Gjest Timari Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 så en reportasje for en stund siden om en tysk dame som gjorde dette for å spare energi. Hun pakket fisken inn i mange poser og la den inn sammen med oppvasken. og når den var kjørt så var fisken ferdig og klar til å serveres. Sikkert en grei måte å spare strøm på i Tyskland, men jeg tror ikke jeg ville ha likt å vite at fisken jeg fikk servert hadde kokt sammen med oppvasken. Har dere prøvd metoden? 0 Siter
damedame Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Nei, men kun fordi jeg ikke har oppvaskemaskin pt. Tar derimot oppvasken i badevannet etter å ha liggi i badekaret. 0 Siter
tigerlill Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Har ikke prøvd, men hvorfor ikke? Hvis fisken er pakket godt inn så kommer det jo ingenting verken ut eller inn av posen, så det må da være lettvint og greit! 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 NEIII!!! ÆSJ... Det var forresten ikke bare fisk hun kokte på den måten, hun hadde en god del andre oppskrifter som var tilberedt på den måten lurer på om vaskemaskinen fungerer like godt jeg ? Tror nok folk hadde stussa om jeg hadde tatt med meg fisken og kokt den i vaskeriet på studenbyen 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Det var forresten ikke bare fisk hun kokte på den måten, hun hadde en god del andre oppskrifter som var tilberedt på den måten lurer på om vaskemaskinen fungerer like godt jeg ? Tror nok folk hadde stussa om jeg hadde tatt med meg fisken og kokt den i vaskeriet på studenbyen Må bli veldig REN mat i hvert fall:) 0 Siter
damedame Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Det var forresten ikke bare fisk hun kokte på den måten, hun hadde en god del andre oppskrifter som var tilberedt på den måten lurer på om vaskemaskinen fungerer like godt jeg ? Tror nok folk hadde stussa om jeg hadde tatt med meg fisken og kokt den i vaskeriet på studenbyen Trøst deg med at det ville vært værre - for din del - om de _ikke_ stusset 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Har ikke prøvd det, men jeg så at han kokken (amerikansk??) som kjører rundt i en blank campingvogn og lager mat gjorde det. Fisken ble pakket svært godt inn, så det kom ikke noe såpe inn dit (eller motsatt - fiskesaft på oppvasken). det virket spennenede, men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på at jeg hadde klart å gjøre det tett nok. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Nei bevares... Det hadde jeg ikke gjort. Vanskelig å få en pose helt tett, og vanskelig med å regulere koketid vel? Trekke fisk i en plastpose høres ikke så delikat ut, selv ikke på stekeplata. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Har ikke prøvd det, men jeg så at han kokken (amerikansk??) som kjører rundt i en blank campingvogn og lager mat gjorde det. Fisken ble pakket svært godt inn, så det kom ikke noe såpe inn dit (eller motsatt - fiskesaft på oppvasken). det virket spennenede, men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på at jeg hadde klart å gjøre det tett nok. Jeg så også det programmet med kokken Bob (eller hva han nå het). Han pakket fisken i aluminiumsfolie og så ble den perfekt! Men jeg har ikke prøvd det... Har den i ovnen. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Nei bevares... Det hadde jeg ikke gjort. Vanskelig å få en pose helt tett, og vanskelig med å regulere koketid vel? Trekke fisk i en plastpose høres ikke så delikat ut, selv ikke på stekeplata. Det ble visst helt tett med aluminiumsfolie. Kokken i et program jeg så brettet den på en spesiell måte, og han hadde også en test for å sjekke at det var tett. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Det ble visst helt tett med aluminiumsfolie. Kokken i et program jeg så brettet den på en spesiell måte, og han hadde også en test for å sjekke at det var tett. Hehe, jeg er nok litt tradisjonell her. Mat lages ikke i oppvaskmaskinen eller bilen. 0 Siter
Babette Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hehe, av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på Albert ( i Albert og Herbert) som tok med seg oppvasken i dusjen for å spare arbeid og vann. Men nei - jeg kunne ikke tenke meg å koke fisk i oppvaskmaskinen. 0 Siter
Elbereth Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 I alle dager ble den varm da? Oppvaskmaskina mi går på enten 40 eller 60 grader. Siemens, tysk vare, det Nå skal jo fisk trekke, men likevel - såvidt over kroppstemp høres ikke akkurat godt ut... 0 Siter
cec5 Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hehehe, så desperat etter å spare strøm er jeg ikke!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.