Gå til innhold

Amming - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Gjest Vel - ikke min stil!
Skrevet

Jeg satt og leste et gammelt se og hør og skvatt da jeg kom til en artikkel om en av skuespillerene i Krøniken.

Hun ammet sin sønn til han var seks år og kunne stå oppreist og drikke...

Selv mente hun at det var et alt for seksualisert samfunn som reagerte negativt på dette.

Jeg synes at det er utrolig kvalmt. Jeg mener, man bør stoppe innen barnet er ett år! Alt annet er til glede for mor... Og det mener jeg blir galt.

Noen andre eller like synspunkter på dette?

Gjest til ett år
Skrevet

Det er jo nesten incest.. Usj. Passer ikke. Jeg syntes at det var greit å slutte da de var 9-10 mnd. (om jeg husker rett). Da mistet de interessen, og de fikk melk av glass. Vet man bør amme til de er over ett år (2?), men man må jo selv bestemme og se hva barnet ønsker. 6 år er i alle fall altfor lenge!

Gjest Nei, 9 mnd. holdt
Skrevet

Det er jo nesten incest.. Usj. Passer ikke. Jeg syntes at det var greit å slutte da de var 9-10 mnd. (om jeg husker rett). Da mistet de interessen, og de fikk melk av glass. Vet man bør amme til de er over ett år (2?), men man må jo selv bestemme og se hva barnet ønsker. 6 år er i alle fall altfor lenge!

Det siste jeg har hørt er at anbefalt ammetid er 9 mnd. Ikke mer - ikke mindre!

Og dette var ikke bra. Rart at ingen har sagt noe til henne!

Gjest Vinteren
Skrevet

Det kommer vel litt an på om barnet har astma, allergi etc.

Gjest til ett år
Skrevet

Jeg har også hørt at det ikke er så bra etter at de små har fått tenner. Det er bedre med vann etter tannpuss også.

Gjest togli
Skrevet

Who anbefaler faktisk amming til barnet er to år gammelt!

Selv har jeg ammet barna til de var 15-16 mnd gamle og det ser jeg da ikke noe galt i. Om noen ammer til barna er to år gamle, så synes jeg ikke det er rart heller. For meg personlig går nok grensen ved rundt 1 1/2 år, uten at jeg helt kan forklare hvorfor..

I min familie er det mange med astma og allergier. Vi som har ammet barna våre til de var over året, har heldigvis unngått at barna våre har fått astma/allergier. Kan selvsagt være tilfeldigheter, men jeg har troen på at amming virker forebyggende.

Skrevet

Det er anbefalt til 2 år av WHO. Tror de fleste holder på til barnet er rundt året. -som supplement til vanlig mat.

Fullamming anbefales til 6 mndr.

Skrevet

Jeg har også hørt at det ikke er så bra etter at de små har fått tenner. Det er bedre med vann etter tannpuss også.

Man ammer jo ikke nødvendigvis om natta selv om man fortsatt ammer til et par måltider om dagen. Og det er jo nattamming og nattflaske som ikke er bra når barna har fått tenner.

Skrevet

Jeg ammet mine til de var 18 mnd og 11 mnd gamle. Da passet det meg å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...