Gå til innhold

Jeg har gått ned 10 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som har hjulpet meg er å planlegge forbi neste måltid.

At jeg spiser meg mett til måltidene, og at det ikke går mer enn fire timer mellom hvert måltid.

At jeg spiser godt til frokost og lunsj, spiser ordentlig middag og unner meg en liten kveldsmat også.

At jeg ikke lar meg bli bråsulten og dermed ikke får så mye sjokoladesug.

knaskenøtter (små gulrøtter) og druer i skapet hjelper når man er sugen på noe godt. Noen (10 kanskje) mandler eller valnøtter er også greit godteri når man MÅ ha, de inneholder mye fett, men det sunne fettet som man bør ha og masse mineraler og vitaminer og antioksydanter.

Og så unner jeg meg ekstra kos i helgene. Har for eksempel definert at jeg ikke går opp i vekt av vin :-).

Jeg sulter absolutt ikke, likevel går jeg ned nesten helt uten sjokolade....

Enig. Vin ER kalorifritt. Omtrent som te :-|

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

28

• Babette

22

• Dorthe

18

• Ade|ina

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig. Vin ER kalorifritt. Omtrent som te :-|

"Vin ER kalorifritt"

ehhhh....? En ønskedrøm, eller? :-)

Dog er det ikke så mye mer kalorier i vin enn i øl og lettmelk - som ligger omtrent på samme nivået.

Så med måte er det ikke noe problem å kose seg litt:-)

fei1365380229
Skrevet

Det som har hjulpet meg er å planlegge forbi neste måltid.

At jeg spiser meg mett til måltidene, og at det ikke går mer enn fire timer mellom hvert måltid.

At jeg spiser godt til frokost og lunsj, spiser ordentlig middag og unner meg en liten kveldsmat også.

At jeg ikke lar meg bli bråsulten og dermed ikke får så mye sjokoladesug.

knaskenøtter (små gulrøtter) og druer i skapet hjelper når man er sugen på noe godt. Noen (10 kanskje) mandler eller valnøtter er også greit godteri når man MÅ ha, de inneholder mye fett, men det sunne fettet som man bør ha og masse mineraler og vitaminer og antioksydanter.

Og så unner jeg meg ekstra kos i helgene. Har for eksempel definert at jeg ikke går opp i vekt av vin :-).

Jeg sulter absolutt ikke, likevel går jeg ned nesten helt uten sjokolade....

Åååå så heldig du er som ikke går opp av vin. Det gjør nemlig jeg.

Hva slags vin er det som er kalorifri :o)

skorpionfisken
Skrevet

Åååå så heldig du er som ikke går opp av vin. Det gjør nemlig jeg.

Hva slags vin er det som er kalorifri :o)

Rødvin:-).

Det kommer jo ann på det totale inntaket. Om jeg velger litt magre matsorter den dagen, kan jeg unne meg litt ekstra god drikke.

Magrere mat altså, ikke bort med mat, for dersom jeg utelater måltider er veien til sjokoladen kort...

Skrevet

"Vin ER kalorifritt"

ehhhh....? En ønskedrøm, eller? :-)

Dog er det ikke så mye mer kalorier i vin enn i øl og lettmelk - som ligger omtrent på samme nivået.

Så med måte er det ikke noe problem å kose seg litt:-)

Ja, min påstand var av samme typen som skorpionfiskens (i innlegget jeg svarte på):

"Har for eksempel definert at jeg ikke går opp i vekt av vin :-)"

Skrevet

Ja, min påstand var av samme typen som skorpionfiskens (i innlegget jeg svarte på):

"Har for eksempel definert at jeg ikke går opp i vekt av vin :-)"

Jeg regnet med at det var noe slikt - derfor smiletegnet:-)

Selv er jeg veldig glad i peanøtter, og har lest at de inneholder mye "sunt" fett av den typen som forebygger de såkalte "frie radikaler".

Og jeg er overbevist om at det er riktig. For jeg er nå 44, ser ut som 34, og har nesten intet fett på kroppen selv om jeg veier i overkant av 80 kilo og er 180 cm høy.

Bare passe med muskler og nesten ingen rynker:-)

Klart det også har hjulpet med litt trening, men jeg er overbevist om at jeg kan takke peanøttene for mye...he-he

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Selv er jeg veldig glad i peanøtter, og har lest at de inneholder mye "sunt" fett av den typen som forebygger de såkalte "frie radikaler".

Og jeg er overbevist om at det er riktig. For jeg er nå 44, ser ut som 34, og har nesten intet fett på kroppen selv om jeg veier i overkant av 80 kilo og er 180 cm høy.

Klart det også har hjulpet med litt trening, men jeg er overbevist om at jeg kan takke peanøttene for mye...he-he

Kanskje du får svar på denne kontaktannonsen din. Bra den er uten bilde...

Skrevet

Kanskje du får svar på denne kontaktannonsen din. Bra den er uten bilde...

Kanskje jeg da bør legge til at jeg er lykkelig samboer med verdens flotteste dame? :-)

Skrevet

Altså peanøtter mot rynker. Jeg skal ile i butikken bare kulda blir mindre og snøen forsvinner :o)

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Kanskje jeg da bør legge til at jeg er lykkelig samboer med verdens flotteste dame? :-)

Det svaret måtte jo bare komme. Hun leser det sikkert, og da får du fiksa deg både kjent og fremmed - hvis noen går på det du skriver. Makan til skryte, skryte.

Ser automatisk for meg det motsatte av en hunk når jeg leser sånt.

Skrevet

Altså peanøtter mot rynker. Jeg skal ile i butikken bare kulda blir mindre og snøen forsvinner :o)

Det er jo blant annet de såkalte "frie radikaler" som bidrar til at man får rynker.

Og det organiske fettet i peanøtter bidrar til å binde de frie radikaler.

Så da bør vel peanøtter være et rimelig og godt (nam-nam) alternativ til all verdens rynkekremer etc?

Ren logikk hvis du spør meg:-)

Skrevet

Det svaret måtte jo bare komme. Hun leser det sikkert, og da får du fiksa deg både kjent og fremmed - hvis noen går på det du skriver. Makan til skryte, skryte.

he-he...janteloven på sitt beste:-)

Kan se ut som om jeg trives bedre med meg selv og kjæresten enn hva du kanskje gjør?

Skrevet

Det er jo blant annet de såkalte "frie radikaler" som bidrar til at man får rynker.

Og det organiske fettet i peanøtter bidrar til å binde de frie radikaler.

Så da bør vel peanøtter være et rimelig og godt (nam-nam) alternativ til all verdens rynkekremer etc?

Ren logikk hvis du spør meg:-)

Ikke sant :o)

Skrevet

Hva er en hunk?

Mary Poppins
Skrevet

Hva er en hunk?

hunk er en som er kjekk :)

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Hva er en hunk?

Har du ikke fulgt med på BigBrother? Hunk = mannebein

Gjest Beautiful Day
Skrevet

he-he...janteloven på sitt beste:-)

Kan se ut som om jeg trives bedre med meg selv og kjæresten enn hva du kanskje gjør?

Det er nok ikke der det ligger. Men jeg har fått med meg at du selv synes du er pen.

Jeg er som en toppmodell, men ikke pga peanøtter.

Skrevet

Hva er en hunk?

Babette da *himler nå altså*

En barsking vel ;o)

Skrevet

Babette da *himler nå altså*

En barsking vel ;o)

Jamen da tror jeg Goliath er en hunk. Han virker mandig.

Skrevet

Har du ikke fulgt med på BigBrother? Hunk = mannebein

Nei, gud han hjelpe. Jeg følger ikke med på BigBrother.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...