Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser på jentetur til Budapest neste uke.

Noen her som har gode råd og tips: Transport fra flyplassen, gode spisesteder, jazzklubber, bad osv. Finner mye på nettet, men kunne tenke meg å høre noen personlige erfaringer fra dolere.

På forhånd takk!

Skrevet

Hei!

Så gøy med tur til Budapest, jeg var der selv for 3 år siden, og det var kjempefint, MEN:

Vær forsiktig med å dra til steder som enkelte drosjesjåfører anbefaler, eksen og jeg endte opp med å betale 2500,- for 4 øl og 2 brandy, fordi det var egentlig en strippeklubb, vi så ingen som strippet der, men eksen ble fulgt i minibanken med to STORE menn, imens måtte jeg bli igjen der som sikkerhet, det var ikke noe gøy.

Hør på hotellet og evt. reisebyrået om hvor dere bør gå og ikke gå!

God tur!

mvh

Gjest ex-bridget
Skrevet

En restaurant som heter Alcatras (skrives det sånn? samme navn som fengselet).

Jeg husker ikke adressen dit, men kanskje du finner noe på nettet.

Dette var et kjempekult sted, det er innredet som et fengsel, og man sitter i "celler" med gitter rundt og spiser. Levende musikk er det der også, så litt utpå kvelden blir det livat.

Eller så har du et sted som heter Cotton Club.Sted med middag og påfølgende show. Litt "jazza" sted kan du si. Fantastisk god mat, service og morstom danse/musikk show.

De har eget sigar rom, hvor jeg forøverig kjøpte meg en sigarboks, så neste gang jeg kommer til Budapest, kan jeg bare ringe og så ligger akkurat mine sigarer klare i min egen boks og venter :-)

Gled dere - masse billig og bra shopping også !

Skrevet

Gellertbadet var vi på, det er et kurbad der man kan få massasje osv. Litt slitt, men tydelig at det har vært veldig flott en gang (på Gellerthotellet).

Vi var på jazzklubb, men jeg husker ikke hva den het..

Hvis dere liker klassisk musikk, så er det en "operarestaurant" i nærheten av operaen, men nå husker jeg selvsagt ikke hva den het heller...Men der var det helt fantastisk etter min mening, med levende musikk ca hvert 20. musikk - i tillegg til musikerne, så var også kelnerne med og sang! Og for ikke å glemme så var maten kjempegod-men bord må bestilles.

Og så må dere ikke glemme å spise gulasjsuppe - det er utrolig godt!

Ellers var vi på Fiskerbastionen,gamlebyen (ved Fiskerbastionen) Citadellen (var det det det het tro..), Mathiaskirken, oppe i slottet er det museum, og parlamentsbygningen var visst også flott (dit rakk ikke jeg å komme meg). Stikk innom operaen også, selv om dere ikke skal på noen forestilling, det er en utrolig flott bygning!

Og husk å være kritisk til valg av taxi - dere kan bli flådd! De med "like" nr er de skikkelige, hvis jeg husker rett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...