Gjest kooooooos Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hei Trenger tips til sider meg gode middagsoppskrifter jeg Skal være kosemiddag med kjæresten på lørdag med rødvin. Tips mottas med takk! Også vintyper! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 http://www.aperitif.no/ Inne på denne siden kan du finne mye. Står om valg av vin til mat også. Ellers kan du jo prøve mozacca( skrives det sånn mon tro?) og tzalziki, med en god løk/tomat saltat til, fetaost og pitabrød, sorte olvien hvis du liker det. Kan få oppskrift av meg hvis du vil. Jeg bruker en chilensk rødvin til det, Millaman heter den. Ellers er jo ost og kjeks snadder kosemat! Masse gode oster, kjeks, druer, pærer og epler, nam nam. Spør på polet etter vin som passer. Kanskje jeg skal lage kosekveld til meg og sambis på lørdag også :-) 0 Siter
Gjest koooooooos Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 http://www.aperitif.no/ Inne på denne siden kan du finne mye. Står om valg av vin til mat også. Ellers kan du jo prøve mozacca( skrives det sånn mon tro?) og tzalziki, med en god løk/tomat saltat til, fetaost og pitabrød, sorte olvien hvis du liker det. Kan få oppskrift av meg hvis du vil. Jeg bruker en chilensk rødvin til det, Millaman heter den. Ellers er jo ost og kjeks snadder kosemat! Masse gode oster, kjeks, druer, pærer og epler, nam nam. Spør på polet etter vin som passer. Kanskje jeg skal lage kosekveld til meg og sambis på lørdag også :-) Takk for svar Vi har hatt pitabrød med gresk salat sist helg, så blir ikke det nå. Ikke lenge siden vi hadde Naan-brød med tzatziki og raita, det kan anbefales! Men moussakka var ikke dumt! Jeg skal sjekke aperitif! Gleder meg nå... mvh. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Takk for svar Vi har hatt pitabrød med gresk salat sist helg, så blir ikke det nå. Ikke lenge siden vi hadde Naan-brød med tzatziki og raita, det kan anbefales! Men moussakka var ikke dumt! Jeg skal sjekke aperitif! Gleder meg nå... mvh. He he, sånn var det det staves ja, herregud, stod helt stille oppi hodet *flau* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 http://www.godfisk.no ÅÅÅ nå fikk jeg lyst på reker og fiskesuppe og ørret... Tror jeg skal legge denne i favoritter med en gang, var mye spennedes her. :-) 0 Siter
Gjest koooooooos Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 He he, sånn var det det staves ja, herregud, stod helt stille oppi hodet *flau* Ja, ikke vet jeg altså, føltes bare naturlig slik... hmm moussaka mousakka moussakka gresk for meg uansett:) 0 Siter
Gjest koooooooos Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 ÅÅÅ nå fikk jeg lyst på reker og fiskesuppe og ørret... Tror jeg skal legge denne i favoritter med en gang, var mye spennedes her. :-) Ja, joda, bare synd kjæresten er hardbarka veggis! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Ja, ikke vet jeg altså, føltes bare naturlig slik... hmm moussaka mousakka moussakka gresk for meg uansett:) Må innrømme det at jeg ofte er på gyngende grunn i rettskriving og staving av "vanskelige" ord. Håper du får noen gode tips, så kan jeg kanskje "stjele" noen av dem ;-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Ja, joda, bare synd kjæresten er hardbarka veggis! Da er det vel ikke så mye som kan brukes på den siden nei :-) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 ÅÅÅ nå fikk jeg lyst på reker og fiskesuppe og ørret... Tror jeg skal legge denne i favoritter med en gang, var mye spennedes her. :-) Ja, det er alltid noe godt å finne der, både småretter og festmiddager. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Da er det vel ikke så mye som kan brukes på den siden nei :-) Hva med en deilig gazpacho med valnøttbrød ved siden av? Det er finfin veggismat. 0 Siter
Gjest kooooooos Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Må innrømme det at jeg ofte er på gyngende grunn i rettskriving og staving av "vanskelige" ord. Håper du får noen gode tips, så kan jeg kanskje "stjele" noen av dem ;-) Wok, paprikagryte, fylte piroger, mozarellasalat, fritert camembert, briami (ovnsbakt squash), ritagoni, trøffelpasta, mousakka, pasta med pesto, auberginepanne. skal bli noe av dette tror jeg:) (+ tilbehør såklart) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.