Gå til innhold

blod i avføring (sorry,ekkelt emne)

Anbefalte innlegg

Gjest hehm..
Skrevet

er dette skummelt? hva kan det komme av? hva bør jeg gjøre?

tror blodet var i avføringen, altså ikke at jeg blødde nederst i endetarmen..

Gjest amatørlegen
Skrevet

Svir det når du har avføring? Har det kommet noe slim? Som oftest er dette helt ufarlig. Det kan være en liten rift i endetarmen som gjør det, stagnert avføring som gir blod.

for sikkerhetsskyld bør gå til lege med dette. Da vil de sikkert ta en kikkertundersøkelse (et lite stetoskop) for å se om det ikke er hemoroider eller svulster som ligger der.

men som sagt tror jeg dette er helt ufarlig :)

Skrevet

Du bør komme deg til legen, det er ikke sunt hvis det er blod i avføringen. Det kan være magesår eller sår i tarmen eller noe så enkelt som innvendige hemorrider.

Gjest hehm..
Skrevet

Svir det når du har avføring? Har det kommet noe slim? Som oftest er dette helt ufarlig. Det kan være en liten rift i endetarmen som gjør det, stagnert avføring som gir blod.

for sikkerhetsskyld bør gå til lege med dette. Da vil de sikkert ta en kikkertundersøkelse (et lite stetoskop) for å se om det ikke er hemoroider eller svulster som ligger der.

men som sagt tror jeg dette er helt ufarlig :)

svir ikke, men avføring var litt hard..tror du jeg bare kan vente litt og følge med fremover eller? ekkelt å gå til lege med noe sånt..

Gjest amatørlegen
Skrevet

svir ikke, men avføring var litt hard..tror du jeg bare kan vente litt og følge med fremover eller? ekkelt å gå til lege med noe sånt..

Ikke vent for lenge iallefall. Og husk at leger er vant til slike problemstillinger. Dette er mer tabu for oss enn for legene. det er ikke sikkert at de kikker opp i tarmen din heller som jeg nevnte, kanskje de bare vil ta noen blodprøver etc. uannsett tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for, men det er best å være den sikre siden. så kan du bli mer beroliget en annen gang hvis det skulle skje igjen

mvh

Gjest gå til legen
Skrevet

To jeg vet om hadde det; det var faktisk kreft. Men det kan som de andre sier også være f.eks. hemorider. Ta en tur til legen, bør undersøkes.

Skrevet

Du bør komme deg til legen, det er ikke sunt hvis det er blod i avføringen. Det kan være magesår eller sår i tarmen eller noe så enkelt som innvendige hemorrider.

Hvis det er magesår ville avføringa vært svart (gammelt blod), for det er jo noen meter tarm det skal igjennom før det kommer ut. Han ville mest sannsynlig også hatt sure oppstøt og evt blodig oppkast.

Det kan være betennelse i tarmen eller kreft som noen andre nevner. Uansett bør du hute deg til lege å bli undersøkt.

Skrevet

Leger er vant til det meste. For dem er det helt naturlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...