Gå til innhold

Tips til bryllup som ikke skal være i kirka?

Anbefalte innlegg

Gjest litt anonym ennå ;-)
Skrevet

Vi har tenkt å gifte oss i løpet av dette året hos byfogden. Jeg ønsker å få ideer til hva vi skal gjøre denne dagen?

Hva gjorde dere? Hvem var tilstede under seremonien? (barn fra tidligere forhold?) Selskap? Hvilke gjester? osv osv

Gjest ex-bridget
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor stort bryllup dere ønsker selv da???

Vi er ikke gift ennå, men kommer til å gifte oss helt i det stille. Enten bare oss to, eller evt. med forlovere, og sannsynligvis blir det gjort på et noe "spesielt" sted, ikke nødvendigvis på et kontor.

Det morsomste bryllupet jeg har vært i, og det jeg kommer til å huske best, var til min beste venninne som jeg var forlover for.

Det var brudeparet, hans forlover med kone og jeg med følge.

De giftet seg hos byfogden, og det var en hyggelig seanse det. Deretter tok de kule bryllupsbilder rundt om på offentlige steder her i Oslo. Og til slutt dro vi 6 ut på Losby Gods og hadde festmiddag ut i de små timer. Og det ble så usannsynelig koslig og morsomt. Og etterhvert litt sent på natten, minglet vi litt med andre gjester på hotellet.

Neste morgen dro brudeparet på bryllupsreise.

Gjest enkelt bryllup
Skrevet

Hei-gratulerer! Vi hadde et helt enkelt bryllup, for det viktigste for oss var å gifte oss:) Familie ble invitert, og det hele var et koselig selskap.Tips (som vi ikke hadde...): ha engangskamera på bordene så gjestene kan ta bilder for dere! Vi hadde ikke så mange gjester.

Skrevet

Hei-gratulerer! Vi hadde et helt enkelt bryllup, for det viktigste for oss var å gifte oss:) Familie ble invitert, og det hele var et koselig selskap.Tips (som vi ikke hadde...): ha engangskamera på bordene så gjestene kan ta bilder for dere! Vi hadde ikke så mange gjester.

Engangskamera er et fint tips, vi hadde det. Det er da lurt å be toastmaster (eller en som tar ordet), om å minne gjestene på at de må ta bilder av hverandre, ikke bare av brudeparet. Brudeparet blir det som oftest masse bilder av uansett! :-)

Gjest enkelt bryllup
Skrevet

Engangskamera er et fint tips, vi hadde det. Det er da lurt å be toastmaster (eller en som tar ordet), om å minne gjestene på at de må ta bilder av hverandre, ikke bare av brudeparet. Brudeparet blir det som oftest masse bilder av uansett! :-)

Vi hadde ikke så mange bilder, dessverre. Moren min tok bilder i kirken som ikke ble gode (feil instillinger på kameraet tror jeg). Da søskenbarnet mitt giftet seg tok jeg flere bilder enn det vi har!

Skrevet

Vi hadde ikke så mange bilder, dessverre. Moren min tok bilder i kirken som ikke ble gode (feil instillinger på kameraet tror jeg). Da søskenbarnet mitt giftet seg tok jeg flere bilder enn det vi har!

Det er lurt å få en til å være dagens fotograf, om det er noen som er flink til å ta bilder, og vil ta på seg oppgaven, nettopp for å få tatt fine bilder hele dagen, og av alle situasjoner. I vårt tilfelle var det min manns forlovers samboer (eh... joda, men ble tungt?) som tok bilder hele dagen, både i kirken og i selskapet. Hun var absolutt vanlig gjest også, men elsker uansett å fly rundt med kamera, så vi ga henne et antall filmer. Evt. er det jo lurt om noen på forhånd blir oppfordret til å ta med digitalkamera både i kirken/vielseslokalet og festlokalet.

I noen naboers bryllup tok vi med vårt digitalkamera i kirken, og de var kjempeglad for å få noen ekstra bilder som ikke familien/gjestene hadde tenkt på å ta.

Skrevet

Vi giftet oss hos på tinghuset i Oslo. Selve sermonien er enkel, men høytidelig. Vi hadde fått noen venner til å spille for oss da vi gikk inn og ut og alle bryllupsgjestene var invitert til vielsen.

Festen hadde vi hjemme hos mine foreldre, med telt i hagen og ca. 50 gjester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...