Gå til innhold

kan avføringsmidler ha motsatt effekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Emine
Skrevet

har i lengre tid gått på avføringsmidler pga treg mage. tar 13 dråper laxaboraldråper hver kveld. Føler en voldsom do-trang. ofte kommer det ingenting. Er ofte kvalm.

kan avføringsmidlene gjøre at det stopper opp?

Skrevet

Det er selvsagt ikke smart å gå på avføringsmiddel over lengre tid. Systemet kan jo bli helt feil.

Spis masse fiber og sunn kost. Drikk mye vann osv. Dersom det ikke hjelper, kjøpt naturprodukter som kan hjelpe deg istden for medikamentell avføringsmiddel.

Skrevet

Det er selvsagt ikke smart å gå på avføringsmiddel over lengre tid. Systemet kan jo bli helt feil.

Spis masse fiber og sunn kost. Drikk mye vann osv. Dersom det ikke hjelper, kjøpt naturprodukter som kan hjelpe deg istden for medikamentell avføringsmiddel.

Hva da? jeg var på helsekosten men alt de hadde var produkter for å få løsere avføring, ikke for å få tarmen til å virke.

Gjest Emine
Skrevet

nå har jeg blitt pålagt å ta dette pga en tarmsykdom. Om jeg ikke bruker noe avførende så kan det gå helt feil. Men jeg håper selvsagt at jeg kan gå ned til en lavere dose

Skrevet

Hva da? jeg var på helsekosten men alt de hadde var produkter for å få løsere avføring, ikke for å få tarmen til å virke.

Ok, jeg bruker noe tang-greier derfra jeg. Husker ikke hva det heter, har de ikke foran meg nå. Ellers går det jo an å bruke mye olivenolje, det pleier å stimulere tarmene. Og bruke eventuelt mer rå løk i kosten.

Skrevet

Ok, jeg bruker noe tang-greier derfra jeg. Husker ikke hva det heter, har de ikke foran meg nå. Ellers går det jo an å bruke mye olivenolje, det pleier å stimulere tarmene. Og bruke eventuelt mer rå løk i kosten.

Jeg bruker olivenolje og rå løk men jeg klarer ikke å få orden på det. sånn tre-fire uker mellom hver gang. Jeg begynner å bli ganske fortvilet...

Gjest Emine
Skrevet

Jeg bruker olivenolje og rå løk men jeg klarer ikke å få orden på det. sånn tre-fire uker mellom hver gang. Jeg begynner å bli ganske fortvilet...

jeg bruker Svisker, tablett (fra helsekosten) og 13 lax dråper hver kveld. enda har jeg store problemer. Skjønner frustrasjonen din. Kan ikke kutte det ut heller for da blir ihvertfall stopp

men 4 uker er mye da!!

*sender trøsteklem*

Skrevet

jeg bruker Svisker, tablett (fra helsekosten) og 13 lax dråper hver kveld. enda har jeg store problemer. Skjønner frustrasjonen din. Kan ikke kutte det ut heller for da blir ihvertfall stopp

men 4 uker er mye da!!

*sender trøsteklem*

Takk for det :o)

Nå skal jeg innlegges på sykehuset på onsdag og det er en av grunnene. Håper jeg får hjelp og får jeg et skikkelig godt råd så skal jeg legge det inn her.

Gjest Emine
Skrevet

Nå skal jeg innlegges på sykehuset på onsdag og det er en av grunnene. Håper jeg får hjelp og får jeg et skikkelig godt råd så skal jeg legge det inn her.

ja vær så snill å tips meg :) Det er en forferdelig tilstand å være i.

har forresten skaffet meg et massasjedyr som går på batteri. gir litt ekstra massasje til magen

Gjest Emine
Skrevet

Har det vært vurdert å legge tarmen ut på deg? Hvis det ødelegger hverdagen kunne det kanskje vært et alternativ

Skrevet

ja vær så snill å tips meg :) Det er en forferdelig tilstand å være i.

har forresten skaffet meg et massasjedyr som går på batteri. gir litt ekstra massasje til magen

Jeg har hørt at oljeklyster skal være bra, men det kan du ikke sette selv og er visnok en skikkelig sær greie.

Skrevet

Har det vært vurdert å legge tarmen ut på deg? Hvis det ødelegger hverdagen kunne det kanskje vært et alternativ

Nei, det har de ikke vurdert. Jeg har ikke lyst heller. Da er de nok mere interessert i å legge ut urinen og det kan jeg vurdere hvis jeg kan katerisere gjennom navelen.

Gjest Emine
Skrevet

Jeg har hørt at oljeklyster skal være bra, men det kan du ikke sette selv og er visnok en skikkelig sær greie.

vet at man kan koble til en sonde til klyxen, men det har aldri fungert for meg. Men jeg tok Colonterapi, altså tarmskylling gjennom maskin som gjøres på ulike klinikker. Dyrt som f men det løsnet på det.

kanskje du kunne prøve det?

Skrevet

vet at man kan koble til en sonde til klyxen, men det har aldri fungert for meg. Men jeg tok Colonterapi, altså tarmskylling gjennom maskin som gjøres på ulike klinikker. Dyrt som f men det løsnet på det.

Det har jeg tenkt på flere ganger men så har jeg hørt at det kan gjøre at tarmene kan slutte å arbeide. Fra legen altså. Så han ville ikke anbefale det.

Akkurat nå prøver jeg å drikke masse grønn te for å rense opp :o)

Skrevet

Går det tre fire uker mellom hver gang du bæsjer, eller tre fire uker mellom hver gang det er orden på systemet? :-o

Skrevet

Går det tre fire uker mellom hver gang du bæsjer, eller tre fire uker mellom hver gang det er orden på systemet? :-o

Det går tre-fire uker mellom hver gang og slik har jeg holdt på det siste året. Orden på systemet har jeg ikke hatt på minst 30 år :o)

Skrevet

Det går tre-fire uker mellom hver gang og slik har jeg holdt på det siste året. Orden på systemet har jeg ikke hatt på minst 30 år :o)

Men hvordan får du spist da? :-| hvis ingenting kommer ut igjen? Må da gjøre utrolig vondt?

Skrevet

Men hvordan får du spist da? :-| hvis ingenting kommer ut igjen? Må da gjøre utrolig vondt?

Det gjør ikke vondt men jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig sulten heller.Men jeg spiser likevel men kanskje ikke fullt så mye som ellers den siste uka.

Gjest ikke stomi
Skrevet

Er vel ikke et alternativ å legge ut tarmen dersom hovedproblemet er forstoppelse? Da må man i såfall ha stomi fra tynntarmen, og det anses som lite ønskelig.

Gjest ikke stomi
Skrevet

Det finnes systemer til å benytte hjemme hvor man benytter mye mer væske enn det som er i en klyx. Før man gir opp klysterløsninger, så bør man ha prøvd minst 1 liter saltvann pr gang. Det finnes utstyr som kan betjenes selv mens man sitter på do. Utstyret refunderes over blåreseptordningen dersom man må benytte det fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...