Gå til innhold

kunne dere tenkt dere å koke fisken i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

så en reportasje for en stund siden om en tysk dame som gjorde dette for å spare energi. Hun pakket fisken inn i mange poser og la den inn sammen med oppvasken. og når den var kjørt så var fisken ferdig og klar til å serveres.

Sikkert en grei måte å spare strøm på i Tyskland, men jeg tror ikke jeg ville ha likt å vite at fisken jeg fikk servert hadde kokt sammen med oppvasken.

Har dere prøvd metoden?

Skrevet

Nei, men kun fordi jeg ikke har oppvaskemaskin pt.

Tar derimot oppvasken i badevannet etter å ha liggi i badekaret.

Skrevet

Har ikke prøvd, men hvorfor ikke? Hvis fisken er pakket godt inn så kommer det jo ingenting verken ut eller inn av posen, så det må da være lettvint og greit!

Gjest Timari
Skrevet

NEIII!!! ÆSJ...

Det var forresten ikke bare fisk hun kokte på den måten, hun hadde en god del andre oppskrifter som var tilberedt på den måten

lurer på om vaskemaskinen fungerer like godt jeg ? Tror nok folk hadde stussa om jeg hadde tatt med meg fisken og kokt den i vaskeriet på studenbyen :)

Gjest baremei
Skrevet

Det var forresten ikke bare fisk hun kokte på den måten, hun hadde en god del andre oppskrifter som var tilberedt på den måten

lurer på om vaskemaskinen fungerer like godt jeg ? Tror nok folk hadde stussa om jeg hadde tatt med meg fisken og kokt den i vaskeriet på studenbyen :)

Må bli veldig REN mat i hvert fall:)

Skrevet

Trøst deg med at det ville vært værre - for din del - om de _ikke_ stusset :)

Skrevet

Har ikke prøvd det, men jeg så at han kokken (amerikansk??) som kjører rundt i en blank campingvogn og lager mat gjorde det. Fisken ble pakket svært godt inn, så det kom ikke noe såpe inn dit (eller motsatt - fiskesaft på oppvasken).

det virket spennenede, men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på at jeg hadde klart å gjøre det tett nok.

Gjest papirtiger
Skrevet

Nei bevares... Det hadde jeg ikke gjort. Vanskelig å få en pose helt tett, og vanskelig med å regulere koketid vel?

Trekke fisk i en plastpose høres ikke så delikat ut, selv ikke på stekeplata.

hare1365380455
Skrevet

Har ikke prøvd det, men jeg så at han kokken (amerikansk??) som kjører rundt i en blank campingvogn og lager mat gjorde det. Fisken ble pakket svært godt inn, så det kom ikke noe såpe inn dit (eller motsatt - fiskesaft på oppvasken).

det virket spennenede, men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på at jeg hadde klart å gjøre det tett nok.

Jeg så også det programmet med kokken Bob (eller hva han nå het). Han pakket fisken i aluminiumsfolie og så ble den perfekt! Men jeg har ikke prøvd det... Har den i ovnen.

hare1365380455
Skrevet

Nei bevares... Det hadde jeg ikke gjort. Vanskelig å få en pose helt tett, og vanskelig med å regulere koketid vel?

Trekke fisk i en plastpose høres ikke så delikat ut, selv ikke på stekeplata.

Det ble visst helt tett med aluminiumsfolie. Kokken i et program jeg så brettet den på en spesiell måte, og han hadde også en test for å sjekke at det var tett.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det ble visst helt tett med aluminiumsfolie. Kokken i et program jeg så brettet den på en spesiell måte, og han hadde også en test for å sjekke at det var tett.

Hehe, jeg er nok litt tradisjonell her. Mat lages ikke i oppvaskmaskinen eller bilen.

Skrevet

Hehe, av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på Albert ( i Albert og Herbert) som tok med seg oppvasken i dusjen for å spare arbeid og vann.

Men nei - jeg kunne ikke tenke meg å koke fisk i oppvaskmaskinen.

Skrevet

I alle dager ble den varm da?

Oppvaskmaskina mi går på enten 40 eller 60 grader.

Siemens, tysk vare, det :)

Nå skal jo fisk trekke, men likevel - såvidt over kroppstemp høres ikke akkurat godt ut...

Skrevet

Hehehe, så desperat etter å spare strøm er jeg ikke!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...