Gå til innhold

er det urimelig å kreve legitimasjon av feiere?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat i dag
Skrevet

Det ringte en fyr på døra som så litt tvilsom ut. Han var kledd i feierdrakt og sa at han skulle sjekke peisen. Vi hadde fått beskjed om at det skulle komme en feier, men da jeg spurte han om legitimasjon sa han at han hadde men at han skulle hente det i bilen

Han kom ikke tilbake. Selv om man får beskjed om at en feier skal komme, er det da urimelig å tenke seg at noen sleipinger kan utnytte dette å utgi seg for å være feiere? for så å rundstjele leieligheten.

er det frekt av meg å be om legitimasjon?

Skrevet

Frekk nei!? Alle slike skal vel ha legitimasjon. Smart var du for det var jo tydelig at han der ikke hadde rent mel i posen siden han ikke kom tilbake!

Ring feiervesenet og spør om det ikke er praksis at feierne har med seg legitimasjon og tips dem evt. om at de bør ha det.

Skrevet

Hva skulle han sjekke peisen for egentlig? Var dette noe du hadde spurt om - hvis ikke, så er det da ikke naturlig å sjekke peisen.

Skrevet

Hva skulle han sjekke peisen for egentlig? Var dette noe du hadde spurt om - hvis ikke, så er det da ikke naturlig å sjekke peisen.

Å, det hender de skal (eller tilbyr seg å) sjekke alle ildsteder - for å se om de er forsvarlige. Fikk tips en gang om at vår brannmur (dvs. feieluken) var for tett opp mot en trevegg,- og at vi burde gjøre noe med det...

Skrevet

Hva er ligitimasjon? - Jeg lager slike innbakte plastkort selv - til all verdens bruk - om jeg hadde laget en tøff feierlogo, en eller annen underskrift etc. og et bilde -og bakt det inn i plast -hadde du sluppet meg inn da?

Skrevet

Hva er ligitimasjon? - Jeg lager slike innbakte plastkort selv - til all verdens bruk - om jeg hadde laget en tøff feierlogo, en eller annen underskrift etc. og et bilde -og bakt det inn i plast -hadde du sluppet meg inn da?

http://www.pewa.se/images/idkort.jpg

tar meg 2 minutter å lage all verdens sånne. Utstyret kjøpes på BINDERS

Gjest anonym akkurat i dag
Skrevet

tja. Hvis jeg samtidig hadde fått en lapp om når feieren skulle komme og du viste meg en troverdig legitimasjon og du så grei ut, så hadde jeg sluppet deg inn. Men jeg hadde nok fulgt med deg hele tiden. og jeg hadde ikke kjeftet på bikkja om den hadde bråket

Skrevet

tja. Hvis jeg samtidig hadde fått en lapp om når feieren skulle komme og du viste meg en troverdig legitimasjon og du så grei ut, så hadde jeg sluppet deg inn. Men jeg hadde nok fulgt med deg hele tiden. og jeg hadde ikke kjeftet på bikkja om den hadde bråket

Hehe,- jeg hadde ikke gått inn der hvor det var en hund :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...