Gå til innhold

Kjenner du deg igjen?

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Mr Kahn

7

• morsan

6

• Hawkwind

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har'n ikke hørt om lydbøker, verste jeg har hørt.

Skrevet

Vi lever i en farlig verden ja.

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen, jeg har ikke førerkort;o)

Skrevet

Dette er idioter alle som en. Blir så forbannet over de som ikke er til stede i sin egen situasjon. De tenker overhode ikke over hvordan andre trafikanter oppfatter dem og stadig må ta hensyn fordi de gjør mye rart. I tillegg stopper verden rett bak nakkestøtten.

Svært mange kjører bil på samme måte som de spasserer søndagstur på en bred gangvei. Stopper opp uten forvarsel, snakker i mb, ser på naturen, vingler hit og dit og glemmer å "gå".

Enten er utrolig mange bilførere stokk dumme eller så eier de ikke trafikkforståelse. Mulig at opplæringen er altfor dårlig, vi burde også innføre opplæring igjen etter ti år, slik vi hadde det før, med fokus på "barnelærdommen" vi en gang lærte under kjøreopplæringen.

Ikke rart det er mange ulykker.

Skrevet

PÅ vei til Oslo kjørte jeg forbi ei dame som strikket mens hun kjørte!

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Enda en god grunn til å kjøre lastebil og ha ipod med lydbøker.... ;-)

Skrevet

Enda en god grunn til å kjøre lastebil og ha ipod med lydbøker.... ;-)

hvordan gjør du det`? - har du da kopiert en cd-plate med lydbok, eller kan man laste ned bøker fra nettet? *sikle*

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

hvordan gjør du det`? - har du da kopiert en cd-plate med lydbok, eller kan man laste ned bøker fra nettet? *sikle*

Lån lydbøker på biblioteket, legg dem inn i 'spillelista' til ipoden.

Skrevet

Lån lydbøker på biblioteket, legg dem inn i 'spillelista' til ipoden.

:-) så flott !

Ønsker meg IPOD!

Gjest fafdsafafa
Skrevet

jeg spiser gjerne en brødskive i bilen, men jeg har aldri sett på det som trafikkfarlig

Gjest ikke kjør og skriv tekstmeldinger..
Skrevet

Vi så en bil på motorveien som vinglet; føreren satt i mobiltelefon og skrev tekstmeldinger. Har opplevd det flere ganger.

hare1365380455
Skrevet

PÅ vei til Oslo kjørte jeg forbi ei dame som strikket mens hun kjørte!

Du tuller? Da må man jo bruke begge hendene.

Skrevet

jeg spiser gjerne en brødskive i bilen, men jeg har aldri sett på det som trafikkfarlig

Alt som trekker oppmerksomheten vekk fra selve kjøringen innebærer en risiko, enten du spiser, skifter CD eller vifter etter fluer.

Brødskiva kan fortone seg uskyldig nok, inntil det oppstår en situasjon som krever deg 100 prosent som sjåfør. Hva gjør du da? Legger skiva pent fra deg så du ikke flekker til den nye kjolen og svinger rolig unna den lille tassen på trehjulsykkel som plutselig dukket opp foran bilen din?

Eta kan du gjørra hjemme, ditt fe!

Skrevet

Ser for meg "livet i køen" inn til Ålesund sånn ca midt på 80-tallet.

Normal fart siste mila inn til byen var 10,20, stans osv. Det tok en time.

Folk satt med aviser, mat, røyka (mobiltelefonen var vel knapt oppfunnet). Husker til og med en kar som satt ved rattet og _barberte_ seg...

Jeg har vel tatt meg en matbit i bilen som alle andre, skifta cd, lirka av meg jakka, leita etter solbriller osv, men _lese_ har jeg ikke gjort :)

Syns det forøvrig brukes MYE mobiltelefon under kjøring fortsatt, enda det ikke er lovlig lenger.

Skrevet

Sikkert en kommunist eller islamist :-)

Men seriøst - noen som blir tatt for noe slikt burde mistet sertifikatet på livstid.

"............................."

Skrevet

Ser for meg "livet i køen" inn til Ålesund sånn ca midt på 80-tallet.

Normal fart siste mila inn til byen var 10,20, stans osv. Det tok en time.

Folk satt med aviser, mat, røyka (mobiltelefonen var vel knapt oppfunnet). Husker til og med en kar som satt ved rattet og _barberte_ seg...

Jeg har vel tatt meg en matbit i bilen som alle andre, skifta cd, lirka av meg jakka, leita etter solbriller osv, men _lese_ har jeg ikke gjort :)

Syns det forøvrig brukes MYE mobiltelefon under kjøring fortsatt, enda det ikke er lovlig lenger.

"Syns det forøvrig brukes MYE mobiltelefon under kjøring fortsatt, enda det ikke er lovlig lenger."

Det er vel fortsatt lovlig hvis man har handsfree? Selv om ikke den hjelper noe når man sender sms eller slår nummeret.

"............................"

Skrevet

Vi så en bil på motorveien som vinglet; føreren satt i mobiltelefon og skrev tekstmeldinger. Har opplevd det flere ganger.

Da ringer man og anmelder vedkommende. Om ikke annet så er det ikke alle som synes det er så hyggelig å ha en anmeldelse på seg.

"............................."

Skrevet

Dette er idioter alle som en. Blir så forbannet over de som ikke er til stede i sin egen situasjon. De tenker overhode ikke over hvordan andre trafikanter oppfatter dem og stadig må ta hensyn fordi de gjør mye rart. I tillegg stopper verden rett bak nakkestøtten.

Svært mange kjører bil på samme måte som de spasserer søndagstur på en bred gangvei. Stopper opp uten forvarsel, snakker i mb, ser på naturen, vingler hit og dit og glemmer å "gå".

Enten er utrolig mange bilførere stokk dumme eller så eier de ikke trafikkforståelse. Mulig at opplæringen er altfor dårlig, vi burde også innføre opplæring igjen etter ti år, slik vi hadde det før, med fokus på "barnelærdommen" vi en gang lærte under kjøreopplæringen.

Ikke rart det er mange ulykker.

Men de som blir tatt og får bøter, det er de som kjører litt for fort - gjerne på forsvarlig måte ellers.

De som holder på med dette som snakkes om her, og de som bedriver sinnsyke forbikjøringer hvor de setter alle rundt seg i livsfare, de blir så godt som aldri tatt.

Istedet for økte radarkontroller så burde det vært økt tilstedeværelse av sivilie politibiler, som er ute etter de som kjører FARLIG, ikke de som kjører 10km/t over fartsgrensen.

Skrevet

"Syns det forøvrig brukes MYE mobiltelefon under kjøring fortsatt, enda det ikke er lovlig lenger."

Det er vel fortsatt lovlig hvis man har handsfree? Selv om ikke den hjelper noe når man sender sms eller slår nummeret.

De jeg _ser_ (fra min bil) bruker nettopp _ikke_ handsfree...

Har ikke prøvd, men ser for meg noe fikling med handsfree-utstyr også.

Skrevet

De jeg _ser_ (fra min bil) bruker nettopp _ikke_ handsfree...

Har ikke prøvd, men ser for meg noe fikling med handsfree-utstyr også.

Det er mange som ikke bruker handsfree, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...