Gå til innhold

utadvendte og innadvendte personer

Anbefalte innlegg

tullball1365380062
Skrevet

hvordan er deres erfaringer ang forhold mellom utadvendte og innadvendte personer?jeg er en ganske stille og lite pratsom fyr. jeg sliter ofte med å finne på ting å prate om med f eks kollegaer på jobben og andre jeg ikke kjenner så godt. de to jentene jeg har vært (og nesten vært) sammen med har begge vært veldig utadvendte og pratsomme. uheldigvis har de også vært fæle til å baksnake folk, så jeg ble ganske lei dem etter en stund. i tillegg jobba jeg litt sammen med ei jente som var utadvendt og pratsom og hyggelig, men hun var mye eldre enn meg(29, jeg er 20) og mye greiere også. på de tre ukene jeg jobba med hu fikk jeg bedre kontakt med henne enn jeg gjør med mange "vanlige" folk på mye lenger tid. hun fortalte også at hun hadde en type som var mer som meg igjen. så jeg lurer på, passer utadvendte mennesker bedre sammen med vi som er rolige og ikke så pratsomme? eller får utadvendte mennesker også best kontakt med andre utadvendte mennesker? hva er deres erfaringer på det området? jeg føler det at hvis jeg blir sammen med ei som er like lite pratsom som meg, så vil vi nesten med en gang ende opp som et gammelt ektepar som har gått tom for ting å prate om.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg er en litt innadvendt person som er gift med en litt utadvendt person. Jeg mykner litt opp med han, og kan snakke hull i hodet på han, men med fremmede (eh.. svigers) går det ikke like bra. Er fremdeles den sjenerte tredjeklassingen jeg en gang var.. :/ Ellers har jeg prøvd å bli bevisst på at jeg må prøve å snakke mer, så på jobb går det greit nå, men på skolen sliter jeg, men det kan jo ha mer med å gjøre at universitetet ikke er særlig lagt opp til at folk skal bli kjent, da.. :o(

Jeg er ikke kjeempeinnadvendt, men liker meg best blandt få folk, enn blandt mange. Typen er en som alltid kan være, og ofte er, midtpunktet. Han kan snakke med "hvem som helst", og kommer kjempegodt overens med mine foreldre. Vet ikke om det er noen formel for hva som er perfekt, men jeg har "vokst" på å være sammen med typen min.. :o)

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg er en litt innadvendt person som er gift med en litt utadvendt person. Jeg mykner litt opp med han, og kan snakke hull i hodet på han, men med fremmede (eh.. svigers) går det ikke like bra. Er fremdeles den sjenerte tredjeklassingen jeg en gang var.. :/ Ellers har jeg prøvd å bli bevisst på at jeg må prøve å snakke mer, så på jobb går det greit nå, men på skolen sliter jeg, men det kan jo ha mer med å gjøre at universitetet ikke er særlig lagt opp til at folk skal bli kjent, da.. :o(

Jeg er ikke kjeempeinnadvendt, men liker meg best blandt få folk, enn blandt mange. Typen er en som alltid kan være, og ofte er, midtpunktet. Han kan snakke med "hvem som helst", og kommer kjempegodt overens med mine foreldre. Vet ikke om det er noen formel for hva som er perfekt, men jeg har "vokst" på å være sammen med typen min.. :o)

Jeg tror universitetet er veldig sosialt, bare man går inn for det. Man blir ikke nødvendigvis kjent med folk uten å ta initiativ selv.

Gjest tjohooo
Skrevet

Noen innadvendte blir utadvendte når de kommer sammen med andre særlig innadvendte personer. Noen liker å høre sin egen stemme og trives derfor best med en som holder kjeft og "lytter".

Hvis du blir kjent med en jente som virker innadvendt i begynnelsen, kan det jo være at det går seg til etter hvert ettersom dere blir bedre kjent, hvis du tror det kan være noe som kan passe for deg.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg tror universitetet er veldig sosialt, bare man går inn for det. Man blir ikke nødvendigvis kjent med folk uten å ta initiativ selv.

Nei, men alt som går på vennskap på universitetet, går på å drikke. Og hvis man er ute etter venner man kan drikke med, er det greit, men jeg er ute etter venner jeg kan gjøre andre ting enn bare å drikke med. Drikking skjer ikke hver helg hos meg, og jeg er ikke noe festmsk (der har du kanskje den innadvendte siden av meg igjen..). Dessuten er det mye mer tiltak å bli med i noe der, enn å gå ut i et friminutt på en barneskole og spørre om noen vil kaste ball med deg..

"Mor, jeg vil tilbake.." (Eggum.. ?)

Gjest tjohooo
Skrevet

Nei, men alt som går på vennskap på universitetet, går på å drikke. Og hvis man er ute etter venner man kan drikke med, er det greit, men jeg er ute etter venner jeg kan gjøre andre ting enn bare å drikke med. Drikking skjer ikke hver helg hos meg, og jeg er ikke noe festmsk (der har du kanskje den innadvendte siden av meg igjen..). Dessuten er det mye mer tiltak å bli med i noe der, enn å gå ut i et friminutt på en barneskole og spørre om noen vil kaste ball med deg..

Det går an å trene sammen, gå tur sammen, gå på kafe sammen.

Det beste utgangspunkt for vennskap er uansett felles interesser.

Luna21365380663
Skrevet

Det går an å trene sammen, gå tur sammen, gå på kafe sammen.

Det beste utgangspunkt for vennskap er uansett felles interesser.

Og skal jeg da bare spørre sidemannen på benken om han har lyst å gå en tur med meg ellr gå på kafè? Eller hvordan mener du jeg skal nærme meg vedkommende? Jeg kommer jo ikke i snakk med noen, for jeg har ingenting å snakke om, og da er det litt vanskelig å spørre om noen vil gjøre noe sosialt..

Gjest tjohooo
Skrevet

Og skal jeg da bare spørre sidemannen på benken om han har lyst å gå en tur med meg ellr gå på kafè? Eller hvordan mener du jeg skal nærme meg vedkommende? Jeg kommer jo ikke i snakk med noen, for jeg har ingenting å snakke om, og da er det litt vanskelig å spørre om noen vil gjøre noe sosialt..

En eller anne bli-kjent-fest kunne du vel dratt på?

Studiegrupper har dere sikkert?

Luna21365380663
Skrevet

En eller anne bli-kjent-fest kunne du vel dratt på?

Studiegrupper har dere sikkert?

bli-kjent-FEST

studiegrupper er ikke stedet å snakke med folk, da skal man hodle kjeft og høre på han som er leder for denne. Alle de andre later til å kjenne andre fra før av, eller ha venner de skal møte etterpå..

Og hva er oddsen for at man skal treffe noen man har like interesser med, på en fest, fx? Og oddsen for at du skal møte de igjen, og like de når du ikke er så brisen, og for at den personen skal like deg, og at man skal prøve å gjøre noe sammen, og at man liker å være sammen.. og.. ig..

Alt virket så mye enkler før, når man var liten..

Skrevet

Du går tydeligvis på et annet universitet enn meg.. :)

Universiteter har hauger av studentforeninger for alt mulig rart - idrettsgrupper, studentpolitikk, kulturgrupper av mange ulike typer, aviser/tidsskrifter, studentradio, og gjerne ting som rollespillgruppe, brettspillgruppe, fotogruppe, teatergruppe, filmklubb osv. De fleste av disse foreningene tar imot nye medlemmer med åpne armer, og det finnes oppgaver av alle typer - skrive, ta bilder, jobbe med layout, booking, gjøre klar møtelokaler, spille volleyball, spille brettspill osv. Jeg er nesten sikker på at du kan finne noe du liker å drive med dersom du faktisk har lyst til å bli kjent med folk og være en del av studentmiljøet. Ingen av aktivitetene jeg nevner over er basert på å drikke.

Luna21365380663
Skrevet

Du går tydeligvis på et annet universitet enn meg.. :)

Universiteter har hauger av studentforeninger for alt mulig rart - idrettsgrupper, studentpolitikk, kulturgrupper av mange ulike typer, aviser/tidsskrifter, studentradio, og gjerne ting som rollespillgruppe, brettspillgruppe, fotogruppe, teatergruppe, filmklubb osv. De fleste av disse foreningene tar imot nye medlemmer med åpne armer, og det finnes oppgaver av alle typer - skrive, ta bilder, jobbe med layout, booking, gjøre klar møtelokaler, spille volleyball, spille brettspill osv. Jeg er nesten sikker på at du kan finne noe du liker å drive med dersom du faktisk har lyst til å bli kjent med folk og være en del av studentmiljøet. Ingen av aktivitetene jeg nevner over er basert på å drikke.

Hmm.. har de en klubb for unge, gifte, etablerte folk med hund, som eier bolig selv, og som er lit tseriøs og som kanskje trengs å bli dratt med på noe gøy? Som fallskjermhopping eller rafting? Eller kanskje en vill ridetur eller noe?

Skrevet

Motsetninger tiltrekker hverandre, sies det - men det er fordi man ønsker seg litt av egenskapene til den andre - til slutt vil den store ulikheten irritere...

Like barn leker best er mitt motto,- om dere er stille begge to, så er det også noe som heter "stilltiende forståelse" :)

Gjest malun
Skrevet

Jeg er utadvendt og pratsom, og trives absolutt best med andre utadvendte og pratsomme mennesker.

Jeg kan fint komme overens med den roligere typen også, men det er ikke de menneskene jeg som regel ender opp med som venner og/eller partnere.

Gjest eller vil du bare klage
Skrevet

Hmm.. har de en klubb for unge, gifte, etablerte folk med hund, som eier bolig selv, og som er lit tseriøs og som kanskje trengs å bli dratt med på noe gøy? Som fallskjermhopping eller rafting? Eller kanskje en vill ridetur eller noe?

"klubbene" spør sikkert ikke om du er gift. Du er nok like velkommen uansett.

Vi du ikke bli kjent med noen så blir du ikek kjent med noen. Alt du må gjøre er å ta første skritt

Gjest eller vil du bare klage
Skrevet

bli-kjent-FEST

studiegrupper er ikke stedet å snakke med folk, da skal man hodle kjeft og høre på han som er leder for denne. Alle de andre later til å kjenne andre fra før av, eller ha venner de skal møte etterpå..

Og hva er oddsen for at man skal treffe noen man har like interesser med, på en fest, fx? Og oddsen for at du skal møte de igjen, og like de når du ikke er så brisen, og for at den personen skal like deg, og at man skal prøve å gjøre noe sammen, og at man liker å være sammen.. og.. ig..

Du ser ut til å ha bestemt deg for at du ikke VIL prøve. Da ender du nok opp som ensom student ja. Du er bra korttenkt om du tror at det er du på ene siden, også alle de andre(som bare drikker og har masse venner) på andre siden.

Mange er ensomme. Og mange gjør ingenting med det selv.

Gjest Sinai
Skrevet

bli-kjent-FEST

Jeg er så enig med deg. Det er ikke så lett å treffe folk som blir venner på fest. tror det er større sjangse hvis du blir med i en av de klubbene som ble foreslått. da treffer du jo en gjeng som du vet at du har noe til felles med. Høres ganske enkelt og greit ut for utadvente å si, men jeg hadde ikke turt å begynne på noe sånt alene. kansje jeg ville endt opp i en sammensveiset gjeng og følt meg enda mer alene? man

tullball1365380062
Skrevet

Jeg er så enig med deg. Det er ikke så lett å treffe folk som blir venner på fest. tror det er større sjangse hvis du blir med i en av de klubbene som ble foreslått. da treffer du jo en gjeng som du vet at du har noe til felles med. Høres ganske enkelt og greit ut for utadvente å si, men jeg hadde ikke turt å begynne på noe sånt alene. kansje jeg ville endt opp i en sammensveiset gjeng og følt meg enda mer alene? man

ja det har jeg merket etter at jeg flyttet hjemmefra første gang. det skal mye til å komme inn i et miljø når man ikke er mer frampå enn det jeg er. jeg prøver å jobbe med det, og sitter ofte å tenker på ting jeg kan prate om med andre folk, og vurderer situasjoner i etterkant, men det er ikke så lett. tror at den eneste måten å bli kvitt det på er å kaste seg uti det mange nok ganger. så får det bare gå dårlig de første 100 gangene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...