Gå til innhold

langpannekake

Gjest kakebaker som helst ville ha sluppet...

Anbefalte innlegg

Gjest kakebaker som helst ville ha sluppet...
Skrevet

Jeg må lage langpannekake i morgen til møte om kvelden. Hvilken kake ville du ha ønsket å få hvis du kunne velge? Det kommer bare voksne mennesker og jeg vil ikke bake sjokoladekake da en annen skal lage det.

Aller helst ønsker jeg også oppskriften på den kaken du synes ville være perfekt!

Gjest baremei
Skrevet

Gulrotkake!!

Har ikke oppskrift, dessverre.

Skrevet

Denne er god: Svensk krydderkake

1 egg

7,5 dl kefirmlk

7 1/2 dl farin

150 gr. margarin

3 ss tyttebærsyltetøy

1 ss natron (rørs ut i litt vann)

9-10 dl hvetemel

3 ts malt nellik

3 ts malt kanel

Rosiner og hakkede mandler

Egg halvpiskes og blandes med kefir

Tilsett de øvrige ingrediensene, smør til slutt

Rør deigen godt sammen

Dryss rosiner og mandler på etter at røren er i langpannen.

(jeg hadde en god slump med mandler og nøtter, så jeg blandet likegodt en dl hakkede nøtter i deigen også, det gikk greit)

Stekes på 200* i ca. 40. min. Prøv gjerne litt før, for den er best hvis den ikke steker for tørr. Holder seg i lange tider.

Gjest kekemons
Skrevet

Synes det er så mange som ikke liker krydderkake - innkludert meg selv, he he. Det er noen ganger så mye nellik eller så er det noe annet som gjør at det lukter som blodpudding - usj.

Eplekake - kan fint lages i langpanne!

Skrevet

Eplekake:

6 dl. sukker

6 egg

8 dl hvetemel

4 ts bakepulver

4 ts. vaniljesukker

2 beger lettrømme

Pisk egg og sukker til eggedosis.

Rør inn det tørre + rømme

Kutt opp noen epler og stikk bitene ned i røra.

Dryss over perlesukker og kanel.

Stekes på 175 - 200*, ca 20-30 min.

matildes mor
Skrevet

Verdens beste!! Kjempe god og kjempe enkel å lage!!

Du lager den i langpanne,men deler den i to etter stekingen og legger den oppå hverandre.

150 g smør og 150 g sukker røres hvitt.Tilsett 5 eggeplommer 4-5 ss melk og 150 g mel,1 ts bakepulver.Bre røren ut på bakepapir i smurt langpanne.

Pisk 5 eggehviter og 200 g sukker stivt.Bre marengsen over røren i langformen.

Hakk 100 g mandler og dryss over.Stek på 160 g midt i ovnen i 40 min.

Bland en pk ferdiglaget vaniljekrem og 2 dl ferdigpisket krem og legg oppå den ene halvdelen av kaka.Neste halvdel legger du over.

Lykke til",)

Skrevet

Verdens beste!! Kjempe god og kjempe enkel å lage!!

Du lager den i langpanne,men deler den i to etter stekingen og legger den oppå hverandre.

150 g smør og 150 g sukker røres hvitt.Tilsett 5 eggeplommer 4-5 ss melk og 150 g mel,1 ts bakepulver.Bre røren ut på bakepapir i smurt langpanne.

Pisk 5 eggehviter og 200 g sukker stivt.Bre marengsen over røren i langformen.

Hakk 100 g mandler og dryss over.Stek på 160 g midt i ovnen i 40 min.

Bland en pk ferdiglaget vaniljekrem og 2 dl ferdigpisket krem og legg oppå den ene halvdelen av kaka.Neste halvdel legger du over.

Lykke til",)

Uff. Synes du den er kjempeenkel å lage?

Jeg synes det er mye arbeid, og så har den lett for bli flat. Har du et råd der?

Men det er jo bare verdens beste kake!

Gjest Lykke til!
Skrevet

Jeg vil også foreslå gulrotkake. Verdens beste må jo spises med kakegaffel, og det blir mye søl. Det beste er tørre kaker på slike møter, går jeg utifra.

GULROTKAKE

1 l grovt revne gulrøtter

2 ½ dl soyaolje

4 egg

5 dl farin

5 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts kanel

2 ts natron

Glasur: 1 pk Philadephiaost

300 g melis

1,2 dl smeltet smør

1 ts vaniljesukker

¾ langpanneform eller rund form 26 cm

Stekes ved 180grader.

Ca 40 min langpanne, 60 min rund form

Gjest DET er godt det!
Skrevet

gulrotkake eller krydderkake!

matildes mor
Skrevet

Uff. Synes du den er kjempeenkel å lage?

Jeg synes det er mye arbeid, og så har den lett for bli flat. Har du et råd der?

Men det er jo bare verdens beste kake!

Ja jeg synes den er kjapp å lage og tar ikke lengre tid enn andre kaker.Men det kommer gjerne ann på om du baker ofte eller ikke,vi er alle forskjellige.

Dessverre vet jeg ikke grunnen til at kaken din blir flat.Kanskje du tar den ut for tidlig,har for lite bakepulver i ,eller rett og slett at du ikke pisker marengsen stiv nok før du tar den på.Det er viktig at marengsen er stiv nok,den skal ikke flyte ut over!

Gjest om du vil jukse litt...
Skrevet

Laget en som var kjempegod. Brukte toro pakke (?) for langpanne sjokoladekake. Gul pose. Veldig lett å lage!!!

Gjest true_love
Skrevet

Vi har en kjempegod krydderkake som vi bruker å lage på sfo, alle ungene elsker den og vi voksne også :))

KRYDDERKAKE:

6 dl sukker

12 dl hvetemel

8 dl kulturmelk

2dl smeltet margarin

3ts kanel

3ts natron

Bland sukker,mel og kanel. Ha i smeltet og avkjølt margarin. Ha natron i kulturmelka og la svelle litt. Rør alt godt sammen. Stekes i langpanne på nederste rille i ca 45 min 180 grader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...