Gå til innhold

Kinobesøket har gått ned - ikke så rart kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal ta med meg småttisene på "Ole Brumm og Heffalompen" f.eks. koster det 3x60,- (?) i billetter + 44,- for småttisene på bussen frem og tilbake (jeg har månedskort) blir det jo 224,-!

Dvd'en koster jo gjerne omtrent det samme og da kan den sees om og om igjen. Eller vi kan leie den på biblioteket og da er det gratis!

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Sant nok, men film er nå best på kino da!

Alt kan ikke måles i penger, de småttisene jeg har hatt med på kino husker de filmene/turene i laaaang tid. Filmer som blir sett hjemme i stua har ikke den "høytidstemningen"

Skrevet

Sant nok, men film er nå best på kino da!

Alt kan ikke måles i penger, de småttisene jeg har hatt med på kino husker de filmene/turene i laaaang tid. Filmer som blir sett hjemme i stua har ikke den "høytidstemningen"

Joda, noen ganger i året går vi på kino, men det blir ikke så ofte dessverre.

Tur til Pirbadet koster 250,- bare for inngang for en voksen og 2 barn! Familierabatt? Ikke i helgene nei! Og slett ikke i feriene eller på skolefridager! *Snøft*

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Joda, noen ganger i året går vi på kino, men det blir ikke så ofte dessverre.

Tur til Pirbadet koster 250,- bare for inngang for en voksen og 2 barn! Familierabatt? Ikke i helgene nei! Og slett ikke i feriene eller på skolefridager! *Snøft*

For all del, jeg synes også det er dyrt!

På "vårt" bad koster det samme 280,-, men vi er som regel 2 voksne og 1 barn så da blir det 305,-

http://www.ostfoldbadet.no/

Mat må man jo også ha, kioskprisene er jo ikke lave heller på slike steder. Vi pleier ta med litt og kjøpe litt.

Gjest Driter ikke penger
Skrevet

Voksenbillett koster også kjempe masse. Jeg går ikke på kino mer. Har ikke råd.

Skrevet

Joa, men film er nå likevel best på kino da.

Hadde med jentungen på Polarexpressen før jul - og scenen hvor de går på ski på taket av toget blir ikke helt det samme på DVD.

Samme med scenen hvor toget sklir bortover innsjøen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke rart kinobesøket går ned. Ikke bare skrur de opp prisene hvert eneste år mens de klør seg i hue og lurer på hvorfor folk ikke gidder å gå på kino, men svært mange har også skaffet seg hjemmekinoanlegg. Når prisene på dvd-filmer stadig synker og utgis stadig raskere på dvd, er det ikke rart i det hele tatt.

Selv kjøper jeg ofte filmene fra utlandet, og får enkelte filmer lenge før de i det hele tatt blir satt opp på kino i Norge. Ikke alltid, selvsagt, men det hender.

Jeg betaler sjelden mer enn 120 kroner for en helt ny film, og en kinotur koster minst 80 kroner + diverse snacks.

Skrevet

Så sant :( Men noen ganger, når det er en film vi har lyst til å se og vi får litt fri fra ungen så er det deilig å kunne gå på kino.... men.....85 kr for en billett ....90+ for premierer eller noe lignende....usj... sier seg selv at det ikke blir ofte vi går ut!! :(

Om prisene hadde blitt lavere (rundt 50 lappen kanskje?), så tror jeg jammen meg de hadde tjent det inn uansett for da blir det "ikke så farlig" å gå på kino litt oftere, flere ville kanskje sett på den filmen de kanskje ellers ikke ville ha sett etc ... vet iallefall vi her i huset ville benyttet oss av kinoen myye oftere enn det vi gjør nå, fordi det er så dyrt å komme seg ut i det hele tatt kombinert med det å skaffe barnevakt!

Skrevet

Film er helt klart best på kino! Det er ikke bare for å se på filmen men for mange småtasser er det hele opplevelsen! Jeg er helt enig i at det er for dyrt, men hva hjelper det å klage? Ingenting. De verste klagerne er de som klager på godteriprisen. Det er faktisk helt frivillig å kjøpe godteri! Mange klager, men når Kiwi er rett ved siden av og man ikke er økonomiske nok til å kunne gå de 100 skrittene, begynner jeg å lure på hvorfor man klager.

Skrevet

Film er helt klart best på kino! Det er ikke bare for å se på filmen men for mange småtasser er det hele opplevelsen! Jeg er helt enig i at det er for dyrt, men hva hjelper det å klage? Ingenting. De verste klagerne er de som klager på godteriprisen. Det er faktisk helt frivillig å kjøpe godteri! Mange klager, men når Kiwi er rett ved siden av og man ikke er økonomiske nok til å kunne gå de 100 skrittene, begynner jeg å lure på hvorfor man klager.

*Hehe* Kjøper med dropseske fra super'n jeg og når ungene er med.

Skrevet

*Hehe* Kjøper med dropseske fra super'n jeg og når ungene er med.

Ja jeg skjønner virkelig ikke problemet til de som klager på godteriprisen. Det er da akkurat det samme godteriet på Kiwi og sånne butikker så ser ikke helt det store problemet.. Noen er jo født til å klage da ;)

Gjest schizoid
Skrevet

Det er ikke rart folk ikke gidder å gå på kino når salen er full av andre tilskuere som rasler med godteposene, fiser, snakker i mobiltelefonen og flirer på feil sted. Det eneste som er bra med kino er det store lærretet og nå har mange fått seg hjemmekino. Film er helt klart best når man ikke ser den sammen med noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...