Gjest den ekte noor Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hva er egentlig vanlig temp for et voksent menneske? Hos meg ligger den på 35.1 til 35.5 om morgenen, målt med dig termometer. Det gamle i kvikksølv viste såvidt 34... Om dagen går den opp og ligger på 36.5, før den går ned igjen. Vet dette fordi jeg målte tempen i en uke fordi sambo ikke trudde at jeg kunne bli dårlig av å ha 37.7 feber. Er det vranglære at tempen skal være 37.5 for et voksent menneske, eller er jeg bare sær? 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Er det ikke 36-36,5 som er normalt da tro. Kanskje du skal tempe et annet sted på kroppen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg ligger alltid under 37,0 om jeg tar tempen uten å ha feber. Så jeg mener selv at _jeg_ i alle fall har feber om jeg måler den til 37,5, det kjennes jo sånn ut også. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det høres uvanlig lite ut. Hvor måler du? "..........................." 0 Siter
Gjest Tror jeg... Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hvor måler du? Målt f.eks. under armen skal man legge til en hel grad, hvis jeg husker riktig. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det høres uvanlig lite ut. Hvor måler du? "..........................." Munnen. Må jeg få typen til å putte den i stumpen min eller? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hvor måler du? Målt f.eks. under armen skal man legge til en hel grad, hvis jeg husker riktig. Munnen. Kvikksølven var under arma da, vet ikke om det er lurt å putte det i munnen... 0 Siter
serendipity Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jeg ligger alltid under 37,0 om jeg tar tempen uten å ha feber. Så jeg mener selv at _jeg_ i alle fall har feber om jeg måler den til 37,5, det kjennes jo sånn ut også. Hos meg også. Min temp. er stort sett under 37 grader. Så når jeg har feks. 37.8 så har jeg litt feber,(og kjenner det litt på kroppen) 0 Siter
Prozak Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Munnen. Må jeg få typen til å putte den i stumpen min eller? Det er vel en grunn til at mange sykehus forsatter tar tempen i toern, selv om det finnes avanserte målere for bruk i øret, nesen, øyet, leveren etc. ".............................." 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det er vel en grunn til at mange sykehus forsatter tar tempen i toern, selv om det finnes avanserte målere for bruk i øret, nesen, øyet, leveren etc. ".............................." Leveren? Hvordan måler man tempen der? Rompa mi er enveiskjørt, intet skal opp der. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Leveren? Hvordan måler man tempen der? Rompa mi er enveiskjørt, intet skal opp der. Det var en spøk :-) Greit nok at man ikke vil ha ting i rompa, men ærlig talt - et termometer er så tynt at det er ingenting å syte over. "............................." 0 Siter
Gjest Tror jeg... Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Munnen. Kvikksølven var under arma da, vet ikke om det er lurt å putte det i munnen... Ikke noe farlig å putte kvikksølvtermomter i munnen, bare du ikke biter det tvers av... Husker ikke hvor mye du skal legge på når du måler i munnen, men noe er det, og det finnes sikkert noe om det "der ute". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.