Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg skulle prøve å lage kakao i dag, sånn en som de har på kaffebarer. Sjokkolad i bånn av glasset, og kokt H-melk. Min ble ikke like god!!! Skal man ha noe mer enn sjokkolade og melk oppi???? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Litt sukker hadde nok ikke vært av veien nei. ) 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Litt sukker hadde nok ikke vært av veien nei. ) Jeg vurderte det, men siden jeg hadde melkesjokkolade i, og ikke kokesjokkolade, trodde jeg det var søtt nokk! 0 Siter
Atene Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg vurderte det, men siden jeg hadde melkesjokkolade i, og ikke kokesjokkolade, trodde jeg det var søtt nokk! Jeg lager varm sjokolade i gryte. Smelter kokesjokolade i litt vann, rører inn melk, varmer opp. Det blir kjempegodt, særlig med en klatt krem på. Melkesjokolade synes jeg hørtes vondt ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg vurderte det, men siden jeg hadde melkesjokkolade i, og ikke kokesjokkolade, trodde jeg det var søtt nokk! Ble det ikke veldig søtt med melkesjokolade? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg vurderte det, men siden jeg hadde melkesjokkolade i, og ikke kokesjokkolade, trodde jeg det var søtt nokk! Kaffebarer har jo som regel flytende kokesjokolade... 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Kaffebarer har jo som regel flytende kokesjokolade... Ikke på "min" kaffebar..... der har de sjokkoladebiter i bånn, og heller varm H-melk over....... 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Ble det ikke veldig søtt med melkesjokolade? Det kan hende det var det som var problemet.... kanskje jeg skulle prøvd lys kokesjokkolade....... 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Jeg lager varm sjokolade i gryte. Smelter kokesjokolade i litt vann, rører inn melk, varmer opp. Det blir kjempegodt, særlig med en klatt krem på. Melkesjokolade synes jeg hørtes vondt ut. Tror kanskje det var melkesjokkoladen som ødela hele greia, ja............... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Tror det står oppskrift bakpå kokesjokoladeplatene. De har jo lys kokesjokolade også, prøve den kanskje? 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Tror det står oppskrift bakpå kokesjokoladeplatene. De har jo lys kokesjokolade også, prøve den kanskje? Jeg brukte melkesjokkolade....det var kasnkje feil.... Tror jeg bruker lys kokesjokkolade neste gang.... Ante ikke at det stod oppskrifter på baksiden av sjokkoladen.....?!? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg brukte melkesjokkolade....det var kasnkje feil.... Tror jeg bruker lys kokesjokkolade neste gang.... Ante ikke at det stod oppskrifter på baksiden av sjokkoladen.....?!? Mørk kokesjokolade er tingen Er ikke nok smak i lys til kakao. Med mindre du liker den veldig mild da.. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg brukte melkesjokkolade....det var kasnkje feil.... Tror jeg bruker lys kokesjokkolade neste gang.... Ante ikke at det stod oppskrifter på baksiden av sjokkoladen.....?!? Jeg synes det høres godt ut med melkesjokolade... 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Jeg synes det høres godt ut med melkesjokolade... Tror kanskje melkesjokkoladen gjorde den veldig søt!!! Jeg liker kakao søt, men dette ble IKKE godt!! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Tror kanskje melkesjokkoladen gjorde den veldig søt!!! Jeg liker kakao søt, men dette ble IKKE godt!! Jeg prøvde med kakaopulver en gang, men det ble ikke noe godt! Derfor ville jeg trodd at det ble bedre om det var mildere... 0 Siter
Tottlå Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Jeg prøvde med kakaopulver en gang, men det ble ikke noe godt! Derfor ville jeg trodd at det ble bedre om det var mildere... Mm.....det skal jeg prøve! 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg prøvde med kakaopulver en gang, men det ble ikke noe godt! Derfor ville jeg trodd at det ble bedre om det var mildere... Bruker du kakaopulver så må du ha i sukker ellers blir det alt for sterkt. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Bruker du kakaopulver så må du ha i sukker ellers blir det alt for sterkt. Jeg hadde i sukker også, men sikkert ikke nok. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg hadde i sukker også, men sikkert ikke nok. God kakao (av kakaopulver) lages ved å koke kakaoen og sukkeret i litt vann før man tilsetter melka, det tar vekk beskheten i kakao. 0 Siter
Gjest uhuu Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Syns du mumser deg til alle tider. Sjokoladekake den ene dagen og kakao den andre. Heldigen ! Jeg hadde trilta hvis jeg hadde gjort det samme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.