Gå til innhold

Frysetørket fisk??

Anbefalte innlegg

Luna21365380663
Skrevet

Går det an å frysetørke fisk? Jeg har en mann som fisker litt, og får noe fisk (makrell), men vi spiser den ikke! Den ligger bare i fryseren og venter på å bli kastet. Men noen som kunne hattglede av de, er jo hunden, da, for tørrfisk er snadder. Derfor lurer jeg på om det går an å frysetørke fisk? Jeg har åpnet posene de ligger i, og venter på at de skal tørke, men aner jo ikke hvor lang tid det tar, og om resultatet blir bra.

Noen som vet??

Skrevet

Alt jeg vet er at makrell ikke kan ligge så veldig lenge i fryseren før den blir dårlig.

Luna21365380663
Skrevet

Alt jeg vet er at makrell ikke kan ligge så veldig lenge i fryseren før den blir dårlig.

Uff, da.. Hvordan dårlig? Giftig eller noe, eller bare smaker fælt (for msk)?

Skrevet

Harsk, tror jeg.

Gjest fisken i vannet
Skrevet

Makrell er fet fisk og den blir harsk dersom den ligger for lenge. Ikke giftig altså, men vond på smak.

Fet fisk egner seg vel heller ikke som tørrfisk går jeg ut fra. Hvorfor prøver du ikke heller å røyke fisken? Røkt makrell er snadder. Du får kjøpt ganske rimelig røykemaskin til hjemmebruk.

Luna21365380663
Skrevet

Makrell er fet fisk og den blir harsk dersom den ligger for lenge. Ikke giftig altså, men vond på smak.

Fet fisk egner seg vel heller ikke som tørrfisk går jeg ut fra. Hvorfor prøver du ikke heller å røyke fisken? Røkt makrell er snadder. Du får kjøpt ganske rimelig røykemaskin til hjemmebruk.

Hmm.. den har liksom ligget der siden i fjor sensommer/tidlig høst, da.. :P Tenkte bare på hunden, jeg.. hehe.. Kommer han til å spise den hvis den er blitt harsk? Luktet på den i sted, og da luktet det tørrfisk, altså.. ikke vanlig fikselukt..

Forøvrig vet jeg lite og ingenting om fisk, så at makrell var en fet fisk, visste jeg ikke.. :P Røykt fisk er ikke det beste jeg vet, dessuten bor vi i blokk, så hvis det lukter, kan du kanskje tenke deg konsekvensene.. Lot være å tørke på verandaen pga av det, fx.. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...