Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen har slamra bildøra mi i en annen bil. Resultat: Lakkskader på den andre bilen.

Eieren har fått oppgitt kr 3000,- som pris på reparasjonen, og jeg (som har kjørt skadefritt i hundre år snart og har masse bonus) hørte med forsikringsselskapet.

Der fikk jeg opplyst at jeg ikke får bonustap og ingen egenandel - MEN hvis jeg kolliderer innen 5 år så mister jeg mye bonus.

Hør dere om jeg har forstått dette riktig:

1. Dette fryktelige bonustapet får jeg HVIS jeg tar denne reparasjonen på forsikringa, og SÅ ikke kjører skadefritt i 5 år?

2. Hvis jeg betaler av egen lomme nå, får jeg IKKE et fryktelig bonustap om noe skulle skje før 5 år er gått?

3. Med andre ord så sitter jeg i saksa - og må(bør) koste denne reparasjonen selv nå?

Håper det finnes noen litt mer erfarne folk enn meg selv her på DOL, jeg er lut fattig og får store problemer med å betale gildet...men så var det hvis det skulle skje noe mer, da..

:-(

Skrevet

Hvor mye har du i egenandel da? Du må jo betale den også, den er jo på mellom 3-5000 kr.

Skrevet

Hvor mye har du i egenandel da? Du må jo betale den også, den er jo på mellom 3-5000 kr.

De påsto jeg ikke fikk egenandel på dette her..?

Skrevet

De påsto jeg ikke fikk egenandel på dette her..?

Jeg måtte betale egenandelen til en mann da minstemann kastet en stein på bilen hans. Enda mannen parkerte ulovlig og bilen var umulig å se pga en høy mur.

Så han måtte i hvert fall ut med egenandel og den var på 5000 kr.

Skrevet

Jeg måtte betale egenandelen til en mann da minstemann kastet en stein på bilen hans. Enda mannen parkerte ulovlig og bilen var umulig å se pga en høy mur.

Så han måtte i hvert fall ut med egenandel og den var på 5000 kr.

Au da. Spørs vel om jeg må ringe en gang til og høre hva jeg har misforstått her.

Og gjøre meg klar til å skjære enda nærmere beinet de neste månedene.

Skrevet

Au da. Spørs vel om jeg må ringe en gang til og høre hva jeg har misforstått her.

Og gjøre meg klar til å skjære enda nærmere beinet de neste månedene.

Jeg tror det lønner seg for deg å betale de 3000 kr uansett. Forsikringen stiger ganske mye.

Skrevet

Dette her lønner det seg for deg å ikke ta på forsikringen.

Clue1365380406
Skrevet

Hei!

Du må ut med alltid ut med egenandel, unntaket er hvis du har Bilekstraforsikringen til Vesta, og har satt egenandel=2000 kr.

Du mister ikke bonus ved første skade hvis du har 75% eller 80% bonus, og har hatt dette i 5 år eller mer. Men du havner på 75% bonus 1. år igjen, slik at du må kjøre skadefritt i 5 år. Får du en skade i løpet av disse årene, havner du på 70% bonus. Da tar det 9-10 år før du er på samme nivå som nå.

Hvis skaden ikke beløper seg til mer enn 3000 kr, vil det lønne seg å betale selv uten å bruke forsikringen.

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Heisann muriel! Jeg anbefaler deg å ringe selskapet ditt en gang til og anode om å få svar på spørsmålene dine skriftlig. Men jeg kan ikke tenke meg at det lønner seg å ta dette på forsikringen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...