Gå til innhold

hvor lenge bruker du klær før de vaskes?

Anbefalte innlegg

Gjest jente lurer på det
Skrevet

Jeg bruker genser, sokker og truse en dag, bukse to dager og ullsokker og bh 2-3 dager. Svetter ikke noe spesielt mye og det er skjelden det blir lukt av gensrene, men liker å føle meg rein:)

Skrevet

Undertøy og sokker hver dag, genser etter to gangers bruk om den er ren (men bruker ikke den samme to dager på rad), og bukse etter tre-fire gangers bruk. Avhenger av hvilken bukse det er.

Barna sine klær vaskes hver eneste dag. De får på helt rene klær hver morgen.

Skrevet

Jeg vasker dem når de er skitne... Altså - når de ikke lenger ser rene ut, eller når de lukter noe annet enn rent.

Gjest nickless
Skrevet

Undertøy, sokker og jumper skiftes hver dag, bukse går jeg med i 2-3 dager før skift.

Skifter undertøy, sokker og genser/jumper hver dag på mitt barn, bukse annenhver dag.Vasker yttertøyet hans hver helg.(10 år gammel gutt).

Gjest mæmi
Skrevet

Vasker du f.eks. en dongrybukse etter 2 gangers bruk ? Det synes jeg høres unødvendig ut, med mindre du skitner deg direkte til.

Skrevet

F.eks dongeribukser kan jeg bruke ca 3 dager på rad, om de da ikke er skitne, eller jeg har svettet mye. Undertøy og gensere som er helt inntil kroppen skifter jeg hver dag, "ytter"gensere og evt.raggsokker 2.hver dag.

Om sommeren svetter jeg mer, da skifter jeg gjerne oftere.

Skrevet

Sokker og truser vaskes hver dag både for meg og barna. De andre klærne vaskes når de er skitne, dvs. når de har flekker eller ikke lukter rent.

Skrevet

Vi bruker klær til dei er skitne. Klær er skitne når dei ser skitne ut eller ikkje lukter friskt.

Skulle eg hive alle kleda i maskina etter ein gongs bruk, ville eg måtte vaske fleire maskiner kvar dag, og det har eg ikkje kapasitet til. Ikkje tørkeplass heller.

No som eg har baby brukar eg forresten kleda litt lenger. Skifter ikkje berre det kjem litt gulp på meg, liksom. Da går det ti t-skjorter per dag, for snuppa er verre enn ein mjølkedispenser i kantina...

Gjest Ikke hysterisk
Skrevet

Alt innerst mot kroppen, sokker, truse, tette topper vaskes hver dag.

Bukse kan jeg gå med mye lenger enn 3 dager. Bruker truseinnlegg, så det blir ikke lukt i buksene mine. Vasker dem hvis de ser sjabby ut eller får flekker. Ikke røyker vi her heller, så det blir ikke lukt av den grunn. Svetter jeg, feks om sommeren, går de i vaska oftere selvfølgelig.

Gensere som jeg bruker topp under, lufter jeg og bruker flere ganger.

Gjest overrasket nå
Skrevet

Jeg ble litt overrasket når jeg leste alle innleggene hittil. Jeg bruker jeans veldig mye lenger enn mange av de andre, i hvert fall 10-20 ganger så sant de ikke blir møkkete. Vet dere at helt nye, ubehandlet jeans helst ikke skal vaskes før etter 6 mnd? Man kan jo fint lufte jeans og hvis de ikke er møkkete ser jeg ikke poenget i å vaske dem så ofte.

Gjest vakse svakse
Skrevet

Jeg ble litt overrasket når jeg leste alle innleggene hittil. Jeg bruker jeans veldig mye lenger enn mange av de andre, i hvert fall 10-20 ganger så sant de ikke blir møkkete. Vet dere at helt nye, ubehandlet jeans helst ikke skal vaskes før etter 6 mnd? Man kan jo fint lufte jeans og hvis de ikke er møkkete ser jeg ikke poenget i å vaske dem så ofte.

Æsj.. jeg bruker bukser maks to ganger.. hvorfor gå i samme møkka lenge?

Leste at mange sier de vakser klær når de ikke lenger lukter rent.. men tror mange burde revurdere hva som lukter retn, mange folk lukter ikke godt... ikke rart om de ikke vasker klærne sine. De vasker sikkert ikke seg selv så ofte heller da..

Gjest togli
Skrevet

6 mnd!!! Er du gær`n?? Hadde jeg aldri orka iallefall.... Det lengste jeg har hatt på meg en jeans før jeg vasker den er nok tre dager (og det er sjelden jeg bruker den så lenge..)

Skrevet

Skifter truse og sokker hver dag, BH ca 2 ganger i uka.

Bukser bruker jeg gjerne en uke, blir skjelden skitten. Gensere - kommer an på hva slags stoff de er av, noen lukter under armene etter én dag, andre kan jeg fint bruke flere dager. Men jeg har som regel t-skjorte under. Den kan jeg fint bruke i to dager hvis den ikke lukter under armene.

Jeg synes det virker som mange har et hysterisk forhold til det å vaske klær, ei jeg kjenner orker ikke bruke olabuksa mer enn en dags normal bruk.. det er drøyt!

Jentungen1365380808
Skrevet

Uniformskjorte vaskes hver dag. Det samme gjelder alt undertøy (også bh) og sokker. Arbeidsbukse og genser vaskes etter 2-3 dager. Når jeg har fri, bruker jeg gensere 1-2 dager og bukser 2-3 dager (skjørt kanskje opptil 4 dager). Undertøy og sokker hver gang jeg dusjer, som regel 1-2 ganger om dagen. Ytterjakker vaskes når de er skitne og før de henges bort om våren eller om høsten.

Gjest gomle
Skrevet

Jeg bytter truse hver dag (selvsagt). Bh bruker jeg i en uke omtrent, t-skjorter og gensere bruker jeg vanligvis i 2 dager, noen ganger 3, det samme gjelder sokker. Olabukser bruker jeg i 5 dager tenker jeg, hvis de ikke blir flekkete før den tid. Cordbukser og andre stoffer som fort mister fasongen bruker jeg vanligvis bare en dag. Vasker meg selv hver dag, og har ikke noe hysterisk forhold til vasking. Tror mange har det.

Gjest overrasket nå
Skrevet

6 mnd!!! Er du gær`n?? Hadde jeg aldri orka iallefall.... Det lengste jeg har hatt på meg en jeans før jeg vasker den er nok tre dager (og det er sjelden jeg bruker den så lenge..)

Når det gjelder jeans syns jeg de fleste overdriver vaskingen. Buksa mister fasong, form og farge meget fort hvis den blir vasket annen hver dag altså. Når det gjelder den buksa som du skal vaske etter 6 mnd så er det de som er heeeelt mørke og ubehandlet. Grunnen er at du skal slite den etter dine rutiner og kropp før du vasker den slik at du får en helt unik jeans som er slitt der du sliter den mest!

Skrevet

Truser og sokker skiftes hver dag. Vi er en familie på seks, så det blir litt tøy å vaske.

Bh: Minst to ganger i uka, Treningsbh'er vaskes etter hver gang de brukes, jeg trener ca. to ganger pr.uke.

Annet tøy vaskes når det blir skittent, men bruker sjelden samme genser/bukse mer enn et par ganger.

Gjest togli
Skrevet

Når det gjelder jeans syns jeg de fleste overdriver vaskingen. Buksa mister fasong, form og farge meget fort hvis den blir vasket annen hver dag altså. Når det gjelder den buksa som du skal vaske etter 6 mnd så er det de som er heeeelt mørke og ubehandlet. Grunnen er at du skal slite den etter dine rutiner og kropp før du vasker den slik at du får en helt unik jeans som er slitt der du sliter den mest!

Okei, skjønner...men aldri i livet om jeg hadde overlevd å gå i ei bukse i seks mnd uten vasking uansett ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...