Gå til innhold

Kjenner du deg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men de som blir tatt og får bøter, det er de som kjører litt for fort - gjerne på forsvarlig måte ellers.

De som holder på med dette som snakkes om her, og de som bedriver sinnsyke forbikjøringer hvor de setter alle rundt seg i livsfare, de blir så godt som aldri tatt.

Istedet for økte radarkontroller så burde det vært økt tilstedeværelse av sivilie politibiler, som er ute etter de som kjører FARLIG, ikke de som kjører 10km/t over fartsgrensen.

"............................"

Det er jeg veldig enig i.

Jeg holder på med bilsport, så kanskje derfor jeg irriterer meg grenseløst over all idiotiet mange finner på.

Vi gjør alle feil i trafikken, men det er tross alt endel grunnleggende barnelærdom de aller, aller fleste burde har fått med seg, men som det syndes utrolig mye mot.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Mr Kahn

7

• morsan

6

• Hawkwind

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest fafdsafafa
Skrevet

Alt som trekker oppmerksomheten vekk fra selve kjøringen innebærer en risiko, enten du spiser, skifter CD eller vifter etter fluer.

Brødskiva kan fortone seg uskyldig nok, inntil det oppstår en situasjon som krever deg 100 prosent som sjåfør. Hva gjør du da? Legger skiva pent fra deg så du ikke flekker til den nye kjolen og svinger rolig unna den lille tassen på trehjulsykkel som plutselig dukket opp foran bilen din?

Eta kan du gjørra hjemme, ditt fe!

kjole? Det bruker ikke jeg. Regner med ikke du bruker det heller.

Skrevet

Det er jeg veldig enig i.

Jeg holder på med bilsport, så kanskje derfor jeg irriterer meg grenseløst over all idiotiet mange finner på.

Vi gjør alle feil i trafikken, men det er tross alt endel grunnleggende barnelærdom de aller, aller fleste burde har fått med seg, men som det syndes utrolig mye mot.

"men det er tross alt endel grunnleggende barnelærdom de aller, aller fleste burde har fått med seg, men som det syndes utrolig mye mot."

Og jeg tror det hjelper lite at de gjør det dobbelt så dyrt og mer tidkrevende å ta sertifikat. Akkurat som det hjelper null å drive å sette ned fartsgrensene på oversiktlige veistrekninger. Men hva er det staten gjør?

".........................."

Skrevet

Sikkert en kommunist eller islamist :-)

Men seriøst - noen som blir tatt for noe slikt burde mistet sertifikatet på livstid.

"............................."

Kommunister har privatsjåfører - Allahs vernepliktige kjører kun tur - ikke retur. De har rattet, og utløsermekanismen.

Gjest handsfree bruker
Skrevet

Det er mange som ikke bruker handsfree, ja.

Jeg bruker handsfree, men ser ikke helt at det er bedre enn å holde telefonen i hånden. Hvis du har fast handsfree montert i bilen ser jeg fordelen, men "løs" handsfree er like farlig som vanlig telefon bruk. *leter desperat i vesken etter heeeele ledningen*

*Snurrer opp ledningen som alltid har tvinnet seg*

Nei, like farlig er det!

Skrevet

kjole? Det bruker ikke jeg. Regner med ikke du bruker det heller.

Jo, jeg crossdresser når jeg skal komme in tøtsj med min feminine side.

Ikke si det til noen.

Gjest malun
Skrevet

Jeg får en ubendig trang til å ty til vold når jeg leser om slike tullinger. Noen runder med et balltre hadde garantert ikke vært feil.

Idiotiske, arrogante, trafikkfarlige tulling.

Gjest malun
Skrevet

Jeg bruker handsfree, men ser ikke helt at det er bedre enn å holde telefonen i hånden. Hvis du har fast handsfree montert i bilen ser jeg fordelen, men "løs" handsfree er like farlig som vanlig telefon bruk. *leter desperat i vesken etter heeeele ledningen*

Nei, like farlig er det!

Du legger selvsagt klar telefon og handsfreeledning før du kjører, slikt at det bare er å trykke på én knapp om noen skulle ringe.

Da er det ikke spesielt trafikkfarlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den slags idioti burde kvalifisere til en seriøs omgang med balltre, samt livstid uten førerkort.

Man blir bura inn for å kjøre litt for fort. Det her er mye, mye verre. Så de burde bures inn lenge.

Skrevet

Nei, like farlig er det!

Det er ikke like farlig hvis du tar på deg handsfreen når du setter deg inn i bilen. Det er selfølgelig en forutsetning at man ikke må knote med den hvis det ringer.

Skrevet

Du legger selvsagt klar telefon og handsfreeledning før du kjører, slikt at det bare er å trykke på én knapp om noen skulle ringe.

Nettopp! Og så har man gjerne aktivert tale-oppringningsfunksjonen på mobilen, slik at man kan ringe opp de man oftest trenger å ringe fra bilen (eks. ektefelle, bestevenninne og jobb). Det har i alle fall jeg gjort, er utrolig greit, da trykker man på svare-knappen og sier navnet, så ringes vedkommende opp, ikke no' fikling :-)

Gjest malun
Skrevet

Nettopp! Og så har man gjerne aktivert tale-oppringningsfunksjonen på mobilen, slik at man kan ringe opp de man oftest trenger å ringe fra bilen (eks. ektefelle, bestevenninne og jobb). Det har i alle fall jeg gjort, er utrolig greit, da trykker man på svare-knappen og sier navnet, så ringes vedkommende opp, ikke no' fikling :-)

Exactly!

;o)

Tafikksikker hilsen fra

Skrevet

Det er helt klart det beste å gjøre klar telefonen og handsfreeutstyret FØR man kjører, og det er mye bedre å ha handsfree mens man snakker fordi man kan ha begge henda på rattet.

Men en politimann jeg kjenner mener at selv i disse tilfellene så representerer bruk av mobiltelefon en viss fare. Man blir mye mer distrahert av å snakke med noen i telefonen enn å snakke med noen som sitter i sidesetet.

Skrevet

Vi så en bil på motorveien som vinglet; føreren satt i mobiltelefon og skrev tekstmeldinger. Har opplevd det flere ganger.

Det var en sak i nyhetene for en tid tilbake hvor loggen viste at en som kjørte på og drepte en liten jente hadde sendt mange sms'er de siste minuttene før han ringte nødnummeret.

Tragisk

Skrevet

Jeg får en ubendig trang til å ty til vold når jeg leser om slike tullinger. Noen runder med et balltre hadde garantert ikke vært feil.

Idiotiske, arrogante, trafikkfarlige tulling.

Såsåså, rolig nå. Sinte mennesker er vel så farlige i trafikken som denne tullingen. Vold løser ingen problemer.

Har du sjekket lengden på pekefingeren?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103091

Skrevet

Den slags idioti burde kvalifisere til en seriøs omgang med balltre, samt livstid uten førerkort.

Man blir bura inn for å kjøre litt for fort. Det her er mye, mye verre. Så de burde bures inn lenge.

Pass på, les hva husguden skriver:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103091

Skrevet

...synd de sensurerte bort bilnummeret til idioten...

Skrevet

"Syns det forøvrig brukes MYE mobiltelefon under kjøring fortsatt, enda det ikke er lovlig lenger."

Det er vel fortsatt lovlig hvis man har handsfree? Selv om ikke den hjelper noe når man sender sms eller slår nummeret.

De siste undersøkelsene på området viser at handsfree ikke har noen ulykkesdempende effekt.

Problemet er ikke at man bruker den ene hånden til mobiltelefonen; men at man er så konsentrert om samtalen at man ikke konsentrerer seg nok om trafikkbildet.

Skrevet

Det er helt klart det beste å gjøre klar telefonen og handsfreeutstyret FØR man kjører, og det er mye bedre å ha handsfree mens man snakker fordi man kan ha begge henda på rattet.

Men en politimann jeg kjenner mener at selv i disse tilfellene så representerer bruk av mobiltelefon en viss fare. Man blir mye mer distrahert av å snakke med noen i telefonen enn å snakke med noen som sitter i sidesetet.

Jeg er overbevist om at man blir mer distrahert av kranglende unger (eller en sutrende/skrikende unge) i baksetet enn å føre en rolig samtale i mobilen, forutsatt handsfree-bruk. Meg bekjent er det ingen som har foreslått å forby transport av barn i bil hittil... ;-)

Skrevet

Jeg er overbevist om at man blir mer distrahert av kranglende unger (eller en sutrende/skrikende unge) i baksetet enn å føre en rolig samtale i mobilen, forutsatt handsfree-bruk. Meg bekjent er det ingen som har foreslått å forby transport av barn i bil hittil... ;-)

Men du kan bli dømt for uaktsomt drap hvis du kjører ihjel noen mens du er opptatt av å kjefte på barna i baksetet! ;-)

Det sier seg selv at man ikke kan forby kjøring av barn. Jeg sier heller ikka at man bør forby mb i bil - for all del - bruker det selv også jeg!

Men det er viktig at man er klar over at ALT man foretar seg i bil annet enn å kjøre den tar oppmerksomheten bort fra kjøringen - skifte CD, justere radioen, lete frem bompenger i fart for ikke å ha for langt opphold ved bomstasjon etc etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...