Gå til innhold

Hvis du er vernepleier, hva jobber du med.....

Anbefalte innlegg

Gjest Velgeren
Skrevet

trives du og hvilken lønn har du? (ansenitet).

Fortsetter under...

Gjest Vernepleier`n
Skrevet

Bli vernepleier, det er topp:-)Skolegangen er morsom og lærerik, jeg savner skolen .

Jobber selv i skoleverket, har jobbet der i 4 år, har en lønn på oppunder 300000kr i året.

Hadde jeg ikke blitt vernepleier hadde jeg ikke hatt verdens beste jobb nå :-)

Lykke til med valget!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Bli vernepleier, det er topp:-)Skolegangen er morsom og lærerik, jeg savner skolen .

Jobber selv i skoleverket, har jobbet der i 4 år, har en lønn på oppunder 300000kr i året.

Hadde jeg ikke blitt vernepleier hadde jeg ikke hatt verdens beste jobb nå :-)

Lykke til med valget!

Gleder meg sånn til å komme meg ut i jobb jeg, men blir vel å savne skola etterhvert:) Tok det lang tid før du fikk jobb etter utd?

Luna21365380663
Skrevet

Tviler påat du trives.. neida.. ;o)

Er man vernepleier, kan man jobbe med psykisk/fysisk funksjonshemmede/utviklingshemmede barn og voksen, på et gamle/sykehjem.. Jeg er ikke vernepleier, men jobber med multifunksjonshemmede barn og unge. Trives kjempegodt!! Skal lete lenge etter en jobb som gir mer mening enn det! Og som er så gøy.. det er utrolig for et livsmot og livsglede du ser hos noen barn! Og humoren er fantastisk!

Du kan også jobbe i bofellesskap med funksjonshemmede. Eller i skolen med spesille barn. Autister osv.

Du kan nok jobbe med mye mer også, men jeg vet ikke alt.. hehe.. ;o)

Lykke til med valget! (Selv ville jeg ALDRI blitt vernepleier, men det er en annen sak..)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Er man vernepleier, kan man jobbe med psykisk/fysisk funksjonshemmede/utviklingshemmede barn og voksen, på et gamle/sykehjem.. Jeg er ikke vernepleier, men jobber med multifunksjonshemmede barn og unge. Trives kjempegodt!! Skal lete lenge etter en jobb som gir mer mening enn det! Og som er så gøy.. det er utrolig for et livsmot og livsglede du ser hos noen barn! Og humoren er fantastisk!

Du kan også jobbe i bofellesskap med funksjonshemmede. Eller i skolen med spesille barn. Autister osv.

Lykke til med valget! (Selv ville jeg ALDRI blitt vernepleier, men det er en annen sak..)

Hvorfor ikke? *nysgjerrig*

Skrevet

Jobber du som ufaglært da, eller har du en annen utdanning?

Annonse

Gjest Vernepleier`n
Skrevet

Hei.

Vet ikke helt om det var meg dere spurte men kan da svare jeg da :-)

Jeg fikk jobb et halvt år før jeg var ferdig på skolen, jobbet faktisk på slutten av studietiden på jobben.

Jobber som miljøterapaut.

De ønsket å få inn noen med min kompetanse i den jobben jeg nå har:-)

Tror ikke det er vanskelig å få jobb som vernepleier nå om dagen. De blir etterspurt innen mange områder har jeg sett.

Luna21365380663
Skrevet

Bare assistent, jobber bare annenhver helg. Er student til vanlig.

Luna21365380663
Skrevet

Hvorfor ikke? *nysgjerrig*

Kan aldri tenke meg et liv som rompevasker.. vil heller være hjernevasker eller noe slikt.. hehe.. ikke vondt ment; noen må jo vaske stumper også, men det er ikke noe jeg vil utdanne meg til. Du får jo ikke "toppjobber" som nyutdannet vernepleier, men må ta til takke med det du får i begynnelsen, men slik er det vel med de fleste jobber.

Gjest vernepl
Skrevet

Å si (som Luna2) at utdanner du deg til å bli vernepleier, så utdanner du deg til en jobb som rompevasker er vel litt drøyt... Fins litt mer enn det å drive med da...Det trenger ikke være en del av jobben en gang.

Jeg er vernepleier. Utdannet i 2004, er 24 år, årslønn 258.900,- (begynnerlønn i min kommune), jobber på et avlastningssenter for barn og ungdom. De har bl.a. multifunksjonshemning, autisme, downs syndrom eller andre syndromer.

Som nevnt i en tidligere tråd... mye man kan jobbe med som vernepleier! Jeg trives godt.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kan aldri tenke meg et liv som rompevasker.. vil heller være hjernevasker eller noe slikt.. hehe.. ikke vondt ment; noen må jo vaske stumper også, men det er ikke noe jeg vil utdanne meg til. Du får jo ikke "toppjobber" som nyutdannet vernepleier, men må ta til takke med det du får i begynnelsen, men slik er det vel med de fleste jobber.

De jeg kjenner som er vernepleiere vasker ikke stumper, og har ei heller gjort det, men det kommer jo ann på hvor en havner hen og hva en jobber med, mye å velge i:)

Men de sier på utd, at det er verre å pusse tenna på brukere (altså mer intimt) enn å vaske dem i stumpen, noe jeg ikke helt kan skjønne... Hva tror du?

Luna21365380663
Skrevet

De jeg kjenner som er vernepleiere vasker ikke stumper, og har ei heller gjort det, men det kommer jo ann på hvor en havner hen og hva en jobber med, mye å velge i:)

Men de sier på utd, at det er verre å pusse tenna på brukere (altså mer intimt) enn å vaske dem i stumpen, noe jeg ikke helt kan skjønne... Hva tror du?

Jeg gjør jo begge deler når jeg jobber der jeg gjør, og jeg synes det er heelt greit å pusse tennene deres. Vet ikke om det er noe forskjell på barn og voksen/eldre der. Å vaske en stump i ny og ne gjør meg heller ingenting. Noen dager kan en bæsjebleie være pyton, andre dager rynker du ikke på nesa en gang.. Og det kommer vel litt an på folk.. Men jeg kan ikke skjønne det med tannpuss, altså.. det var helt uforståelig.. :o

Gjest Vpl-studenten
Skrevet

Jeg gjør jo begge deler når jeg jobber der jeg gjør, og jeg synes det er heelt greit å pusse tennene deres. Vet ikke om det er noe forskjell på barn og voksen/eldre der. Å vaske en stump i ny og ne gjør meg heller ingenting. Noen dager kan en bæsjebleie være pyton, andre dager rynker du ikke på nesa en gang.. Og det kommer vel litt an på folk.. Men jeg kan ikke skjønne det med tannpuss, altså.. det var helt uforståelig.. :o

Jeg er vernepleiestudent og er i praksis, synes det er greiere å pusse tenner enn skifte bæsjebleier da. Men har nok tenkt meg en annen jobb etter endt utdanning. Mange plasser å jobbe, alt fra pu, rehabilitering, sykehjem, skole, sykehus (nevroavd), barnehage, familievernkontor, barnevern ovs. Har hørt at noen har fått jobb hos politiet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...