Gå til innhold

Hva er best av smøre eller smørefrie ski?

Anbefalte innlegg

Gjest valler
Skrevet

Ved nullføre og nysnø der smøring kan være vanskelig, er smørefrie best.

Sent på året, feks i påska, varierer føret mye i løpet av en dag. For å ha gode ski, må du ofte smøre om. Da er smørefrie praktisk om du ikke er en god smører.

I alle andre tilfeller er ski som smøres best.

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Smørefrie, så lenge det kun er til "fingåing". Fordi temperatren endrer seg mye i løpet av dagen, opp og ned bakker, sol/skygge. Smøring er klissete, kun for spesielt interesserte ;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Smøreski, helt klart. Det er ikke så vanskelig å smøre, og smørefrie-ski så dårlig gli.

Bitis Gabonica
Skrevet

Personlig foretrekker jeg avgjort å smøre selv. Har bare dårlig erfaring med smørefrie ski. De er ofte bakglatte samtidig med at de glir dårlig.

Skrevet

Jeg synes smøreski er best. Liker å smøre :-) Litt av skituren synes jeg.

Skrevet

Smøreski vil jeg absolutt anbefale.

Skal du ha det beste utbyttet av en skitur, smører du selv.

Smørefrie-

bakglatt i motbakker og treg i nedoverbakker :-(

Gjest har prøvd ut
Skrevet

Ved nullføre og nysnø der smøring kan være vanskelig, er smørefrie best.

Sent på året, feks i påska, varierer føret mye i løpet av en dag. For å ha gode ski, må du ofte smøre om. Da er smørefrie praktisk om du ikke er en god smører.

I alle andre tilfeller er ski som smøres best.

Det kommer ann på hvem som skal bruke de.

Til voksne er det uten tvil å anbefale ski som skal smøres.

Er det til et barn, så vil smørefrie være mye mer praktisk.

Greit at det ikke går for fort i nedover bakker og slipper bakglatte ski i oppoverbakke.

Skrevet

Til små barn er det greit med smørefrie fordi man da er helt sikker på å unngå bakglatte ski, og fordi det ikke trengs så stor fart nedover. Dessuten går de gjerne på ski bare en kort stund, og da kan det være mye bry og klin å smøre for de metrenes skyld.

Til voksne er smørefrie ideelt på påskeføre (= føre som krever klistersmøring). I alle andre tilfeller er smøreski best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...