i feber, store muskelsmerter, svettetokter og en kropp som ikke er i stand til å gjøre noe som helst annet enn å ligge rett ut.....

Det var først da jeg forstod hvorfor små barn, eldre mennesker og andre med svekket helse faktisk risikerer å dø av det.

Leste på nyhetene i går at i UK så regner man med at ca 10.000 mennesker dør av en kraftig influensaepedemi hver gang den inntreffer......

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg regner meg for syk hvis jeg:

- har feber

- har oppkast/diare

Er jeg slapp, forkjølt eller andre ting er jeg ikke ordentlig syk og da går jeg på jobben.

Men har du skikkelig diare er det ingen god ide å gå på jobb, det er veldig smittsomt. Mange institusjoner som sliter lenge med å bli kvitt sånne virus.

Gjest gå på jobb
Skrevet

Gå på jobb. Du ser ut til å lete etter en unnskyldning for å bli hjemme... Har du feber eller er kvalm kan du bli hjemme. Man er ikke syk om man er litt forkjølet.. Ta en kopp te med melk og honning, og slapp av før jobb.

Gjest skrev "gå på jobb"
Skrevet

Om du har diaré bør du bli hjemme.. God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...