Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg 256 farger modus på min windows xp? Jeg har installert et program som ikke kan kjøre fordi systemet ikke er i 256 farger modus.

Når jeg høyreklikker på skjermen og velger properties og setting får jeg bare valget mellom 16 bit og 32 bit på color quality.

Noen andre steder dette skal stilles inn?

Skrevet

I engelskspråklig windows:

Start - Settings - Control Panel - Display - Settings - Colors

Skrevet

Hei

Jeg fant dette på "Hjelp og støtte" via Instillinger osv. :

Slik endrer du skjermen til 256 farger:

Noen spill og annen programvare krever at skjermen settes til 256 farger, eller disse programmene kjører bedre i 256 farger. Mange av programmene vil automatisk endre skjermen til 256 farger når du starter programmet. Hvis programmene ikke gjør dette, følger du trinnene nedenfor hvis du vil endre skjermen midlertidig mens du kjører spillet eller programmet.

1.

På skrivebordet eller i startmenyen høyreklikker du spillet eller programmet som du vil kjøre i 256 farger, og velger Egenskaper.

2.

Klikk kategorien Kompatibilitet.

3.

Merk av for Kjør i 256 farger.

Merknader

Skjermen går tilbake til standard fargekvalitet når du avslutter programmet.

Prøv å endre til 256 farger hvis programvaren viser feil farge eller grafikken har treg oppdatering.

Hvis programvaren vises i et mindre vindu midt på skjermen, kan du øke størrelsen ved å endre skjermoppløsningen midlertidig. Følg prosedyrene ovenfor, men i trinn 3 merker du av for Kjør med en skjermoppløsning på 640 x 480.

Skjermoppløsningen vil gå tilbake til den forrige oppløsningen når du lukker programmet.

Kategorien Kompatibilitet er bare tilgjengelig for programmer eller spill som finnes på harddisken til datamaskinen. Den er ikke tilgjengelig hvis programmer er lagret på diskett, CD-ROM eller et nettverk

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...