sheba Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Noen som har en bra oppskrift + gode råd for å lykkes med dette? mine blir somregel "paddeflate";) Fikk lyst til å bake jeg:-) 0 Siter
tønnå Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 vannbakkels ca.20 stk: 1/4 liter vann, 100 gram margarin, 125gr.(2 1/2 dl) hvetemel, 4 egg (hvis du lager dobbel oppskrift så kutter du ut 2 egg). vann og smør kokes opp, tas fra varmen og melet has i. deigen får et oppkok til den "slipper gryta". tas fra varmen og avkjøles i 3-5 min. så tilsettes eggene, et av gangen. etter at det siste egget er kommet i deigen, røres det minst mulig i den. settes med dessertskjei på smurt plate. kakene settes i varm ovn. stek kakene på 220 grader hele tiden!!! i 15-20 minutt. du må ALDRI åpne luken i ovnen di første 10 minuttene. da detter di sammen. avkjøles på rist. dette er svigermor sin oppskrift. jeg hadde aldri laget det før , men jeg fikk dem til på første forsøk. håper du er like heldig. 0 Siter
sheba Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 vannbakkels ca.20 stk: 1/4 liter vann, 100 gram margarin, 125gr.(2 1/2 dl) hvetemel, 4 egg (hvis du lager dobbel oppskrift så kutter du ut 2 egg). vann og smør kokes opp, tas fra varmen og melet has i. deigen får et oppkok til den "slipper gryta". tas fra varmen og avkjøles i 3-5 min. så tilsettes eggene, et av gangen. etter at det siste egget er kommet i deigen, røres det minst mulig i den. settes med dessertskjei på smurt plate. kakene settes i varm ovn. stek kakene på 220 grader hele tiden!!! i 15-20 minutt. du må ALDRI åpne luken i ovnen di første 10 minuttene. da detter di sammen. avkjøles på rist. dette er svigermor sin oppskrift. jeg hadde aldri laget det før , men jeg fikk dem til på første forsøk. håper du er like heldig. Tusen takk for svar:-) gir en tilbakemelding senere i dag om hvordan det gikk. Om det lykkes for meg er det en SUPER oppskrift;) 0 Siter
tønnå Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Tusen takk for svar:-) gir en tilbakemelding senere i dag om hvordan det gikk. Om det lykkes for meg er det en SUPER oppskrift;) ja, det hadde vært hyggelig å fått vite om du får det til ;o) når jeg klarte det, så må du og få det til. for jeg er ikke god på kjøkkene i det hele tatt ;o) 0 Siter
Gjest korin Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 vannbakkels ca.20 stk: 1/4 liter vann, 100 gram margarin, 125gr.(2 1/2 dl) hvetemel, 4 egg (hvis du lager dobbel oppskrift så kutter du ut 2 egg). vann og smør kokes opp, tas fra varmen og melet has i. deigen får et oppkok til den "slipper gryta". tas fra varmen og avkjøles i 3-5 min. så tilsettes eggene, et av gangen. etter at det siste egget er kommet i deigen, røres det minst mulig i den. settes med dessertskjei på smurt plate. kakene settes i varm ovn. stek kakene på 220 grader hele tiden!!! i 15-20 minutt. du må ALDRI åpne luken i ovnen di første 10 minuttene. da detter di sammen. avkjøles på rist. dette er svigermor sin oppskrift. jeg hadde aldri laget det før , men jeg fikk dem til på første forsøk. håper du er like heldig. Det hørtes godt ut:-) Det vil jeg også prøve å lage! 0 Siter
sheba Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 ja, det hadde vært hyggelig å fått vite om du får det til ;o) når jeg klarte det, så må du og få det til. for jeg er ikke god på kjøkkene i det hele tatt ;o) Hei igjen... Fikk det til jeg;-) riktig nok litt små men det er min egen feil siden jeg var litt gjerrig da jeg la dem på.. Første gang de ikke har blitt "pannekaker";-) Takk for hjelpen.. 0 Siter
tønnå Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hei igjen... Fikk det til jeg;-) riktig nok litt små men det er min egen feil siden jeg var litt gjerrig da jeg la dem på.. Første gang de ikke har blitt "pannekaker";-) Takk for hjelpen.. hehe ;o) det var koselig å høre at du fikk det til. håper di smakte like godt da ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.