Gå til innhold

Tenker dere at deres forhold skal vare livet ut?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym som vanlig
Skrevet

Alle er anonyme her, så vi trenger ikke tilbud om det. Ellers synes jeg spørsmålet er dumt. Det er ingen som regner med å skilles før det skjer, og takk og pris for det. Tenk hvis noen gikk rundt og tenkte på hvor mange år det er igjen av ekteskapet.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

4

• ShitDiddelyDo

3

• lurulf

2

• cecily

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis man går inn i et ekteskap uten tro på at forholdet vil vare livet ut, er man ikke helt i vater.

Men mye kan skje i løpet av et langt liv.

Skrevet

Yess, vi er 100% innstilt på det ja!!

Vi er nå gift på 8 året, og har vært kjærester i 10 år.

Skrevet

Jeg håper at vi kan klare å være sammen livet ut, og jeg tror også vi kommer til å gifte oss en gang om noen år. Men helt bombesikker, det kan jeg ikke være.

Ting kan forandre seg.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvordan KAN en være sikker på det egentlig?

Selv om en tror en er synsk når det gjelder egne livslange følelser, så kan en iallefall ikke si noe om partnerens følelser om førti år. En vet aldri hva som skjer i livet som kan påvirke følelsene.

Og det er bare dumt å påstå at en selv garantert vil være blant den halvparten som holder ut. Det sier vel seg selv?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis man går inn i et ekteskap uten tro på at forholdet vil vare livet ut, er man ikke helt i vater.

Men mye kan skje i løpet av et langt liv.

Du har hørt om bruden som ville gifte seg i kirken - siden det var første gangen?

Skrevet

Ja, tenker ikke på at vi noen gang skal skilles. Håper det selvsagt ikke vil skje.

Men det er trist å se venner rundt oss går fra hverandre...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg hadde vel ikke giftet meg om jeg trodde vi skulle skille oss om noen år.

Beklager, men jeg er møkka lei slike spørsmål som dette. Kan ikke vi som har lyst til å gifte oss få lov til å gjøre det uten at vi skal få skilsmissestatistikker tredd over hodet?

Det som er fornuftig med å gifte seg er jo at det er mye greiere når en skal gå fra hverandre. Velger en bare å være samboer, må en likevel inngå kontrakter hvis det ikke skal bli helvete hvis en går hver sin vei.

Har en barn, synes jeg det er en selvfølge at foreldrene gifter seg.

Gjest hvem har registrert nicket 'anonym'?
Skrevet

Ja, jeg tror at vårt ekteskap vil vare livet ut.

Dessuten har vi lovet datteren vår at vi aldri skal skille oss, så det løftet får vi holde, ellers får vi med henne å gjøre ;)

Det løftet til mine barn er jeg ikke villig til å gi!

Selvfølgelig er intensjonen at det skal vare livet ut. Men - man vet ikke. Derfor lover jeg ikke slikt.

Gjest rutangis netu
Skrevet

:-)

Det var et artig svar.

Kanskje vi er for opptatt av statistikker?

Jeg har vært gift med mannen min i to omganger :-), men nå skal det vare livet ut.

Forskjellen på nå og før, er at når vi tidligere sa vi skulle forsøke, sier i idag at VI VIL. :-)

Og det endrer en hel masse i måten å behandle hverandre.

Jeg vil ha han resten av livet, ergo behandler jeg han tilsvarende.

Og jadden tror du ikke han gjør det ssamme :-)

Det er hele cluet med å få det til å funke! En må jobbe, jobbe, jobbe med forholdet. Tåle å ha mange dårlige dager. Dessverre går folk fra hverandre etter bare ett dårlig år. Ett år av et helt liv! Sprøtt...

Så lenge folk ikke vil tåle å ha det ille i perioder, vil skilsmissestatistikken fortsette å være høy.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har hørt om bruden som ville gifte seg i kirken - siden det var første gangen?

Nei, men jeg har hørt mange historier om dumme jenter. Dumme gutter også, for den sags skyld.

Ingen kan bombastisk si at forholdet vil vare livet ut. Det skulle bare mangle. Men man gifter seg ikke dersom man ikke engang _tror_ forholdet vil vare livet ut. Det skulle også bare mangle.

Men vi er alle menneske (eventuelt bergensere og østfoldinger), og kan ta feil.

Gjest Emini
Skrevet

Alle er anonyme her, så vi trenger ikke tilbud om det. Ellers synes jeg spørsmålet er dumt. Det er ingen som regner med å skilles før det skjer, og takk og pris for det. Tenk hvis noen gikk rundt og tenkte på hvor mange år det er igjen av ekteskapet.

hvis man er aktiv på DOL og kanskje har vært med på Dol-treff så er man ikke nødvendigvis anonym med nicket sitt lenger. Dessuten kjenner jeg minst ett par hvor begge er aktive på DOL. kanskje ikke så morsomt å lese om partneren som ikke er sikker på om forholdet varer livet ut, mens hun er HELT sikker.

uannsett synes jeg det er interessant å høre hva folk tenker om fremtiden og ekteskapet sitt

bugge -jenta
Skrevet

Ja jeg tror ekteskapet mitt varer livet ut. For det første har vi holdt sammen halve livet,(pur unge som vi var når vi traff hverandre) og det har vært plenty av både gode dager, men en haugevis av vonde også.

Dessuten er vi ganske pragmatiske av oss begge to. Om han eller jeg skulle midlertidig forelske oss i en annen, er det ikke noe stort problem. Forelskelser går over, når fundamentet man har fra før er godt.

Noen av oss er jo blant de 50 % også da.

Gjest gad i mynona
Skrevet

Det er hele cluet med å få det til å funke! En må jobbe, jobbe, jobbe med forholdet. Tåle å ha mange dårlige dager. Dessverre går folk fra hverandre etter bare ett dårlig år. Ett år av et helt liv! Sprøtt...

Så lenge folk ikke vil tåle å ha det ille i perioder, vil skilsmissestatistikken fortsette å være høy.

Det er jo mange som går også etter flere dårlige år, og angrer bittert at de ikke gikk før.

Skrevet

""jeg vet jo at det blir oss livet ut, så vi kan jo like så godt gifte oss", sa hun."

Det der kommer ganske mye an på alderen. Hvis noen i begynnelsen av 20-årene sier noe sånt, så trekker jeg på smilebåndet og tenker "vi får se om noen år".

Det er, som du sier - ihvertfall i Oslo og omegn - en skilsmissestatistikk på 50%. Og man kan jo ut i fra det dra den konklusjonen at brutte-forhold statistikken sansynligvis er enda høyere.

Men, uavhengig av alder, så har jeg lett for å mistenke noen for manglende livserfaring når de "vet at de kommer til å være sammen livet ut".

"..........................."

Skrevet

Hvordan KAN en være sikker på det egentlig?

Selv om en tror en er synsk når det gjelder egne livslange følelser, så kan en iallefall ikke si noe om partnerens følelser om førti år. En vet aldri hva som skjer i livet som kan påvirke følelsene.

Og det er bare dumt å påstå at en selv garantert vil være blant den halvparten som holder ut. Det sier vel seg selv?

"Og det er bare dumt å påstå at en selv garantert vil være blant den halvparten som holder ut. Det sier vel seg selv?"

Enig i det. Men samtidig så er det jo ikke noen vits i å gå rundt og tenke at man snart ikke kommer til å holde sammen lenger. Det gjør det ihvertfall ikke mer sansynlig at man holder sammen.

"..........................."

Skrevet

Nei, men jeg har hørt mange historier om dumme jenter. Dumme gutter også, for den sags skyld.

Ingen kan bombastisk si at forholdet vil vare livet ut. Det skulle bare mangle. Men man gifter seg ikke dersom man ikke engang _tror_ forholdet vil vare livet ut. Det skulle også bare mangle.

Men vi er alle menneske (eventuelt bergensere og østfoldinger), og kan ta feil.

"Men vi er alle menneske (eventuelt bergensere og østfoldinger), og kan ta feil."

Du glemte å ta med "odølinger" :-)

".............................."

Skrevet

"Ellers synes jeg spørsmålet er dumt."

Da vil jeg våge meg på å påstå at du ikke skjønte spørsmålet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Men vi er alle menneske (eventuelt bergensere og østfoldinger), og kan ta feil."

Du glemte å ta med "odølinger" :-)

Odølingene er mennesker de også, spesielt nå som gjeddefestivitasen nærmer seg med stormskritt.

Skrevet

Ja, jeg tror at vårt ekteskap vil vare livet ut.

Dessuten har vi lovet datteren vår at vi aldri skal skille oss, så det løftet får vi holde, ellers får vi med henne å gjøre ;)

Har dere lovet henne det? Det er et løfte jeg aldri villet våge å gi mine barn. Det jeg lover mine barn er ting jeg er 100% sikker på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...