Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev innlegget under om forskjell på DVD/CD. Jeg har nå kjøpt DVD-plater, men maskinen vil ikke kopiere til disse.

De er kjøpt i butikken der jeg kjøpte PCen, og der sa de at det skulle jeg kuen gjøre. Har prøvd begge DVD-formatene, men ikke pokker.

Foran på PCen står det: DVD RW R9. Betyr ikke dette at maskinen vitterlig skal kunne brenne DVDer? Men når jeg prøver, får jeg beskjed om at den ikke vil brenne, og at jeg må stappe i en CD heller. Gjør JEG noe galt eller har jeg fått en maskin som ikke lover hva den holder?

Takker veldig for hjelp!

Skrevet

Hvilket program bruker du til å brenne med? Støtter programmet DVD-brenning?

Skrevet

Hvilket program bruker du til å brenne med? Støtter programmet DVD-brenning?

Eh.. program? Er det et spesielt brenneprogram? Er det ike bare å høyreklikke på det du vil ha til plata og sende det til DVD-stasjonen? Hvis ikke, må det lastes ned et spesielt brenneprogram?

Skrevet

Eh.. program? Er det et spesielt brenneprogram? Er det ike bare å høyreklikke på det du vil ha til plata og sende det til DVD-stasjonen? Hvis ikke, må det lastes ned et spesielt brenneprogram?

Fulgte det ikke med programvare da du kjøpte maskinen/brenneren? Jeg tror ikke Windows har innebygget støtte for å brenne DVD.

Jeg har ikke oversikt over hvilke dvd-brenneprogrammer som finnes til Windows, men det er det sikkert andre her som kan svare på.

Skrevet

Fulgte det ikke med programvare da du kjøpte maskinen/brenneren? Jeg tror ikke Windows har innebygget støtte for å brenne DVD.

Jeg har ikke oversikt over hvilke dvd-brenneprogrammer som finnes til Windows, men det er det sikkert andre her som kan svare på.

OK, skal prøve å finne et program. Men: Tror du min maskin er klargjort for DVD-brenning når det står DVD RW R9 foran?

Skrevet

OK, skal prøve å finne et program. Men: Tror du min maskin er klargjort for DVD-brenning når det står DVD RW R9 foran?

Ja, brenneren i seg selv skal være i orden. Du trenger bare riktige drivere og programvare.

Skrevet

Let litt rundt på PC'en din. Hvis du har kjøpt en komplett PC med DVD'brenner og det hele, så bør det også ligge ved et program som du kan brenne DVD'er med. F.eks. EasyCD/DVD Creator eller lignende. Ellers kan du lete litt rundt etter Nero (et veldig bra program) som du også finner en prøveversjon av her: http://www.nero.com/

Gjest Concordia
Skrevet

Lurer på det samme, har samme problemet!

Sto nemlig hos forhandler at det skulle være DVD-brenner, men ikke søren om jeg får til å brenne.

Hadde Roxy CD & DVD Creator fra starten av og alt...

Gjest dvdist
Skrevet

Den første brennern jeg hadde kunne bare brenne -dvd'er og ikke +dvd'er. (litt klønete sagt). Nå til dags tar sikkert brennerne begge formater? Men du kan jo sjekke formatet på DVD'en og se om brennern kan kjøre den.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Den første brennern jeg hadde kunne bare brenne -dvd'er og ikke +dvd'er. (litt klønete sagt). Nå til dags tar sikkert brennerne begge formater? Men du kan jo sjekke formatet på DVD'en og se om brennern kan kjøre den.

Minus tar ikke pluss. (Det er alt jeg tror jeg vet om dette....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...