Gå til innhold

Fastlege?

Anbefalte innlegg

Gjest nettsted?
Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvilke leger som har ledig kapasitet som fastlege?

Gjest gruer meg litt
Skrevet

Takk for linken!

Et spørsmål til: Barnet mitt (som bare er liten enda) og jeg har gått til samme fastlege. Jeg er ikke helt fornøyd med henne, så jeg vil skifte men bare for barnet foreløpig. Selv fortsetter jeg hos samme lege fordi jeg har gått der i mange år, så får jeg heller se det an.

Men hvordan skal jeg si til fastlegen min at jeg har byttet for barnet mitt? Har ikke lyst til å såre henne, vi har hatt en god tone hele tiden.

Dessuten har hun sendt inn blodprøver for barnet som vi avventer svar på, så noe er jeg nødt til å si. Går det an å få svaret på disse prøvene sendt til ny fastlege isteden?

Gjest Timari
Skrevet

Takk for linken!

Et spørsmål til: Barnet mitt (som bare er liten enda) og jeg har gått til samme fastlege. Jeg er ikke helt fornøyd med henne, så jeg vil skifte men bare for barnet foreløpig. Selv fortsetter jeg hos samme lege fordi jeg har gått der i mange år, så får jeg heller se det an.

Men hvordan skal jeg si til fastlegen min at jeg har byttet for barnet mitt? Har ikke lyst til å såre henne, vi har hatt en god tone hele tiden.

Dessuten har hun sendt inn blodprøver for barnet som vi avventer svar på, så noe er jeg nødt til å si. Går det an å få svaret på disse prøvene sendt til ny fastlege isteden?

Er det veldig akutt dette med å skifte fastlege? Legen har da ikke rett på noen forklaring. Det kan jo feks være at en annen lege har mer ekspertise på et spesielt problemfelt. Du trenger ikke å forklare deg overfor henne, men du kan opplyse om det på legekontoret at barnet har skiftet fastlege om om de kan sende prøvene dit? Det er jo veldig mange som skifter fastlege så jeg tror ikke at de stusser over det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...