Gå til innhold

Kan jeg kreve pengene tilbake etter bruktkjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et gulvteppe brukt og privat på nettet til en avtalt pris av 2000 kroner, penger jeg overførte selgers konto før jeg hadde mottatt varen. Selgeren forklarte meg at teppet var som nytt og ikke bar preg av å være brukt. Jeg fikk teppet, pakket det ut, men dessverre. Teppet var revet en rifte i to ah hjørnene på omlag 3-4 cm. Det var griset stearin på flere plasser samt at flere detaljer ikke stemte overens med selgers beskrivelse. Så samme dag meldte jeg selger at jeg ville gjøre kjøpet om på bakgrunn av de mangler som ikke var blitt sagt fra om. Selger godtok dette og sa at dette viste han ikke om fordi teppet hadde vært utlånt til en kammerat, så bare send det tilbake sa han. Dette gjorde jeg og selger har ikke hatt noen omkostninger i saken. Men nå nekter han å betale pengene tilbake, truer med å sende teppet istedet. Dette kan jeg selvsakt ikke godta. Det har gått tre uker siden selger fikk teppet i retur, men har ikke tilbakebetalt pengene. Hva kan jeg gjøre?

Gjest lilelo
Skrevet

Brukt gulvteppe til 2000??? Hallooo! Av ekte kamelhår?du får nytt på ikea til under halve prisen. Og så betale før en har sett varen, det gjør du nok ikke flere ganger.

Skrevet

Brukt gulvteppe til 2000??? Hallooo! Av ekte kamelhår?du får nytt på ikea til under halve prisen. Og så betale før en har sett varen, det gjør du nok ikke flere ganger.

"u får nytt på ikea til under halve prisen"

Det er da milevis forskjell på et "kvalitetsteppe" og et 500-kroners teppe fra IKEA.

"............................."

Skrevet

Det kan virke som om du har bedt om å bli lurt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"u får nytt på ikea til under halve prisen"

Det er da milevis forskjell på et "kvalitetsteppe" og et 500-kroners teppe fra IKEA.

"............................."

Men IKEA-teppene kommer neppe med stearin ferdig "installert". :-)

Skrevet

Men IKEA-teppene kommer neppe med stearin ferdig "installert". :-)

Sansynligvis ikke :-)

"............................"

Gjest Rotteri
Skrevet

Ærlig talt, går det ann at folk er så frekk. Anmeld svindleren. Det må nå vel gå ann å stole på folk eller, man er vel ikke dum av den grunn.

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Skal man kjøpe brukt, er det kanskje en ide å besiktige varen, eller la være å handle.

Du ber om å bli svindla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...