Gå til innhold

Sorgen og tiden - og takk til DOL (ogsaa postet paa psyk.forum)

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London
Skrevet

I disse dager er det tre aar siden mannen jeg elsket falt dod om mens vi gikk haand i haand....

Ingen skal noengang snakke (generellt) negativt om "vennskap paa nettet" til meg.

Tiden som gikk...ukene etter...jeg husker den knapt. Jeg gjorde visstnok det jeg maatte,nyfodt prematur baby,tre andre barn...svigerforeldre som hadde mistet en elsket sonn...

men det jeg husker er netter paa DOL...fortvilte skriv fra meg. Og svarene som strommet inn fra ansiktsloese mennesker.

I RL var jeg heldig,all den praktiske og emosjonelle stoette jeg kunne oenske.

Men det ble for naert.

Sorgen var for vill og hudloes til aa vises til dem som sto oss begge naer.

det ga DOL meg...en mulighet til aa vaere bare meg...ikke ung enke,ikke mamma...bare den ukjente Liza som desperat trengte lindring for et saa som bloedde og bloedde.

De fleste som stoette og "bar" meg er borte fra DOL naa.

Men kanskje de leser.

Og noen,som drittungen min, Soer, frosken...og andre...TAKK for alt dere var og ga meg. For mail og telefoner, musikk...for vaakenetter

Sorgen er ikke borte...den er bare endret

Livet er godt. Gleden over ham,over livet vi hadde sammen...det overskygger sorgen.

Vi,ungene og familien ellers,har dyrket de gode minnene.

Etter lang tid i iskald dvale,lever jeg igjen. jeg danser og ler, Jobber og floerter (stort sett ikke samtidig!)...forelsker meg...ogtakker hamm fordi han laerte meg hva en ekte mann er.

jeg haaper at andre ogsaa bruker DOL naar det blaaser for sterkt....

Og, til dere som husker...treet vokser...og krokusen blomster rundt det.

Skrevet

Vakkert skrevet, og ja jeg husker deg.

Fint det går bra med deg og dine. Ønsker deg all mulig lykke i fremtiden.

Kos fra

Skrevet

Husker deg fra den gang da ja - mener at du også tittet innom her litt i tiden før livet ditt fikk denne store omveltningen for tre år siden...?

Som du poengterer, er DOL et fint tilbud å ha når man trenger det. Om det er til de store livsendrende hendelser eller til de mer basale hverdagsproblemer, er dette et sted man kan henvende seg og få feedback og støtte - og i mange situasjoner graderinger av konstruktiv kritikk.

Var ikke blant dem som snakket mest med deg den gang du var mye her - mest fordi jobb og familie ofte var uforenlig med de tidspunkter hvor du var å finne her.

Men hadde såpass kontakt at jeg synes det er hyggelig å se nicket ditt her - og håper du tar deg tiden til å titte innom i blant også når livet går godt.

Vennlig hilsen

Gjest klemz
Skrevet

Husker deg godt .....

Det er veldig godt å høre at du har det bra Liza :o) !

Skrevet

For en ufattelig grusom tid dette må ha vært for deg...

Jeg mistet en kjær person for 5 år siden, og det kaoset som skjer i kroppen er helt ubeskrivelig. Følelsen av uvirkelighet og sorg tar mye krefter. Jeg gikk ned 7 kg på den uken fram til begravelsen.

Og dette var 'bare' en nær venn. Du mistet mannen du elsker, faren til barna dine...

Jeg føler enormt med deg.

Så godt at livet ditt har blitt lysere igjen.

*klem fra meg*

Skrevet

Jeg husker godt dette som skjedde. Det er sterk lesning, det du skriver her og selv om det er umulig for andre å sette seg inn i hva du har opplevd så skjønner jeg godt sjokket, fortvilelsen og det du har vært i gjennom.

Du må ha hatt en forferdelig tid.

Enda godt du begynner å komme deg igjen og at livet er noen lunde på track igjen.

Lykke til videre:-)

Gjest Takk for at du delte ditt liv med oss
Skrevet

Husker deg jeg også, Liza! Men jeg kom vel inn på slutten,så jeg fikk ikke med meg hva det egentlig gjaldt før etterpå nesten.

Tenkte alltid at du måtte være en spesiell kvinne, sterk og flott og fantastisk. Du kunne ikke skjule det selv gjennom din hudløse sorg.

Godt å høre at deg går bra med deg!

En god ide; skriv bok om opplevelsene dine! Du har god skriftlig yttrykksevne. Men det har du vel hørt før?

Lykke til videre i livet!

Skrevet

Jeg husker også veldig godt, og er glad for at du har fått det så mye bedre nå. Jeg har selv opplevd å miste en av mine nærmeste alt for tidlig... Nå er det mest de gode minnene jeg holder fast ved... :-)

Lykke til videre i livet!

Skrevet

Jeg husker deg godt, men jeg startet her inne som fast doler først sommer'n for 3 år siden.

Godt å høre at du har det bedre nå! Lykke til videre!

Skrevet

Vi har pratet bittelitt her inne og jeg husker deg godt. Du er en sterk kvinne Liza! Godt å høre at det går bra med deg, tross alt. *Klem*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg husker jeg ikke visste hva jeg skulle skrive den gang, og jeg vet heller ikke hva jeg skal skrive nå. Men jeg husker veldig godt innleggene dine. Det var smertefull lesning.

Vil bare si at jeg ikke har for vane å klemme folk på dol, men jeg gjør unntaket for deg, Liza.

*klem*

Skrevet

*svelger tungt*

Er det gått tre år allerede - jeg husker deg veldig godt. Det gjorde sterkt inntrykk, og jeg har lurt på innimellom hvordan du har hatt det.

Husker at jeg nesten ikke kunne begripe at du _orka_ å skrive på dol - men som du sier, det er kan hende bra å ha litt avstand, litt anonymitet, få lov å få respons uten å måtte ta seg sammen hele tida.

Ønsker deg alt godt videre :)

{{{klem}}}

(monsina)

Skrevet

Sender over en god klem til deg, Liza! Godt å høre at du har kommet deg videre. Utrolig så fort tida har gått! Jeg synes ikke det virker som det har vært tre år allerede.

Synes du er ei utrolig sterk dame som har klart å få livet på skinnene igjen :)

Lykke til videre - nyt våren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...