Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver litt mer mas om routere ++ her.

Skal ha trådløst nettverk da vi nå endelig får ADSL.

Slik blir ting og tang:

Kjeller: 1.stasjonær

1.etg: Router + 1 bærbar

2.etg: 1. stasjonær

Mellom kjellerpc og router er ca 3m delt av åpen tretrapp.

Mellom 2etg.pc og router er tregulv, skrår oppover ca 10m

Ble på "åpent" anbefalt Dlink og har nå funnet slike.

Må jeg ha gateway? Ble nemmelig sendt link på det sammen med link på det andre.

Prøver å sette inn fungerende linker og håper noen kan informere meg godt nok til at jeg kan gjøre et kjøp snart.

På forhånd takk.

:)

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39195

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30019

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25713

Skrevet

"Må jeg ha gateway?"

"Gateway" er et ord som har blitt brukt feil av bl.a Micorsoft så lenge at den gale betydningen av ordet har blitt standard. Med gateway menes ganske enkelt en router som er tilknyttet internett på den ene siden og lokalnettet på den andre. En bredbåndsruter, trådløs eller ikke, er en slik gateway. Men mindre man har adsl- eller kabelmodemet koblet rett inn i pc'en (eller mac'en), så benytter man en gateway.

Den egentlige betydningen av "gateway" er en port mellom to forskjellige systemer - f.eks et IBM-system og et HP-system. Men denne opprinnelige betydningen er lite aktuell i vår tid, og særinger som meg må vel bare akseptere den nye betydningen av ordet :-)

".........................."

Skrevet

"Må jeg ha gateway?"

"Gateway" er et ord som har blitt brukt feil av bl.a Micorsoft så lenge at den gale betydningen av ordet har blitt standard. Med gateway menes ganske enkelt en router som er tilknyttet internett på den ene siden og lokalnettet på den andre. En bredbåndsruter, trådløs eller ikke, er en slik gateway. Men mindre man har adsl- eller kabelmodemet koblet rett inn i pc'en (eller mac'en), så benytter man en gateway.

Den egentlige betydningen av "gateway" er en port mellom to forskjellige systemer - f.eks et IBM-system og et HP-system. Men denne opprinnelige betydningen er lite aktuell i vår tid, og særinger som meg må vel bare akseptere den nye betydningen av ordet :-)

".........................."

Takk for grundig forklaring Prozak :)

Jeg tok meg litt tid selv og leste litt grundigere på produktene på disse linkene, og da fant jeg faktisk ut at gatewayen var en slik router og at de to andre linkene var USBdørtene til å plugge i pc.

Så da regner jeg med at jeg bestiller denne gatewayen og en noen av disse andre greiene.

Skrevet

Takk for grundig forklaring Prozak :)

Jeg tok meg litt tid selv og leste litt grundigere på produktene på disse linkene, og da fant jeg faktisk ut at gatewayen var en slik router og at de to andre linkene var USBdørtene til å plugge i pc.

Så da regner jeg med at jeg bestiller denne gatewayen og en noen av disse andre greiene.

Lykke til :-)

"............................."

Skrevet

Lykke til :-)

"............................."

Jo...tusen takk :)

ADSL`n kom i dag så nå blir det spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...