Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en bra oppskrift + gode råd for å lykkes med dette? mine blir somregel "paddeflate";)

Fikk lyst til å bake jeg:-)

Skrevet

vannbakkels ca.20 stk:

1/4 liter vann,

100 gram margarin,

125gr.(2 1/2 dl) hvetemel,

4 egg (hvis du lager dobbel oppskrift så kutter du ut 2 egg).

vann og smør kokes opp, tas fra varmen og melet has i. deigen får et oppkok til den "slipper gryta". tas fra varmen og avkjøles i 3-5 min. så tilsettes eggene, et av gangen. etter at det siste egget er kommet i deigen, røres det minst mulig i den. settes med dessertskjei på smurt plate. kakene settes i varm ovn. stek kakene på 220 grader hele tiden!!! i 15-20 minutt.

du må ALDRI åpne luken i ovnen di første 10 minuttene. da detter di sammen. avkjøles på rist.

dette er svigermor sin oppskrift. jeg hadde aldri laget det før , men jeg fikk dem til på første forsøk. håper du er like heldig.

Skrevet

vannbakkels ca.20 stk:

1/4 liter vann,

100 gram margarin,

vann og smør kokes opp, tas fra varmen og melet has i. deigen får et oppkok til den "slipper gryta". tas fra varmen og avkjøles i 3-5 min. så tilsettes eggene, et av gangen. etter at det siste egget er kommet i deigen, røres det minst mulig i den. settes med dessertskjei på smurt plate. kakene settes i varm ovn. stek kakene på 220 grader hele tiden!!! i 15-20 minutt.

du må ALDRI åpne luken i ovnen di første 10 minuttene. da detter di sammen. avkjøles på rist.

dette er svigermor sin oppskrift. jeg hadde aldri laget det før , men jeg fikk dem til på første forsøk. håper du er like heldig.

Tusen takk for svar:-) gir en tilbakemelding senere i dag om hvordan det gikk.

Om det lykkes for meg er det en SUPER oppskrift;)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) gir en tilbakemelding senere i dag om hvordan det gikk.

Om det lykkes for meg er det en SUPER oppskrift;)

ja, det hadde vært hyggelig å fått vite om du får det til ;o)

når jeg klarte det, så må du og få det til. for jeg er ikke god på kjøkkene i det hele tatt ;o)

Gjest korin
Skrevet

vannbakkels ca.20 stk:

1/4 liter vann,

100 gram margarin,

Det hørtes godt ut:-) Det vil jeg også prøve å lage!

Skrevet

ja, det hadde vært hyggelig å fått vite om du får det til ;o)

når jeg klarte det, så må du og få det til. for jeg er ikke god på kjøkkene i det hele tatt ;o)

Hei igjen...

Fikk det til jeg;-) riktig nok litt små men det er min egen feil siden jeg var litt gjerrig da jeg la dem på.. Første gang de ikke har blitt "pannekaker";-)

Takk for hjelpen..

Skrevet

Hei igjen...

Fikk det til jeg;-) riktig nok litt små men det er min egen feil siden jeg var litt gjerrig da jeg la dem på.. Første gang de ikke har blitt "pannekaker";-)

Takk for hjelpen..

hehe ;o) det var koselig å høre at du fikk det til.

håper di smakte like godt da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...