Gå til innhold

Fylkeskommune politisk/ formelt

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare hvorfor det heter fylkeskommune?? ("fylkeskommune = fylke som administrativ enhet")

Hvorfor ikke bare 'fylke'? Et fylke er et fylke, vel??

Gjest Concordia
Skrevet

Et fylke er vel bare en geografisk inndeling. FylkesKOMMUNEN blir vel mer selve instansen, selve institusjonen om jeg forklarer riktig nå...

Skrevet

Et fylke er vel bare en geografisk inndeling. FylkesKOMMUNEN blir vel mer selve instansen, selve institusjonen om jeg forklarer riktig nå...

concordia: takk for svar.

Jeg skjønner hva du mener. Kan bare ikke fatte åssen de har klart å lage et så kronglete begrep...

Gjest Concordia
Skrevet

concordia: takk for svar.

Jeg skjønner hva du mener. Kan bare ikke fatte åssen de har klart å lage et så kronglete begrep...

Og jeg kan bare ikke fatte at du ikke kan fatte det :P

Hehe, neida. Er sånn av og til, jeg får ikke fred når jeg begynner og analysere visse enkeltord.

Men vedrørende fylkeskommune synes jeg det er ganske klart egentlig :)

Ikke få meg til å tenke mer over det nÅ!

Skrevet

Og jeg kan bare ikke fatte at du ikke kan fatte det :P

Hehe, neida. Er sånn av og til, jeg får ikke fred når jeg begynner og analysere visse enkeltord.

Men vedrørende fylkeskommune synes jeg det er ganske klart egentlig :)

Ikke få meg til å tenke mer over det nÅ!

Å joda, jeg prøver:

Hvorfor i huleste heter det ikke landsfylke, når man mener land som adm. enhet? (Hadde det enda hett fylkesland!! Da kunne det forstås bedre!!) 'Fylke' er ikke nok. Og verdensdelsland = verdensdel? Og klodeverdensdel = klode?

Synes det er helt snudd på hodet. Hvliken politiker har kommet med begrepet i sin tid? En dust?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...