Gå til innhold

Bloedninger utenom syklus

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenicknaa
Skrevet

(Onsker ikke svar fra fagperson, men mest mulig respons fra dere andre, poster derfor her paa Aapent..)

Hadde mensen for 2 uker siden, og har en syklus paa ca 30 dager. Men begynte aa bloe litt for 2 dager siden, det var ikke mye, og brunlig, saa jeg tenkte kanskje det var rester etter forrige mens. Men i dag bloer det friskt blod. Fremdeles ikke veldig mye, men nok til at jeg blir engstelig. Hva kan dette skyldes?

Har aldri hatt uregelmessig syklus foer. Fikk barn for 9 mnd siden og har hatt 3 regelmessige sykluser etter det. Bruker ikke noen prevensjon naa, men kan heller ikke vaere gravid paa nytt. Ingen magesmerter. Eller jo, hadde veldig vondt i magen en kveld for kanskje 5 dager siden, men det gikk over.

Haaper noen kan svare meg. Er i utlandet, som dere kanskje forstaar, og kommer meg derfor ikke til lege med det foerste.

Gjest kanskje noe slik
Skrevet

De fleste vil i løpet av livet oppleve en eller flere uregelmessige sykluser, en blødning mellom to menstruasjoner osv.

Ni måneder etter fødsel er jo ikke lenge, syklusene kan godt være påvirket av dine (etter fødsel / amming-)hormoner selv om du har hatt et par regelmessige sykluser allerede.

Noen blør (en gang eller ofte) ved eggløsning.

Hva slags prevensjon bruker du?

Er det helt sikkert at dette ikke er en veldig tidlig abort?

Se det an, og oppsøk lege hvis det vedvarer eller er smertefullt.

Gjest et par ting
Skrevet

Du kan ha fått en rift inni under sex? Eller du kan kanskje være gravid? Ta en test om to uker, så du er sikker. Er det friskt blod kan det være pga en rift. Er det brunlig kan det være "rester". Gå til lege om du er bekymret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...