Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på et oppussingsprogram at de fornyet flisene ganske enkelt ved å legge en slags selvklebende folie over de gamle.

Jeg har noen galstygge fliser over kjøkkenbenken i huset vi nettopp har kjøpt, men det er uaktuelt å pusse opp kjøkkenet ennå, så jeg vil bare fikse litt...

Noen som vet hva jeg mener? evt. har andre ideer til hva som kan gjøres??

Hvor får jeg kjøpt utstyret??

Skrevet

Det har kommet en ny flisemaling også.

Sjekk her:

http://galeas.no/Sider/Flisemaling.htm

Genialt! Men det er jo litt arbeid da...tenkte sånn folie var veldig lettvint!

Aner du hva noe sånt kan koste?? Blir jo fort noen kroner med flere strøk spesial-maling....

Gjest papirtiger
Skrevet

Aner du hva noe sånt kan koste?? Blir jo fort noen kroner med flere strøk spesial-maling....

For å ikke nevne vanskelig å få pent...med mindre man maler fugene også.

Skrevet

Har ikke peiling på pris - du kan kanskje søke litt, eller enda bedre er det nok å ringe en malerbutikk og forhøre deg litt i morra.

Hvis det er fliser over kjøkkenbenken, så er det jo litt mer overkommelig enn f.eks. på et helt bad (som jeg vurderer) også.

Det fristende er at det ser ut som at resultatet blir så bra. Som om det skulle ha vært helt nye fliser.

Den folien du nevner kjenner jeg dessverre ikke noe til ...

Skrevet

På Ikea har de hatt noe stålplater man setter opp over benken. De kan du kanskje sette over fliser.

Skrevet

Man gjør vel det? Til slutt ...

Skrevet

Man gjør vel det? Til slutt ...

Joda det er nok overkommelig..men å pusse opp et helt bad blir jo dyrt uansett hvordan du snur og vender på det...

Skal bare "shine" opp litt frem til vi pusser opp..

Men det så ut til å bli skikkelig fint! Men det er nok et aldri så lite tålmodighetsarbeid med de fugene ja!...

Skrevet

På Ikea har de hatt noe stålplater man setter opp over benken. De kan du kanskje sette over fliser.

Det var ikke dumt..har faktisk tenkt på det der vi bodde før...kjenner en blikkenslager som foreslo det, men det hadde jeg glemt...takk for tipset!

Gjest papirtiger
Skrevet

Det var ikke dumt..har faktisk tenkt på det der vi bodde før...kjenner en blikkenslager som foreslo det, men det hadde jeg glemt...takk for tipset!

Hehe, jeg er visst negativ til alt som blir foreslått her.

Men har hatt slik plate på studenthybelen min. Det var et mareritt! Umulig å holde pent. Fettflekker var vanskelig å fjerne. Vannflekkene etter vasking var nesten umulig å få bort.

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg har malt et felt med stygge brune fliser på badet med hvit maling. Jeg brukte bare vanlig oljemaling, og jeg malte alt, fuger og det hele. Det ble fint syns vi, en billig og lettvindt måte å freshe opp badet på når vi ikke har råd til å pusse opp hele greiene.

Skrevet

Jeg har malt et felt med stygge brune fliser på badet med hvit maling. Jeg brukte bare vanlig oljemaling, og jeg malte alt, fuger og det hele. Det ble fint syns vi, en billig og lettvindt måte å freshe opp badet på når vi ikke har råd til å pusse opp hele greiene.

Hvor lenge har det holdt seg slik da?

Benken like over vasken er jo ganske utsatt sted med tanke på søl og sprut...

Pusset du med sandpapir eller noe for å få det til å feste seg eller bare vaska du og malte?

Skrevet

Hehe, jeg er visst negativ til alt som blir foreslått her.

Men har hatt slik plate på studenthybelen min. Det var et mareritt! Umulig å holde pent. Fettflekker var vanskelig å fjerne. Vannflekkene etter vasking var nesten umulig å få bort.

Var det den fra Ikea? er den i aluminium eller stål?

Jeg har kjøleskap i stål, det er nok litt av samme problemet...men jeg har en spray som jeg polerer med og alt av fettflekker forsvinner helt enkelt!

Gjest papirtiger
Skrevet

Var det den fra Ikea? er den i aluminium eller stål?

Jeg har kjøleskap i stål, det er nok litt av samme problemet...men jeg har en spray som jeg polerer med og alt av fettflekker forsvinner helt enkelt!

Med tanke på at det var en studenthybel, så kan det godt ha vært ikea ja.. Men vet ikke.

Hadde også spesielspray for å rengjøring, men det var vanskelig allikevel. Måtte vaske hele for å ikke få skiller, selv om det bare var snakk om en bitteliten flekk :/

Gjest nickedokka
Skrevet

Hvor lenge har det holdt seg slik da?

Benken like over vasken er jo ganske utsatt sted med tanke på søl og sprut...

Pusset du med sandpapir eller noe for å få det til å feste seg eller bare vaska du og malte?

Jeg vasket bare først for å få vekk fett og skitt. Det er sikkert enda lurere å grunne med heftgrunn eller noe sånt først, men det gjorde ikke jeg.

Det er ett år siden jeg malte, og det ser ut til å holde fint, ingen tegn til flassing så langt. Jeg malte tre strøk og lot det tørke 24 timer mellom hvert strøk.

Skrevet

Jeg vasket bare først for å få vekk fett og skitt. Det er sikkert enda lurere å grunne med heftgrunn eller noe sånt først, men det gjorde ikke jeg.

Det er ett år siden jeg malte, og det ser ut til å holde fint, ingen tegn til flassing så langt. Jeg malte tre strøk og lot det tørke 24 timer mellom hvert strøk.

Det høres jo ut som en fin idé! Da kan jeg eksprimentere med farger også! =)

Er jo bare å male over!

Takker for tipset! *løper og kjøper maling i morgen den dag*

Skrevet

De la jo oppå falske fugestriper til slutt.

Skrevet

Det høres jo ut som en fin idé! Da kan jeg eksprimentere med farger også! =)

Er jo bare å male over!

Takker for tipset! *løper og kjøper maling i morgen den dag*

Jeg hjalp en venninne og gjorde det samme, men vi brukte heftgrunn som første strøk - og så to strøk med maling over.

Tror det kan lønne seg i lengden ...

Skrevet

Mal flisene :-)

Kjenner et par som gjorde dette for 2-3 år siden. Like fint enda!

Gjest flisa & flisgubben
Skrevet

er vi ikke bra nok lenger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...