Gå til innhold

Akvarium ca 40 liter - noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så mye jobb hvis du tar det jevnlig, men det er noe svineri hvis du lar det stå for lenge...

Pris vet jeg ikke for tiden, men det er koselig med akvarium, hadde det fra jeg var 10 til jeg flytta hjemmefra.

Guppy, neontetra + andre tetraer er fine å begynne med tror jeg.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Jo mindre akvarium du har jo mer arbeid er det.

Vi har hatt 54l, og har akkurat byttet ut til 200l.

Prisen du har fått syns jeg var mye for et så lite akvarium.

Vi ga 1500 for buet 54l, det var for ett år siden.

For 200`l`en ga vi 3800,- inkl. møbel, varmekolbe og pumpe. Så kom sand, steiner, røtter o.l. i tillegg.

Noen sier at akvariumet skal gå 1-2 uker før du har fisk i det, det er sikkert lurt, men en nabo kjøpte seg akvarium for første gang her nå .... 240l, de hadde fisk i det dagen etter, og alle lever idag.

det var ganske billig, var det nytt, og hvor kjøpte dere det?

Skrevet

Jo mindre akvarium du har jo mer arbeid er det.

Vi har hatt 54l, og har akkurat byttet ut til 200l.

Prisen du har fått syns jeg var mye for et så lite akvarium.

Vi ga 1500 for buet 54l, det var for ett år siden.

For 200`l`en ga vi 3800,- inkl. møbel, varmekolbe og pumpe. Så kom sand, steiner, røtter o.l. i tillegg.

Noen sier at akvariumet skal gå 1-2 uker før du har fisk i det, det er sikkert lurt, men en nabo kjøpte seg akvarium for første gang her nå .... 240l, de hadde fisk i det dagen etter, og alle lever idag.

Du sier du ga 1500,- for akvariet på 54 liter, men hva slags utstyr var med i den prisen, alt?

Skrevet

Du sier du ga 1500,- for akvariet på 54 liter, men hva slags utstyr var med i den prisen, alt?

Ja da var det alt, pumpe, varmekolbe, sand, steiner og røtter.

Skrevet

det var ganske billig, var det nytt, og hvor kjøpte dere det?

Dette er nytt akvarium ja. (Vi bor i Telemark)

Det ER billigt, gemalen jobber litt rundt omkring, de hadde vært innom Storo-senteret i Oslo i en Zoo butikk, der kostet et 120 l (?) det samme som vi ga for vårt.

Vi har hatt buet front tidligere, men nå ville vi har helt rett. Prisforskjellen var bare noen 100,- lapper. (rett front er billigere)

Vi kjøpte oss i tillegg nye lysstoffrør som vi satte inn etter at det hadde gått i ca 14 dager. DET var forandring det !!!! Fikk et veldig "varmt" lys, det blei et helt annet akvarium. Så det anbefales på det sterkeste :o)

Skrevet

Ja da var det alt, pumpe, varmekolbe, sand, steiner og røtter.

Her kom akvariet komplett på ca 1600,-. Det er på 65 liter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...