Gå til innhold

Blir forbanna

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo
Skrevet

Har brus blitt dyrere med årene?

Vis meg gjerne noe statistikk på det der. Selv synes jeg det ser ut som om brusen bare har blitt billigere og billigere.

en halvliter kostet 4,50 for 10 år siden. Nå koster den - 10, 12 kr?

ShitDiddelyDo
Skrevet

en halvliter kostet 4,50 for 10 år siden. Nå koster den - 10, 12 kr?

Kjøper halvlitere av automater, og jeg betaler fortsatt 12 kroner. Mener bestemt at jeg betalte det samme når jeg gikk på videregående for mer enn 10 år siden.

Og på RIMI og REMA har de jo nesten alltid supertilbud på billige halvannenlitere med Cola.

Gjest tjohooo
Skrevet

Kjøper halvlitere av automater, og jeg betaler fortsatt 12 kroner. Mener bestemt at jeg betalte det samme når jeg gikk på videregående for mer enn 10 år siden.

Og på RIMI og REMA har de jo nesten alltid supertilbud på billige halvannenlitere med Cola.

nei nei, automatsk sett: da var det 10, nå er det 15.

Remask sett, fra 4,50 - muligens eksl pant, til 10.50 elle rnoe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

nei nei, automatsk sett: da var det 10, nå er det 15.

Remask sett, fra 4,50 - muligens eksl pant, til 10.50 elle rnoe.

Nei, jeg betalte nettopp 12 kroner. Nu! Så dette har jeg full kontroll på.

Gjest melkeku, du og du
Skrevet

Det er jo sykt at brus er billigere enn melk, og brus er absolutt ingen nødvendighet, så det er helt grei for meg.

Hvorfor er det sykt?

Brus er vann med kullsyre, sukker, litt farge og syntetisk smak, kanskje noen dråper frukt. Koster ingenting å produsere.

Melkeproduksjon er atskillig dyrere og mer arbeidskrevende å produsere. Innhold og kvalitet noen mil over hvilken som helst brus.

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Jeg synes det skulle være forbudt med brus.

Skrevet

Hvorfor da?

Synes ikke det er noe galt med at de innfører avgifter på ting som ikke er sunt, sånn at kanskje de som er for dumme til å vite bedre i det minste kan bli forhindret fra et visst forbruk pga prisøkningen.

"sånn at kanskje de som er for dumme til å vite bedre i det minste kan bli forhindret fra et visst forbruk pga prisøkningen."

Jaja, det var jo også en måte å se det på. Selv drikker jeg ikke brus - kun noen ytterst få ganger, liker ikke søtt, og de andre her drikker det svært sjeldent de også.

Det jeg syntes er feil, er at ALT som er luksus dvs. polvarer og røyk f.eks er nå stort sett bare for folk med penger. Er det riktig igrunn, at det bare er folk som har penger som skal ha rett til å kose seg, eller ødelegge helsa om du vil - for det er det som er fakta.

Så Høybråten på Tabloid, i forbindelse med den siste metanolsaken. Jeg blir hel målløs av at det går an å være så naiv som den manne er. Det verste er at han virkelig tror på det han selv sier også. Han skjønner søren meg ikke hvordan ting virkelig fungerer.

Ikke er det billigere å kjøpe lettmat heller, eller juice uten sukker. Det har ALLTID vært dyrere, så hvis logikken hadde vært å skåne folks helse burde de jo satt ned prisene på sunn mat.

Gjest tjohooo
Skrevet

"sånn at kanskje de som er for dumme til å vite bedre i det minste kan bli forhindret fra et visst forbruk pga prisøkningen."

Jaja, det var jo også en måte å se det på. Selv drikker jeg ikke brus - kun noen ytterst få ganger, liker ikke søtt, og de andre her drikker det svært sjeldent de også.

Det jeg syntes er feil, er at ALT som er luksus dvs. polvarer og røyk f.eks er nå stort sett bare for folk med penger. Er det riktig igrunn, at det bare er folk som har penger som skal ha rett til å kose seg, eller ødelegge helsa om du vil - for det er det som er fakta.

Så Høybråten på Tabloid, i forbindelse med den siste metanolsaken. Jeg blir hel målløs av at det går an å være så naiv som den manne er. Det verste er at han virkelig tror på det han selv sier også. Han skjønner søren meg ikke hvordan ting virkelig fungerer.

Ikke er det billigere å kjøpe lettmat heller, eller juice uten sukker. Det har ALLTID vært dyrere, så hvis logikken hadde vært å skåne folks helse burde de jo satt ned prisene på sunn mat.

Ja i fylla får jeg ihvertfall uttrykksproblemer.

Om brus blir bittelitt dyrere så får det da vel ingen effekt for de med dårlig råd,det bare fører til at de kjøper det sjeldnere - noe som er positivt.

Og ja, prisen på sunn mat burde vært lavere. Forhåpentligvis er det det som skjer i neste omgang.

Skrevet

Ja i fylla får jeg ihvertfall uttrykksproblemer.

Om brus blir bittelitt dyrere så får det da vel ingen effekt for de med dårlig råd,det bare fører til at de kjøper det sjeldnere - noe som er positivt.

Og ja, prisen på sunn mat burde vært lavere. Forhåpentligvis er det det som skjer i neste omgang.

"Ja i fylla får jeg ihvertfall uttrykksproblemer."

Forklar hva du mente med dette i denne sammenhengen. Mulig jeg er treg, men jeg forsto ikke koblinga.

"Om brus blir bittelitt dyrere så får det da vel ingen effekt for de med dårlig råd,det bare fører til at de kjøper det sjeldnere - noe som er positivt."

Det tror jeg neppe er tilfelle når det gjelder brus. De bare kutter ut å kjøpe noe annet i stede. Melk kanskje. For du skal være temmelig fattig, for ikke å klare å få kjøpt deg brus - for de som ønsker det.

De som vil, eller må ha sprit, brenner selv, eller kjøper livsfarlig smuglersprit, eller i verste fall kjøper seg til raka fant. Ekte polsaker er bare for "fine" folk.

"Og ja, prisen på sunn mat burde vært lavere. Forhåpentligvis er det det som skjer i neste omgang."

Det er å håpe du har rett, men desverre så tror jeg ikke det.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Hadde vært bedre om de fjernet litt sukker fra brusen.

Gjest tjohooo
Skrevet

"Ja i fylla får jeg ihvertfall uttrykksproblemer."

Forklar hva du mente med dette i denne sammenhengen. Mulig jeg er treg, men jeg forsto ikke koblinga.

"Om brus blir bittelitt dyrere så får det da vel ingen effekt for de med dårlig råd,det bare fører til at de kjøper det sjeldnere - noe som er positivt."

Det tror jeg neppe er tilfelle når det gjelder brus. De bare kutter ut å kjøpe noe annet i stede. Melk kanskje. For du skal være temmelig fattig, for ikke å klare å få kjøpt deg brus - for de som ønsker det.

De som vil, eller må ha sprit, brenner selv, eller kjøper livsfarlig smuglersprit, eller i verste fall kjøper seg til raka fant. Ekte polsaker er bare for "fine" folk.

"Og ja, prisen på sunn mat burde vært lavere. Forhåpentligvis er det det som skjer i neste omgang."

Det er å håpe du har rett, men desverre så tror jeg ikke det.

Det ville ha funket på meg, for å si det sånn. Og jeg regner med det vil funke på en del andre også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...