Gå til innhold

Dusjkabinett - vasking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal det skures!!!

Jeg hater dusjkabinett, skal aldri skaffe meg et sånn et igjen! Hva er dine våpen mot rosa-såpekanter og kalkbelegg??

I morgen tidlig bretter jeg opp ermene!

den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg kjøpte en flaske med noe greier hos Comfort. Det tar skitten bedre enn JIF og Ajax.

Skrevet

Varmt vann m/Zalo, og så en gammel oppvaskbørste for å komme til langs listene osv.

Skrevet

Varmt vann m/Zalo, og så en gammel oppvaskbørste for å komme til langs listene osv.

Men fortrinnsvis lar man ens ektefelle gjøre slike drittjobber... hehe!

Skrevet

Æsj! Kjøp heller en ny oppvaskebørste - koster ikke mange kronene det!

Blir kvalm når jeg ser tips om "bruk en gammel tannbørste..." Usj.

Skrevet

Jaja - en egen oppvaskbørste kun for dusjkabinettvasking, var hovedpoenget. :-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Sånne fine engangsvaskekluter, og jif baderom-spray.

Skrevet

Salmiakk er en god ting...tar all skiten og bakterier samtidig!

Skrevet

Men fortrinnsvis lar man ens ektefelle gjøre slike drittjobber... hehe!

Har prøvd..og når han gjør det blir det som regel mye renere enn når jeg feier over, men det går så altfor lenge mellom hver gang han får "ånda"..men i går hadde jeg virkelig bestemt meg for å ta en skikkelig omgang...får vel gjøre det da...snart...

Skrevet

Vask den gamle kosten i oppvaskmaskina først, så er den jo rein.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Bland zalo og salmiakk i en zaloflaske. 2 deler zalo og en del zalmiakk. Ta en sprut av dette på en våt klut og gni overflatene godt. La det virke, og skyll av. Best resultat om du gjør det hver uke.

Den beste forebygging mot lagring av dritt er å svabre overflatene etter hver dusj med en gummimal. Vann som får tørke lager utrolig mye flekker. Før svabring skyller du overflatene med rent vann så du får vekk såperester.

Det finnes også gode rengjøringsmidler i rørleggerbutikken. De er designet nettopp for dette formålet. Dyre, men veldig drøye.

Skrevet

Vask den gamle kosten i oppvaskmaskina først, så er den jo rein.

Hvorfor kaste den eller bruke den til noe annet enn oppvask da? Hvis den er ren?

Nei - kjøp en ny!

Skrevet

Bland zalo og salmiakk i en zaloflaske. 2 deler zalo og en del zalmiakk. Ta en sprut av dette på en våt klut og gni overflatene godt. La det virke, og skyll av. Best resultat om du gjør det hver uke.

Den beste forebygging mot lagring av dritt er å svabre overflatene etter hver dusj med en gummimal. Vann som får tørke lager utrolig mye flekker. Før svabring skyller du overflatene med rent vann så du får vekk såperester.

Det finnes også gode rengjøringsmidler i rørleggerbutikken. De er designet nettopp for dette formålet. Dyre, men veldig drøye.

Jeg er blitt fortalt at salmiakk er fy-fy for dusjkabinett, det blir for sterkt, og matter ned. Dermed blir det fortere stygt igjen (fordi smusset fester bedre på matt enn blank overflate).

Skrevet

Jeg står i trusa og t-skjorte inni kabinattet og spyler først med litt vann, så kliner ejg på masse jof skurekrem, så skurer jeg så jifen spruter med oppvaskbørste! ; ) dette er det eneste ejg har fått til å funke... kabinettet blir som nytt, og jeg blir støl i armen og våt.. Men rent blir det! driter i om det sliter kabinettet - rent må det være ellers erdet bare ekkelt med tåkebelagt kabinett nederst pga. såperester og hud..

Tvillingmamma
Skrevet

Hvorfor kaste den eller bruke den til noe annet enn oppvask da? Hvis den er ren?

Nei - kjøp en ny!

Kanskje fordi den er slitt, greit å bruke den "opp" på en slik grovvask før man kaster den.

Forøvrig vasker jeg oppvaskkosten daglig i oppvaskmaskinen. Alltid ren og pen :)

Jentungen1365380808
Skrevet

Fant ei lilla flaske med noe som heter Cillit Bang på butikken. Brukte det + skuresvamp, og endelig har jeg også rent dusjkabinett! Det skinner som i en reklame. Er visst sterke saker, så bruk hansker! Men ellers er det gubben som har ansvaret for badet når han ikke er borte på jobb.

Skrevet

Fant ei lilla flaske med noe som heter Cillit Bang på butikken. Brukte det + skuresvamp, og endelig har jeg også rent dusjkabinett! Det skinner som i en reklame. Er visst sterke saker, så bruk hansker! Men ellers er det gubben som har ansvaret for badet når han ikke er borte på jobb.

Den der teite dubbereklamen. Dersom det blir så blankt og flott så lurer jeg seriøst hva de har oppi den der Banggreia. Idiotisk navn i tillegg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg er blitt fortalt at salmiakk er fy-fy for dusjkabinett, det blir for sterkt, og matter ned. Dermed blir det fortere stygt igjen (fordi smusset fester bedre på matt enn blank overflate).

Ikke bare det. Vil du virkelig sniffe salmiakk-gass hver uke??? Stakkars slimhinner..

Det er for mange som er slepphendte med salmiakk. Og klorin også, for den saks skyld. Selv om det selges på dagligvarebutikken så er dette farlige stoffer..

Gjest papirtiger
Skrevet

Salmiakk er en god ting...tar all skiten og bakterier samtidig!

Nok en myte. Salmiakk er fettoppløsende, ikke bakteriedrepende.. Selv klorin har begrenset virkning mot bakterier.

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg står i trusa og t-skjorte inni kabinattet og spyler først med litt vann, så kliner ejg på masse jof skurekrem, så skurer jeg så jifen spruter med oppvaskbørste! ; ) dette er det eneste ejg har fått til å funke... kabinettet blir som nytt, og jeg blir støl i armen og våt.. Men rent blir det! driter i om det sliter kabinettet - rent må det være ellers erdet bare ekkelt med tåkebelagt kabinett nederst pga. såperester og hud..

Sånn gjør jeg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...