Gå til innhold

Har hun noen grunn til å bli fornærmet?

Anbefalte innlegg

Gjest Emalie
Skrevet

Min mor har en god veninne som også er min fadder.Hun er sykepleier og jobber tett sammen med kirurgen som har operert meg flere ganger. Hun har vært tilstede ved flere underlivsundersøkelser. Hun har påpekt overfor meg flere ganger viktigheten av at hun har taushetsplikt og at hun aldri vil si noe videre som jeg sier der.Jeg har full tillitt til henne, men synes likevel det er blitt litt vanskelig å ha en person jeg kjenner der.

Etter en del runder i helsesystemet (har blant annet hatt noen konfrontasjoner med kirurgen) så synes jeg det er blitt vanskeligere at hun er tilstede ved konsultasjonene hos legen. Særlig når jeg oppgi en del info om familiehistorie og hvilke medikamenter jeg ellers går på. Jeg synes dette også blir vanskelig når jeg skal treffe henne i andre settinger, som selskaper etc. Jeg klarer ikke forholde meg naturlig til henne lenger fordi jeg føler at jeg har blottlagt meg så mye.

Jeg har gitt legen beskjed om at jeg ikke ønsker at hun skal være til stede ved neste kontroll på sykehuset. jeg fortalte også at det ikke var pga henne som person, men at jeg syntes det var vanskelig når jeg skulle treffe henne i andre settinger. Det forsto han og en annen person blir satt opp.

Nå skal jeg snart treffe henne igjen i et selskap og jeg gruer meg litt. Burde jeg tatt dette direkte opp med henne, eller vil hun forstå at dette er vanskelig for meg? hun har aldri spurt meg om det er ok at hun er tilstede ved konsultasjonene.

Har hun noen grunn til å bli fornærmet på meg hvis hun finner ut at hun er "vraket" til neste kontroll?

Skrevet

Nei, dette bør hun tåle. Det er ikke hyggelig å dele sensitiv helseinformasjon med noen man ser til daglig, selv om de har aldri så mye taushetsplikt. Man vet at den andre vet, og det er ikke noe særlig.

Skrevet

Nei, det har hun ikke. Hun synes sikkert det er en lettelse. Det er nok like vanskelig for henne som for deg vil jeg tro.

Gjest malun
Skrevet

Nei, hun har ingen grunn til å bli fornærmet. Jeg ville ikke ha blandet familievenner og legebehandling.

Men om du ellers har et godt forhold til henne, kan det vel lønne seg å fortelle henne hvorfor du ikke vil ha henne der - så er du sikker på at det ikke blir misforståelser.

Skrevet

Hun har ingen grunn til å bli fornærmet. Jeg hadde fortalt henne om din beslutning hvis jeg var deg - på den måten kommer "saken ut av verden" en gang for alle. Tipper hun synes det er en grei løsning.

Gjest mitt svar
Skrevet

Hun bør forstå hvorfor. På sykehjemmet trenger man f.eks. ikke pleie en venn av familien/slektning. Blir for tett på..

Gjest Emalie
Skrevet

Hun bør forstå hvorfor. På sykehjemmet trenger man f.eks. ikke pleie en venn av familien/slektning. Blir for tett på..

Kanskje hun tenker at det ikke er så farlig siden hun tross alt har passet meg når jeg har vært baby og sett underlivet mitt før? kan hun tenke sånn?

Gjest mitt svar
Skrevet

Kanskje hun tenker at det ikke er så farlig siden hun tross alt har passet meg når jeg har vært baby og sett underlivet mitt før? kan hun tenke sånn?

Kanskje tenker hun sånn, men det vet vi jo ikke. Det er fint med et skille mellom venner/familie og jobb (om du forstår hva jeg mener....). Jobber hun innen helse bør hun ha forståelse for situasjonen. Kanskje synes hun også at det er greit på den nye måten? Om hun ønsker å vite hvordan det går med deg kan dere jo snakke sammen... Jeg forstår deg godt, og hadde gjort som deg.

Gjest nickedokka
Skrevet

Si det som det er. Kanskje det blir en lettelse for henne også?

Skrevet

Nei. tror ikke hun blir fornærmet.

Skjønner deg godt, men du kan jo bare ta henne litt til siden neste gang og si det til henne.¨

Kanskje hun føler lettelse?

Skrevet

Nei, hun har ingen grunn til å bli fornærmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...