Gå til innhold

Blader

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

På 80-tallet kjøpte jeg regelmessig et svensk musikkblad. Det tok for seg en del metalmusikk, men også vanlig musikk.

Vel, jeg sitter her og lurer på hva det bladet heter. Skulle nevne det i en sammenheng istad, og jeg husker faen ikke hva bladet het. Og sånt blir jeg gal av. Går og tenker på det til det rabler fullstendig.

Et kort navn. Noen som kan hjelpe meg?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

25

• tigertrollet

13

• Hawkwind

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bravo? Nei, det var tysk.

Nei. Men jeg husker Bravo.

ShitDiddelyDo
Skrevet

okej?

Ja!

Takk.

Jeg var nummeret før å tørne!

Gjest tionne
Skrevet

Eh-eneste som rinner meg i hu er Okej..?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eh-eneste som rinner meg i hu er Okej..?

Det stemmer. :)

Gjest tionne
Skrevet

Det stemmer. :)

He he, husker noen obskure svenske kjendiser som Anna Book, Lili och Sussie og Linus Wahlgren(??)og hva de nå het fra det bladet...

ShitDiddelyDo
Skrevet

He he, husker noen obskure svenske kjendiser som Anna Book, Lili och Sussie og Linus Wahlgren(??)og hva de nå het fra det bladet...

Jeg leste mest heavystoffet. Husker de var gode på akkurat det.

Skrevet

Har brukt noen kroner på det bladet jeg og gitt.

Helt til de begynte å selge Metal Hammer her til lands, ihvertfall *s*

Gjest tionne
Skrevet

Ja, husker jeg lånte det av broren min, sammen med Kerrang!... Det var hårete tider.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har brukt noen kroner på det bladet jeg og gitt.

Helt til de begynte å selge Metal Hammer her til lands, ihvertfall *s*

Ja, Metal Hammer var også en slager. Og Kerrang. Selv før jeg forsto stort av det engelske språket leste jeg dem. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, husker jeg lånte det av broren min, sammen med Kerrang!... Det var hårete tider.

Det var det. Mens andre på min alder hang opp bilder av Samanthe Fox og Sabrina, fylte jeg veggene med langhåra menn med rusproblemer og en klessmak som ville tatt livet av eldre damer. :)

Skrevet

Ja, Metal Hammer var også en slager. Og Kerrang. Selv før jeg forsto stort av det engelske språket leste jeg dem. :)

Likte ikke Kerrang så godt for min del.

De var litt for lite glade i nye artister, om jeg erindrer korrekt.

Metal Hammer hadde derimot omtaler og intervjuer med en del nye hotte band, og hadde ikke minst anmeldelser av det som ble gitt ut på de "store" inde-lablene: Music For Nations, Roadrunner, Neat og Noise.

Sukk - det var tider det...

Gjest tionne
Skrevet

Det var det. Mens andre på min alder hang opp bilder av Samanthe Fox og Sabrina, fylte jeg veggene med langhåra menn med rusproblemer og en klessmak som ville tatt livet av eldre damer. :)

"...langhåra menn med rusproblemer..." He he he he...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Likte ikke Kerrang så godt for min del.

De var litt for lite glade i nye artister, om jeg erindrer korrekt.

Metal Hammer hadde derimot omtaler og intervjuer med en del nye hotte band, og hadde ikke minst anmeldelser av det som ble gitt ut på de "store" inde-lablene: Music For Nations, Roadrunner, Neat og Noise.

Sukk - det var tider det...

Det var tider, men jeg har en skikkelig metalfase for tiden. Dog litt annen metal. Har fått sinnssykt sansen for en del Black Metal-band de senere år, og har nylig (det siste året) oppdaget en del goth-/doom-band som virkelig holder nivå!

Sjekk f.eks. ut My Dying Bride og Therion. Her snakker vi musikk! Begge er veldig melodiøse, og Therion bruker utrolig mye operavokal. Vannvittig kult.

Dessuten fikk jeg med meg Slayer i Spektrum i fjor høst, og de beviste virkelig at de gamle fortsatt er eldst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"...langhåra menn med rusproblemer..." He he he he...

Hehe, tenk deg selv. Blackie Lawless fra Wasp i full dressur, Dee Snider fra Twisted Sisters, Ozzy med blod i trynet, Lemmy fra Motorhead, Angus young fra AC/DC, og hele gjengen linet opp over hele veggen.

Kan skremme faen på flatmark. :)

Skrevet

Det var tider, men jeg har en skikkelig metalfase for tiden. Dog litt annen metal. Har fått sinnssykt sansen for en del Black Metal-band de senere år, og har nylig (det siste året) oppdaget en del goth-/doom-band som virkelig holder nivå!

Sjekk f.eks. ut My Dying Bride og Therion. Her snakker vi musikk! Begge er veldig melodiøse, og Therion bruker utrolig mye operavokal. Vannvittig kult.

Dessuten fikk jeg med meg Slayer i Spektrum i fjor høst, og de beviste virkelig at de gamle fortsatt er eldst.

Synes stadig gode, gamle Venom er morsomme jeg. Hører av og til på deres 18 minutter lange epos "At War With Satan".

Hjemme, vel og merke.

Tror ikke det hadde vært veldig populært å høre på den låta på jobb *s*

Men hører generelt sett lite metal for tiden. Aaron English er den artisten som snurrer mest i min CD-spiller for tiden.

Skrevet

Hehe, tenk deg selv. Blackie Lawless fra Wasp i full dressur, Dee Snider fra Twisted Sisters, Ozzy med blod i trynet, Lemmy fra Motorhead, Angus young fra AC/DC, og hele gjengen linet opp over hele veggen.

Kan skremme faen på flatmark. :)

Hadde diverse platecover som veggpryd jeg.

Favorittene var platecoverne til Mercyful Fate og King Diamond *s*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes stadig gode, gamle Venom er morsomme jeg. Hører av og til på deres 18 minutter lange epos "At War With Satan".

Hjemme, vel og merke.

Tror ikke det hadde vært veldig populært å høre på den låta på jobb *s*

Men hører generelt sett lite metal for tiden. Aaron English er den artisten som snurrer mest i min CD-spiller for tiden.

Venom er kult. Jeg har spesielt sansen for In Leauge With Satan.

Egentlig ikke så rart at de i sin tid ble litt uglesett grunnet sine tekster, men nå i ettertid er de jo intet annet enn Motorhead med andre tekster.

Det som også er litt artig er at deres album, selv i remastered versjon, høres ut til å ha blitt spilt inn i en garasje eller noe sånt - noe de meget mulig ble. :)

Nei, hvis du jobber med det samme som tidligere er det sannsynligvis ikke så populært på jobb. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...