Rubia Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Prøver litt mer mas om routere ++ her. Skal ha trådløst nettverk da vi nå endelig får ADSL. Slik blir ting og tang: Kjeller: 1.stasjonær 1.etg: Router + 1 bærbar 2.etg: 1. stasjonær Mellom kjellerpc og router er ca 3m delt av åpen tretrapp. Mellom 2etg.pc og router er tregulv, skrår oppover ca 10m Ble på "åpent" anbefalt Dlink og har nå funnet slike. Må jeg ha gateway? Ble nemmelig sendt link på det sammen med link på det andre. Prøver å sette inn fungerende linker og håper noen kan informere meg godt nok til at jeg kan gjøre et kjøp snart. På forhånd takk. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39195 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30019 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25713 0 Siter
Prozak Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 "Må jeg ha gateway?" "Gateway" er et ord som har blitt brukt feil av bl.a Micorsoft så lenge at den gale betydningen av ordet har blitt standard. Med gateway menes ganske enkelt en router som er tilknyttet internett på den ene siden og lokalnettet på den andre. En bredbåndsruter, trådløs eller ikke, er en slik gateway. Men mindre man har adsl- eller kabelmodemet koblet rett inn i pc'en (eller mac'en), så benytter man en gateway. Den egentlige betydningen av "gateway" er en port mellom to forskjellige systemer - f.eks et IBM-system og et HP-system. Men denne opprinnelige betydningen er lite aktuell i vår tid, og særinger som meg må vel bare akseptere den nye betydningen av ordet :-) ".........................." 0 Siter
Rubia Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 "Må jeg ha gateway?" "Gateway" er et ord som har blitt brukt feil av bl.a Micorsoft så lenge at den gale betydningen av ordet har blitt standard. Med gateway menes ganske enkelt en router som er tilknyttet internett på den ene siden og lokalnettet på den andre. En bredbåndsruter, trådløs eller ikke, er en slik gateway. Men mindre man har adsl- eller kabelmodemet koblet rett inn i pc'en (eller mac'en), så benytter man en gateway. Den egentlige betydningen av "gateway" er en port mellom to forskjellige systemer - f.eks et IBM-system og et HP-system. Men denne opprinnelige betydningen er lite aktuell i vår tid, og særinger som meg må vel bare akseptere den nye betydningen av ordet :-) ".........................." Takk for grundig forklaring Prozak Jeg tok meg litt tid selv og leste litt grundigere på produktene på disse linkene, og da fant jeg faktisk ut at gatewayen var en slik router og at de to andre linkene var USBdørtene til å plugge i pc. Så da regner jeg med at jeg bestiller denne gatewayen og en noen av disse andre greiene. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Takk for grundig forklaring Prozak Jeg tok meg litt tid selv og leste litt grundigere på produktene på disse linkene, og da fant jeg faktisk ut at gatewayen var en slik router og at de to andre linkene var USBdørtene til å plugge i pc. Så da regner jeg med at jeg bestiller denne gatewayen og en noen av disse andre greiene. Lykke til :-) "............................." 0 Siter
Rubia Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 Lykke til :-) "............................." Jo...tusen takk ADSL`n kom i dag så nå blir det spennende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.