Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

30 år veldig travel

40 år nydelig med voksne barn kunne gjøre hva en ville,50 år enda bedre med barnebarn som livets dessert

"40 år nydelig med voksne barn kunne gjøre hva en ville"

Jeg gjorde det jeg ville før jeg ble 40, fikk førstemann da jeg var 38.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• damedame

6

• Tottlå

6

• fei1365380229

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Nå er det greit. Lurer på hvordan det er å bli 51, da er jo moroa med å si at man er 50 borte :o(

Oi!! Hadde aldri trodd at du var 50, dorthe!!! Verken ut fra det du skriver, eller bildet på galleriet!!!!

Holder deg godt?!?

:D

Gjest tjohooo
Skrevet

1) Nei men jeg har hatt 20års-krise, teller det- enn så lenge? :)

2) Den kom da jeg var 20 og varer fremdeles.

3a) STRESS i forbindelse med utdannelse, "hva vil jeg hva skal jeg bli", panikk, engstelse: "hva hvis jeg velger feil utdannelse, hvordan skal jeg sikre at jeg blir ferdig i god tid til å rekke å få barn før jeg blir 60", "hva hvis jeg ikke finner noen å gifte meg med eller muligheten til å stifte familie"

3b) Positivt. Jeg fant kjapt ut at fyren ikke var noe å tilbringe de dyrebare tyveåra sammen med, og dumpa han :)

Skrevet

Oi!! Hadde aldri trodd at du var 50, dorthe!!! Verken ut fra det du skriver, eller bildet på galleriet!!!!

Holder deg godt?!?

:D

Det kan ikke jeg svare på da :o)

Men bildet er tatt i sommer, det garanterer jeg.

Skrevet

Det kan ikke jeg svare på da :o)

Men bildet er tatt i sommer, det garanterer jeg.

Hihi.rart å tenke på at du er på samme alder som mamma....

Koselig!

Skrevet

Hihi.rart å tenke på at du er på samme alder som mamma....

Koselig!

Jeg er nok like gammel som mange mammaer av de som er her inne. Jeg er til og med eldre enn noen av dem også :o)

Skrevet

Jeg er nok like gammel som mange mammaer av de som er her inne. Jeg er til og med eldre enn noen av dem også :o)

Haha.....!

Jeg har foresten vært hos nevrologen,nå, med mitt "lille problem2! Han sa at jeg sansynligvis hadde fått epilepsi :(, an heviste meg vider til EEG. Så nå får jeg ta alle forhåndsregler........

:(

Skulle vel egentlig ikke sittet så mye her på DOL, men .......ups...hehe.......

Skrevet

Haha.....!

Jeg har foresten vært hos nevrologen,nå, med mitt "lille problem2! Han sa at jeg sansynligvis hadde fått epilepsi :(, an heviste meg vider til EEG. Så nå får jeg ta alle forhåndsregler........

:(

Skulle vel egentlig ikke sittet så mye her på DOL, men .......ups...hehe.......

Men det er ikke det verste å få da. Fetteren min har det etter en trafikkulykke og han har ikke hatt et anfall på mange år. De klarte fint å stabelisere han på medisiner.

Jeg hadde mistanke til mye verre saker da du skrev om det første gangen så jeg er happy på dine vegne at det ikke var noe annet.

*lettet*

Skrevet

Men det er ikke det verste å få da. Fetteren min har det etter en trafikkulykke og han har ikke hatt et anfall på mange år. De klarte fint å stabelisere han på medisiner.

Jeg hadde mistanke til mye verre saker da du skrev om det første gangen så jeg er happy på dine vegne at det ikke var noe annet.

*lettet*

Verre saker, som hva da????

Jeg er egentlig ganske letta over å få et svar!! Men jeg var veldig deppa og lei meg samme dag som jeg hadde vært hos nevrologen........ Et slag i trynet, vil jeg kalle det. MEN (!!!) det er jo ikke heeeeeeelt avklart før EEG`en er tatt. Legen sa at dersom vanlig EEG ikke viser noe, skulle han ta en utvidet EEG.....vet du hva det er???

Skrevet

Verre saker, som hva da????

Jeg er egentlig ganske letta over å få et svar!! Men jeg var veldig deppa og lei meg samme dag som jeg hadde vært hos nevrologen........ Et slag i trynet, vil jeg kalle det. MEN (!!!) det er jo ikke heeeeeeelt avklart før EEG`en er tatt. Legen sa at dersom vanlig EEG ikke viser noe, skulle han ta en utvidet EEG.....vet du hva det er???

Nei, jeg vet faktisk ikke hva de sjekker på EEG. Har tatt det når jeg var liten en gang.

Nevrologi, og jeg tenker det verste, MS, ALS og andre skumle sykdommer i sentralnervesystemet som det ikke finnes medisiner i mot. Ta ikke den diagnosen så tungt, den tror jeg det går fint an å leve med,

Skrevet

Nei, jeg vet faktisk ikke hva de sjekker på EEG. Har tatt det når jeg var liten en gang.

Nevrologi, og jeg tenker det verste, MS, ALS og andre skumle sykdommer i sentralnervesystemet som det ikke finnes medisiner i mot. Ta ikke den diagnosen så tungt, den tror jeg det går fint an å leve med,

Jeg tar det slettes ikke tungt, nå lenger! Men selvsagt bringer en slik sak frem mange spørsmål i forhold til utdanning, jobb og frenmtiden...

Uff, ja, jeg tenkt de tanker om MS og ALS også...takk guuuuuuud for at det ikke var det!!

:)

fei1365380229
Skrevet

Ja når jeg har vært innlagt på nevrologisk så er jeg veldig glad for at jeg har den diagnosen jeg har. Der ser du mye ille.

Skrevet

Ja når jeg har vært innlagt på nevrologisk så er jeg veldig glad for at jeg har den diagnosen jeg har. Der ser du mye ille.

Det kan jeg tenke meg!! Er det alvorlig, din diagnose???

Skrevet

Ja, det er mye jeg er glad jeg ikke har når vi kommer til den avdelingen. Tanta mi døde av ALS, kjip historie. Det gikk fort men likevel for sakte hvis du skjønner.

fei1365380229
Skrevet

Det kan jeg tenke meg!! Er det alvorlig, din diagnose???

Vet ikke helt. Det er visst bare ca. 140 stykker i Norge som har det, det spørs litt hvor i sentralnervesystemet det sitter og så kan de liksom ikke si noe om jeg kommer til å bli bra igjen.

Men jeg har gått fra å være totalt sengeliggende med forferdelig svimmelhet, hodepine og oppkast til å fungere nesten helt bra inne, men jeg klarer ikke å gå ute eller i mørket pga. balansen. Egentlig så er jeg ganske fornøyd med livet nå, men savner å kunne sykle, kjøre bil, stå på ski, gå turer osv.

Siden dette er et innlegg om 30/40 års krisen så må jeg innrømme at jeg bare er takknemlig for at jeg ikke var mer alvorlig syk, mannen min fylte 40 år når jeg var på Rikshospitalet og han glemte å få noen krise :o) og jeg gikk fra å synes jeg var gammel til å føle meg steinung.

fei1365380229
Skrevet

30 år veldig travel

40 år nydelig med voksne barn kunne gjøre hva en ville,50 år enda bedre med barnebarn som livets dessert

Wow.... da har både du og barna dine vært unge når dere fikk barn.

Nærmer meg 40 med stormskritt, men kan ikke skryte på meg voksne barn akkurat :o)

fei1365380229
Skrevet

barnebarn?

jeg klarer meg lenge med minstemann på 8 som dessert jeg. Har ikke lyst å bli bestemor enda når jeg ser hvordan døttrene herpeserer med venninnene mine når de har fått barn. Så storforlangende da, bestemor må vaske huset en gang i uka og bestemor må være hjemme med babyen fordi bikkjene skal ut hver dag og barnevakt skal de være stadig vekk.

Takk, jeg venter noen år til.

Ja det hadde vært min mor. Vi har omtrent ikke hatt barnevakt de 12 årene vi har hatt barn, ikke har vi spurt heller.

Jeg ser at broren min som har fått barn nå har en mye lavere terskel for å spørre om hjelp.

Min mor har nok forandret seg litt også det siste året. Tror det har litt med at jeg ble syk og litt med at hun har blitt drittlei jobben og har sett at det kanskje er litt alright med familie allikevel.

Skrevet

Ja det hadde vært min mor. Vi har omtrent ikke hatt barnevakt de 12 årene vi har hatt barn, ikke har vi spurt heller.

Jeg ser at broren min som har fått barn nå har en mye lavere terskel for å spørre om hjelp.

Min mor har nok forandret seg litt også det siste året. Tror det har litt med at jeg ble syk og litt med at hun har blitt drittlei jobben og har sett at det kanskje er litt alright med familie allikevel.

Min hadd heller aldri gjort noe av det de forlanger, Hadde jeg spurt henne om hun ville tatt huset mitt, hadde hun dødd. Det hadde ikke vært hennes bisniss altså, hun hadde nok med sitt eget hus.

Nå har dattera mi lovet at jeg skal få slippe å være barnevakt men vi får se om det holder den dagen hun får barn.

Jeg er ferdig med unger jeg etter 22 år med små unger nesten hele tida. For meg er minstemann liten enda fordi han krever oppmerksomhet og oppvartning :o)

fei1365380229
Skrevet

Min hadd heller aldri gjort noe av det de forlanger, Hadde jeg spurt henne om hun ville tatt huset mitt, hadde hun dødd. Det hadde ikke vært hennes bisniss altså, hun hadde nok med sitt eget hus.

Nå har dattera mi lovet at jeg skal få slippe å være barnevakt men vi får se om det holder den dagen hun får barn.

Jeg er ferdig med unger jeg etter 22 år med små unger nesten hele tida. For meg er minstemann liten enda fordi han krever oppmerksomhet og oppvartning :o)

Du blir _aldri_ ferdig med unger :o).

Jeg syns faktisk man kan tilby seg å sitte barnevakt en gang i blant, men at man selvfølgelig skal prioritere seg selv først.

Skrevet

Du blir _aldri_ ferdig med unger :o).

Jeg syns faktisk man kan tilby seg å sitte barnevakt en gang i blant, men at man selvfølgelig skal prioritere seg selv først.

Barnevakt er helt greit det, bare det ikke blir tvang.

Og jeg kommer aldri til å bli en safe en, blir jeg dårlig en dag vil jeg ikke ha ansvar for barnebarnet den dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...