Gå til innhold

Hva er det første dere tenker på når dere hører ordet "Baneheia"?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Har hatt et gammelt maleri på hytta som jeg aldri før har tenkt noe over. Det er et bilde av et tjern, en skog og noen barn som leker. Så ser jeg at bildet heter Baneheia. Maleren som altså kom fra Kristiansand har malt noe fra hjemstedet sitt.

Nå som jeg vet hva bildet heter så vil ikke jeg arve det. Vet at bildet er malt for 40 får siden men...Assosiasjonene til det som skjedde der er for store for meg.

Hva forbinder dere med Baneheia?

Skrevet

Først må jeg spørre, er du fra kristiansand?

Skrevet

Tenker umiddelbart på det samme som deg.

Skrevet

Tenker på det som skjedde der. Har aldri vært i Kristiansand, og kun hørt navnet i forbindelse med den fæle saken.

Gjest Timari
Skrevet

Først må jeg spørre, er du fra kristiansand?

nei jeg har familie fra Mandal men er selv oppvokst i Oslo

Skrevet

nei jeg har familie fra Mandal men er selv oppvokst i Oslo

Skjønner de fleste tenker slik, det er vel mest naturlig, men baneheia er ei naturperle som er elsket her i byen..

Selvfølgelig husker vi det grusomme, hadde selv barn i samme alder og vi var redde for å la dem leke ute før de ble tatt.

heldigvis har folk begynt å benytte baneheia igjen på samme måte som før, det er naturperle med flere badevann, små sandstrender og flotte turløyper, men for all del vi glemmer det jo aldri vi som bor her.

Skrevet

To uskyldige små jenter på sin siste badetur.

Skrevet

Tenker både på den flotte, deilige badeplassen og på det totalt jævelig som ødela den for alltid...

Skrevet

Jeg forbinder det med et fint naturområde ved Kristiansand hvor jeg vi jogget og badet da jeg var på treningsleir i Kristiansand, og hvor min morfar gikk lange turer hver dag til han døde som 91-åring.

I tillegg tenker jeg selvfølgelig også på det fryktelige som hendte der.

Skrevet

Baneheia er skogen oppe til høyre når vi kjører mot hytta! Det er det jeg har sett av den, men har alltid hørt om den. Pappa er fra Kristiansand, og har nok tilbrakt noen timer der i barndommen.

Hørte snakk om at det var satt i gang kampanjer med "Ta Baneheia tilbake" for et par år siden, det høres flott ut synes jeg. Selvfølgelig skal vi aldri glemme det grusomme som skjedde der, men samtidig så skal livet gå videre! Det er synd om et nydelig naturområde skal bli til et "spøkelsesland" på grunn av noen syke jævler!

Mary Poppins
Skrevet

Forbinder det med baneheia saken.

Skrevet

For meg som ikkje kjem frå området, og aldri har vore der, så forbinder eg det (dessverre) berre med det avskyeleg grusomme som vi alle veit hendte der for snart fem år sidan.

Gjest togli
Skrevet

Jeg forbinder Baneheia med akkurat det samme som deg... Tror ikke jeg ville hatt det maleriet heller *grøss*

Gjest Timari
Skrevet

Jeg forbinder Baneheia med akkurat det samme som deg... Tror ikke jeg ville hatt det maleriet heller *grøss*

Tror nok maleriet har en viss verdi, kanskje jeg kan selge det til et annet land eller noe sånt?Slektningene i USA vil kanskje ha det Har sagt klart i fra at jeg IKKE vil arve det. Lurer på hva vi gjør med det bildet til slutt

Skrevet

Tror nok maleriet har en viss verdi, kanskje jeg kan selge det til et annet land eller noe sånt?Slektningene i USA vil kanskje ha det Har sagt klart i fra at jeg IKKE vil arve det. Lurer på hva vi gjør med det bildet til slutt

Kanskje det kan selges i Kristiansand der folk har andre assosiasjoner?

Gjest Timari
Skrevet

Kanskje det kan selges i Kristiansand der folk har andre assosiasjoner?

Har de mest positive assosiasjoner til Baneheia der? Tenker på Baneheia barnehage. Snakk om belastet navn!!

Skrevet

Har de mest positive assosiasjoner til Baneheia der? Tenker på Baneheia barnehage. Snakk om belastet navn!!

Det vet jeg ikke, jeg er ikke derfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...