Gå til innhold

Rotete hybelboer

Anbefalte innlegg

Gjest utleieren
Skrevet

Hei

Jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal holde ut å bo sammen med min leieboer.

Hun er veldig rotete. Hva hun har på rommet sitt bryr jeg meg ikke om, men på kjøkkenet ser det helt bombet ut noen ganger. Skittent og fælt. Jeg har leid ut til folk tidligere også, men ingen har rotet så mye som denne dama. Det er direkte ubehagelig å ferdes på kjøkkenet.

Nå er grensen min i ferd med å nås. Et par ganger nå har det vært blodflekker på toalettsetet, og det er hennes... Hun ser overhode ikke skitt selv.

Til og med tørkekluten er svart etter et par uker! Jeg begriper det ikke.

Selv er jeg veldig ryddig og må ha det rent og pent rundt meg (i eget hjem) for å trives og ha det godt.

Merker at rotet hennes påvirker meg negativt. Det kommer stadig nye ting inn på kjøkkenet, som hun ikke har plass til på rommet: Dette får hun ryddet vekk når jeg har bedt henne om å gjøre det.

Jeg brukte 3 måneder på å få henne til å få det litt ryddigere på fellesarealet og huske å lukke døren til rommet når hun røyker. Nå har det seg slik at jeg i forgårs fikk lese et brev hun hadde skrevet til sin psykolog hvor hun beskriver hva vondt i livet. I ren medfølelse sa jeg til henne etterpå at hun måtte rote og røyke med døren åpen, så mye hun vil. Mine "nevroser" var som bagateller å regne sett i forhold til hva hun sliter med. Nå er hun forøvrig full av medisiner og jeg kan forstå at hun ikke orker rydde, men jeg holder det snart ikke ut lenger.

Jeg skal flytte i juli og da må hun også ut, men jeg vet ikke om jeg kan holde ut 4 måneder til når jeg ikke trives i mitt eget hjem (fellesarealet).

Tips til hvordan jeg kan holde ut?

Gjest utleieren
Skrevet

Helt skittent og fælt er det ikke, for jeg vasker når det er behov, men nå er jeg lei av å plukke opp potetskrell etter henne i vasken, vaske gulvet dobbelt så ofte som før, kaste sorte kluter en gang pr uke (litt overdrevet), bli kvalm over den store ølmuggen med fett (eller hva det nå enn er) som settes på kjøkkenbenken, lei av å plukke opp nedfall fra kvistene hun har satt i et glass på bordet, selv om jeg gjentatte ganger har sagt at jeg ikke vil ha dem der, jeg er lei av å se på hvor skitten ovnen er hver gang hun har brukt den osv osv osv

Gjest hjelp henne å flytte
Skrevet

Hun må jo uansett finne seg noe nytt fra juli, så hvis du kan risikere å stå uten leieinntekt et par måneder, kan du jo hjelpe henne å finne noe nytt før tiden. I juli er de fleste hyblene tatt av nye studenter, man bør starte jakten nå for å få det som blir ledig etter de studentene som er ferdige engang mellom påske og st.hans

Da reduserer du også sjansen for at hun står uten et sted å bo når du flytter, og hun bryter sammen og du fysisk må bære henne / tingene hennes ut.

Skrevet

Helt skittent og fælt er det ikke, for jeg vasker når det er behov, men nå er jeg lei av å plukke opp potetskrell etter henne i vasken, vaske gulvet dobbelt så ofte som før, kaste sorte kluter en gang pr uke (litt overdrevet), bli kvalm over den store ølmuggen med fett (eller hva det nå enn er) som settes på kjøkkenbenken, lei av å plukke opp nedfall fra kvistene hun har satt i et glass på bordet, selv om jeg gjentatte ganger har sagt at jeg ikke vil ha dem der, jeg er lei av å se på hvor skitten ovnen er hver gang hun har brukt den osv osv osv

Men hva sier hun til dette selv? Har hun ingen forklaringer eller ser hun ikke dette i det hele tatt??

Du er altfor snill med henne, kanskje derfor hun ikke gidder å skjerpe seg heller.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bor du sammen med leieboeren?

Hvis du er utleier, så kan du jo ordne regler for fellesrommet. Det skal vaskes en gang i uka, holdes ryddig osv.

Gjest Sahara hot
Skrevet

Tror både du og hun tjener på at hun flytter. Selv om hun har psykiske problemer aldri så mye. Kan jo ikke være særlig gøy for henne å hele tiden måtte se blikkene dine og høre negative kommentarer på rotet sitt heller.

Hvorfor ikke gjøre som en annen her foreslo? Hjelpe henne med å finne et annet sted å bo?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...