Gå til innhold

Her mangler slankeforum

Anbefalte innlegg

Gjest eller må jeg utsette?
Skrevet

Er det mulig å gå ned 2 kilo i vekt pr. uke, jeg må ned 20 kilo på 10 uker pga operasjon.

Det er vel ikke helt uoverkommelig med trim og fornuftig kosthold?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det fornuftige er å gå ned 0,5 til 1 kg pr uke.

Gjest malun
Skrevet

Det er ikke helt umulig, men det er vanskelig - og ikke spesielt sunt.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg gikk ned 20 kg på et år, og jeg har holdt den vekten jeg fikk etter det. Håper det går bra med operasjonen og alt!

bugge -jenta
Skrevet

For det første spørs det hvor overvektig du er. Er du veldig overvektig er sjansen for å gå ned i hvertfall 1 1/2 kilo i uka mulig, forutsatt trim og en hårfin balanse av det rette kaloriinntaket. Er du ikke spesielt overvektig, bør du maks forvente deg en kilo i uka. Spesielt sunt med 2 kg i uka er det ikke, men skjønner at en operasjon kan gjøre at en vil forsøke. Må du gå ned så mye som 20 kg for å få gjennomført operasjonen, ville jeg meldt meg på G.Roede. Ikke slutt og spis, da når du aldri målet. Jeg har sett mennesker som har vært 30- 40 kg overvektig gå ned 2 kg i uka den første perioden ved å følge dietten. Når de nærmet seg normalvekt gikk det tregere, naturlig nok.

Lykke til. Håper du får operasjonen før eller siden, og at du får det bedre med deg selv.

vennlig hilsen bugge.

Angela1365380318
Skrevet

Snakk med legen dim om det siden din helse (operasjon) er allerede innvolvert.

Studier viser atd e som går fort ned mye nesten alltid legger det på seg igjen + en del til.

Det beste er visst å gå ned 1-2 kg i mnd for å holde vekten nede minst 5 år etter slankingem.

Slanking er ikke et haste prosjekt, det er en livsstil endring og det tar tid. I hværtfall om du ønsker å holde vekten stabil etter endt nedgang og ikke gå tilbake dit du var.

Gjest eller må jeg utsette?
Skrevet

Snakk med legen dim om det siden din helse (operasjon) er allerede innvolvert.

Studier viser atd e som går fort ned mye nesten alltid legger det på seg igjen + en del til.

Det beste er visst å gå ned 1-2 kg i mnd for å holde vekten nede minst 5 år etter slankingem.

Slanking er ikke et haste prosjekt, det er en livsstil endring og det tar tid. I hværtfall om du ønsker å holde vekten stabil etter endt nedgang og ikke gå tilbake dit du var.

Jeg tror også at man risikerer å gå like fort opp igjen dersom man faller tilbake til gamle vaner. Det gjør man vel uansett hvor lang tid man har brukt på slankingen.

Men jeg tror på at man kan gå fort ned og forbli der, man må bare bruke lengere tid på å stabilisere vekten. Å forbli slank er det som er vanskelig. :-)

Jeg skal nå prøve, så kan jeg jo fortelle hvordan det gikk. Nå går det på Noka milkshake og youplait med masse kli og linfrø.

Angela1365380318
Skrevet

Jeg tror også at man risikerer å gå like fort opp igjen dersom man faller tilbake til gamle vaner. Det gjør man vel uansett hvor lang tid man har brukt på slankingen.

Men jeg tror på at man kan gå fort ned og forbli der, man må bare bruke lengere tid på å stabilisere vekten. Å forbli slank er det som er vanskelig. :-)

Jeg skal nå prøve, så kan jeg jo fortelle hvordan det gikk. Nå går det på Noka milkshake og youplait med masse kli og linfrø.

Ja du må bare prøve, men disse studiene forteller jo hvordan det vil gå. Bare spør legen din eller en ernæringsekspert. Alle ønsker at slanking skal være enkelt og gå kjept, desverre er det ikke slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...