Gå til innhold

Polaroidkamera og skifting av film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et polaroidkamera som jeg ønsker å få satt inn ny film i. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om dette er noe kun de på fotoforretninger kan gjøre- eller kan jeg f.eks kjøpe en filmkassett selv, og så sette den inn på egen hånd?

Og finnes det fotobutikker på nettet man evt kan kjøpe en slik fil på, eller MÅ jeg innom fotobutikken?

Noen som vet?

Takker:)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vet ikke om du får kjøpt på nett, regner med det da. Gå inn på sidene til f.eks Fotoknudsen og sjekk. Polaroidfilm er bare en boks du putte inn i kameraet, så det kan du gjøre helt selv.

Skrevet

Vet ikke om du får kjøpt på nett, regner med det da. Gå inn på sidene til f.eks Fotoknudsen og sjekk. Polaroidfilm er bare en boks du putte inn i kameraet, så det kan du gjøre helt selv.

*takker og bukker*

Vet du ca hvor mye en slik koster?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

*takker og bukker*

Vet ikke dessverre. lenge siden jeg har hatt sånt kamera. Men ring og hør, evt sjekk nett.

Skrevet

*takker og bukker*

Det varierer - ulike priser på ulike filmtyper (ikke alle polaroidkameramodellene har lik filmkassett).

Jeg kjøpte for en del år siden et slikt kamera for en eldre slektning, som ikke lenger klarte skifte film i sitt vanlige kamera, men nå er det nesten blitt for dyrt å kjøpe filmer i gave, slik jeg gjorde før. Tror det var 400 kr for en kassett, med max 10 eller 20 bilder... :-(

Mulig du kan bestille her: http://www.polaroid.com/shop/index.jsp?bmUID=1109842319264&bmLocale=en_GB

Vil vel egentlig påstå at Polaroid er en gammeldags og svært dyr kameratype... Om mulig, så bytt til digitalkamera :-)

Skrevet

Det varierer - ulike priser på ulike filmtyper (ikke alle polaroidkameramodellene har lik filmkassett).

Jeg kjøpte for en del år siden et slikt kamera for en eldre slektning, som ikke lenger klarte skifte film i sitt vanlige kamera, men nå er det nesten blitt for dyrt å kjøpe filmer i gave, slik jeg gjorde før. Tror det var 400 kr for en kassett, med max 10 eller 20 bilder... :-(

Mulig du kan bestille her: http://www.polaroid.com/shop/index.jsp?bmUID=1109842319264&bmLocale=en_GB

Vil vel egentlig påstå at Polaroid er en gammeldags og svært dyr kameratype... Om mulig, så bytt til digitalkamera :-)

Hehe, har det egentlig bare for moro skyld. Har vanlig kamera også, dog ikke digitalt.

Skrevet

Hehe, har det egentlig bare for moro skyld. Har vanlig kamera også, dog ikke digitalt.

OK :-)

Dyr moro etter min mening, det skal ikke mange bildene/filmene til før du har tjent inn et digitalkamera. Du får jo der også se bildene med en gang, og så kan du jo gjøre så mye mer med bildene etterpå! :-)

Men for all del, hver sin lyst... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...