Gå til innhold

Eldre mennesker som vil ha barn - egoisme?

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo
Skrevet

Blir litt opprørt over eldre folk som vurderer å bli foreldre. Synes bl.a. barna skal slippe å besøke pappa eller mamma på aldershjemmet før de blir 20. Hva synes du?

Og hvor synes du grensa går? 40, 50, 60 --- ?

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• Babette

9

• morsan

7

• Gemini

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Grensa bør gå der naturen har satt den. Så sant kvinnfolk finn seg eit mannfolk på omtrent same alder (eller yngre) går det jo bra dersom ein lar naturen seie stopp av seg sjølv.

Syns

Skrevet

Eg er absolutt heeeelt enig.

Men i dagenns samfunn med så mange familier med mine, dine og våre barn, blir det jo sånn...

Når de treffer en ny kjæreste vil de jo gjerne ha et barn ilag. Tenker vel lite på hva som skjer når de blir gamle antar jeg.

Syns grensen går når du er 40.

Har forresten en lillebror som er 20 år yngre enn meg. Og Pappa er 47.... Synes det er litt feil.

Gjest dina2
Skrevet

Grensa bør gå der naturen har satt den. Så sant kvinnfolk finn seg eit mannfolk på omtrent same alder (eller yngre) går det jo bra dersom ein lar naturen seie stopp av seg sjølv.

Syns

Enig med deg:)

Gjest tjohooo
Skrevet

Syns

Men om dama er 30 og mannen er 60?

Se f.eks tråd på forum for seksualitet...

Skrevet

Syns

Og da blir grensa rundt 45-55 år og det synes nok mange er i meste laget :o)

Jeg sitter i glasshus altså for jeg fikk barn over 40 år.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja?

Plager det deg forresten ikke at mange single har sex oftere enn deg? 2 ganger i uka er ikke særlig mye da..

... kanskje ikke like mye å godte deg over ved tanke på det? :)

Skrevet

Syns

Enig med deg.

Husker en mediesak for noen år siden der en baby ble kidnappet fra en barselavdeling i Haugesund (?). babyen kom til rette i god behold samme dag - hadde blitt tatt av en dame som hadde spontanabortert.

Nuvel.

I nyhetene så vi både et intrevju med en person som hadde sett dama gå ut med babyen. Han sa at han stusset på om hun virkelig var moren til dette barnet, fordi hun var så gammel. Eksakt alder ble ikke nevnt, men det kom frem at hun var "i tredveårene".

I samme nyhetsinnslag intervjuet de også en 19 år gammel annengangsfødende om hun nå passet ekstra på etc.

For min del synes jeg det er rarere å være 19 år og annengangsfødende enn å være f.eks. 39 og førstegangsfødende! ;-)

Skrevet

Det skal nå godt gjøres å måtte besøke mamma på aldershjemmet før man er voksen selv.

Gjest bebba
Skrevet

Eg er absolutt heeeelt enig.

Men i dagenns samfunn med så mange familier med mine, dine og våre barn, blir det jo sånn...

Når de treffer en ny kjæreste vil de jo gjerne ha et barn ilag. Tenker vel lite på hva som skjer når de blir gamle antar jeg.

Syns grensen går når du er 40.

Har forresten en lillebror som er 20 år yngre enn meg. Og Pappa er 47.... Synes det er litt feil.

Hvorfor i alle dager er det feil å ha en lillebror som er tyve år yngre enn deg, og faren din er i en fin alder? Kos deg med det, det finnes ikke noe feil i det. Far har mange, mange år til han kommer til aldershjemmet:)

Skrevet

Det skal nå godt gjøres å måtte besøke mamma på aldershjemmet før man er voksen selv.

Ja, si ikke det.

Minstemann er ganske liten han og jeg vet ikke når jeg havner der ;o)

Skrevet

Ja, si ikke det.

Minstemann er ganske liten han og jeg vet ikke når jeg havner der ;o)

Det tror jeg ikke noe på.

Skrevet

SENEST ved 40. Det er STAPPFULLT av 60-åringer på aldershjemmene.

De som får barn i den alderen, er kjempeegoistiske. De som får dem tidligere, gjør det av rent idealistiske grunner.

* veiver med ironiflagget *

Gjest mener nå jeg.. nå
Skrevet

Er ikke det å få barn egoisme i seg selv da? Føre egne gener videre osv..

Skrevet

Det tror jeg ikke noe på.

Joda, hvis jeg finner et livlig et med folk på min alder så hadde jeg jomen meg flytta.

Men det måtte vært ADSL der altså :o)

Skrevet

I Norges land havner dessverre mange trafikkskadde etc på gamlehjem fordi man ikke har andre institusjoner.

Men jeg antar at det ikke var dem du mente! ;-))

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det er pur egoisme! De tenker på egne følelser og ikke på barnas fremtid.

Jeg mener 40 år burde være siste frist for å føde. Å få førsxte når en er førti og et par senere, synes jeg er å legge veldig ansvar på den eldste. Tenk hvis foreldrene dør tidlig, hvor mye ansvar den største for for de yngre søsknene!

Gjest tjohooo
Skrevet

Først og fremst pappa... se innlegg på seksualitet.

Skrevet

Joda, hvis jeg finner et livlig et med folk på min alder så hadde jeg jomen meg flytta.

Men det måtte vært ADSL der altså :o)

Så kunne du gjøre som Astrid Anker Hansen i hotel Cæsar, og ringe på Blom når du vil ha servert et glass sherry.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...