Gå til innhold

Metanol

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268708

Det er faen ikke til å fatte at noen fortsatt er så tjukke i hue at de drikker druesprit. Forbanna idioter. Når det er så til de grader mye metanolsprit på avveie må man være helt amøbe for å ta sjansen på å drikke noe fra en dunk eller Cola-flaske.

Det er helt utrolig hva enkelte gjør for å spare en hundrelapp. Spesielt nå når det er oppe og går i media hver jævla dag.

For øvrig synes jeg synd på Fallo. Tror ikke noen med viten og vilje selger dette. I hvert fall ikke en som livnærer seg på spritsmugling. Det sier seg selv at markedet forsvinner når folk dør. Altså selger man ikke noe som tar livet av kundene. Det er alltid dårlig butikk når kundene dør.

Skrevet

Forsåvidt enig,- men hva hvis du er på besøk hos noen og får servert drinker... Spør du om å få se originalflasken?

Ikke det at jeg kjenner noen som ville servere slikt...men sånn tenker jo sikkert andre også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forsåvidt enig,- men hva hvis du er på besøk hos noen og får servert drinker... Spør du om å få se originalflasken?

Ikke det at jeg kjenner noen som ville servere slikt...men sånn tenker jo sikkert andre også.

Nei, det ville jeg ikke gjort. Men ofte blir flaska satt på bordet. Er det druesprit er de fleste også fornuftig nok til å fortelle det på forhånd.

Jeg har i hvert fall ikke vært borti noen som ikke forteller hva vi får.

I enkelte situasjoner kan man naturligvis ikke gardere seg. F.eks. på utesteder, når noen setter fram velkomstdrinker, osv.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Men ofte blir flaska satt på bordet. Er det druesprit er de fleste også fornuftig nok til å fortelle det på forhånd.

Jeg har i hvert fall ikke vært borti noen som ikke forteller hva vi får.

I enkelte situasjoner kan man naturligvis ikke gardere seg. F.eks. på utesteder, når noen setter fram velkomstdrinker, osv.

Du kan gardere deg ved å IKKE drikke sprit :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article354004.ece

"Overlege Trond Eide ved nyreavdelingen på Sykehuset Østfold avdeling Fredrikstad forteller at foreldrene til noen av de innlagte ungdommene er sjokkert og reagerte med vantro da de fikk vite at metanolsprit igjen er i omløp i Østfold."

Enten har de ikke aviser i Østfold, er særdeles lite opplyste der nede, eller så er det enkelt å se hvem englebarna slekter på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan gardere deg ved å IKKE drikke sprit :-)

Ja, eventuelt forsikre seg om at spriten er lovlig.

*Holder meg til øl og vin*

Skrevet

Enig. Det er jo noe som heter å spare seg til fant.

I dette tilfellet sparer de seg i hjel...

Skrevet

Ja, eventuelt forsikre seg om at spriten er lovlig.

*Holder meg til øl og vin*

Jeg bare tenker med gru på en del brylluper i Trøndelag....karsk....

Gjest sprit er vondt!
Skrevet

I Fredrikstad?? De kunne jo bare kjørt over grensa og kjøpt billig, EKTE vare da??!

Gjest malun
Skrevet

Hvor ufattelig tett i kålen er man når man fremdeles velger å drikke sprit fra dunk på fest i Østfold?

"så godt at det er gøy å bli blind"

*rister på hodet*

Skrevet

Hvor ufattelig tett i kålen er man når man fremdeles velger å drikke sprit fra dunk på fest i Østfold?

*rister på hodet*

Fylket bes snarest skifte navn til Enfold! ;-)

(No offense, flisa & andre)

mil1365380270
Skrevet

*rister på hodet*

Men kommer det bare på dunker? I klippene på TV har de jo vist flasker som ser originale ut også.

petter smart
Skrevet

De visste at spriten av ulovlig, dvs sannsynligvis smuglersprit. Det er 1,5 år siden den første forgiftningen. Saken mot Fallo og Fossum er på TV og i avisene hver dag.

Likevel er de så korka dumme at de "ikke tenkte på at det kunne være metanol".

Dette er nok naturens måte å renske ut de mindre intelligente på.

Og foreldrene er sjokkerte? Alle burde vite at det fortsatt er metanol ute i markedet.

Når det gjelder Fallo så kan han nok ha visst om metanolen før nå, men kanskje trodd at det gikk bra. Hadde han visst at folk ville dø av den hadde han nok gjort noe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bare tenker med gru på en del brylluper i Trøndelag....karsk....

Hehe, en kompis giftet seg for 3 år siden (tror jeg det var), og all spriten (og det var mye) kom fra druesprit.

Men det var før skandalen. Vil tro de færreste tar sjansen på det nå.

Jeg kommer aldri til å kjøpe druesprit mer. Selv om 10 år vil det sannsynligvis også finnes metanol rundt-forbi.

Men jeg har drukket druesprit etter skandalen, men det er fra dunker jeg vet er flere år gamle. Partier jeg selv kjøpte av for noen år siden og vet var bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

I Fredrikstad?? De kunne jo bare kjørt over grensa og kjøpt billig, EKTE vare da??!

Nettopp!

Disse østfoldingene! Faen ikke gode.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De visste at spriten av ulovlig, dvs sannsynligvis smuglersprit. Det er 1,5 år siden den første forgiftningen. Saken mot Fallo og Fossum er på TV og i avisene hver dag.

Likevel er de så korka dumme at de "ikke tenkte på at det kunne være metanol".

Dette er nok naturens måte å renske ut de mindre intelligente på.

Og foreldrene er sjokkerte? Alle burde vite at det fortsatt er metanol ute i markedet.

Når det gjelder Fallo så kan han nok ha visst om metanolen før nå, men kanskje trodd at det gikk bra. Hadde han visst at folk ville dø av den hadde han nok gjort noe.

Nja, alle vet at metanol er livsfarlig. Jeg har i hvert fall visst det siden jeg begynte å drikke. En som Fallo burde i hvert fall ha kontroll.

Men som han sier selv: Han burde nok stått fram på tv med en dunk og advart samtlige. For selv om han forteller de han har solgt til (sannsynligvis i relativt store partier) at spriten var giftig, kan han selvsagt ikke stole på at disse ikke selger den videre.

Skrevet

Hehe, en kompis giftet seg for 3 år siden (tror jeg det var), og all spriten (og det var mye) kom fra druesprit.

Men det var før skandalen. Vil tro de færreste tar sjansen på det nå.

Jeg kommer aldri til å kjøpe druesprit mer. Selv om 10 år vil det sannsynligvis også finnes metanol rundt-forbi.

Men jeg har drukket druesprit etter skandalen, men det er fra dunker jeg vet er flere år gamle. Partier jeg selv kjøpte av for noen år siden og vet var bra.

Drikker vin jeg!

( hehe, "rundt-forbi" sa en gammel venninnes farmor i Vennesla )

ShitDiddelyDo
Skrevet

Drikker vin jeg!

( hehe, "rundt-forbi" sa en gammel venninnes farmor i Vennesla )

Jeg holder meg også til øl og vin. Hender at jeg til nød kjøper en Tom Collins når jeg er ute, og en cognac etter en bedre middag, men jeg drikker så godt som aldri drinker lenger.

Drinker er strengt tatt fjortisenes drikke. Vi kultiverte drikker øl og vin! :)

Skrevet

Jeg holder meg også til øl og vin. Hender at jeg til nød kjøper en Tom Collins når jeg er ute, og en cognac etter en bedre middag, men jeg drikker så godt som aldri drinker lenger.

Drinker er strengt tatt fjortisenes drikke. Vi kultiverte drikker øl og vin! :)

Jeg må beskjemmet innrømme at jeg drakk 2 drinker på danskebåten da......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...