Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Noen som kan forklare hvorfor det heter fylkeskommune?? ("fylkeskommune = fylke som administrativ enhet") Hvorfor ikke bare 'fylke'? Et fylke er et fylke, vel?? 0 Siter
Gjest Concordia Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Et fylke er vel bare en geografisk inndeling. FylkesKOMMUNEN blir vel mer selve instansen, selve institusjonen om jeg forklarer riktig nå... 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Et fylke er vel bare en geografisk inndeling. FylkesKOMMUNEN blir vel mer selve instansen, selve institusjonen om jeg forklarer riktig nå... concordia: takk for svar. Jeg skjønner hva du mener. Kan bare ikke fatte åssen de har klart å lage et så kronglete begrep... 0 Siter
Gjest Concordia Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 concordia: takk for svar. Jeg skjønner hva du mener. Kan bare ikke fatte åssen de har klart å lage et så kronglete begrep... Og jeg kan bare ikke fatte at du ikke kan fatte det Hehe, neida. Er sånn av og til, jeg får ikke fred når jeg begynner og analysere visse enkeltord. Men vedrørende fylkeskommune synes jeg det er ganske klart egentlig Ikke få meg til å tenke mer over det nÅ! 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Og jeg kan bare ikke fatte at du ikke kan fatte det Hehe, neida. Er sånn av og til, jeg får ikke fred når jeg begynner og analysere visse enkeltord. Men vedrørende fylkeskommune synes jeg det er ganske klart egentlig Ikke få meg til å tenke mer over det nÅ! Å joda, jeg prøver: Hvorfor i huleste heter det ikke landsfylke, når man mener land som adm. enhet? (Hadde det enda hett fylkesland!! Da kunne det forstås bedre!!) 'Fylke' er ikke nok. Og verdensdelsland = verdensdel? Og klodeverdensdel = klode? Synes det er helt snudd på hodet. Hvliken politiker har kommet med begrepet i sin tid? En dust? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.